تازه های آموزش انواع غذاها

طرز تهیه جوجه ایتالیایی با سالاد سیب سبز (تصویری)

طرز تهیه جوجه ایتالیایی با سالاد سیب سبز (تصویری)

 

Chicken - Italian - with - salad - Apple (2)

مواد زیر برای 4 نفر است:

ابتدا برای جوجه:

4 تکه سینه مرغ پاک شده،

بدون استخوان و پوست،

1 فنجان آرد همه منظوره،

3 عدد تخم مرغ بزرگ،   2/1 2 فنجان پودر سخاری، روغن زیتون.

و برای سالاد:

1 قاشق غذاخوری موسیر (پیازچه) خورد شده،   2 قاشق غذاخوری خردل،   ¼ فنجان آب لیموی تازه، 1 قاشق غذاخوری عسل،   ¼ فنجان روغن زیتون،   1 عدد سیب بزرگ (ترجیحا سبز)، 3/1 فنجان پنیر پارمیزان خورد شده، 3 فنجان برگ غور (اگه پیدا نکردید اسفناج بریزید).

Chicken - Italian - with - salad - Apple (3)

درست کردن جوجه:

هر تکه سینه مرغ رو خوب بشورید و کامل خشک کنید بعد اونها رو بین دو کاغذ مومی قرار بدید. با استفاده از مالت گوشت یا گوشت کوب یا پشت هر قاشق بزرگ و پهن دیگه ای که دردسترس دارید، روی سینه ها بکوبید تا کاملا پهن شده و به ضخامتی حدود ¼ اینچ برسد. حالا با ریختن آرد داخل یک کاسه کم عمق نان دور جوجه را درست می کنیم. تخم مرغ ها رو داخل یک کاسه مجزا ریخته و آنها را بهم میزنیم. حالا پودر سخاری را هم داخل کاسه بریزید. روی هر سه کاسه هم خیلی کم نمک و فلفل بپاشید. بعد از اینکه سینه ها کاملا خشک شد، اول آنها را داخل آرد کرده و خوب با آن بپوشانید، سپس داخل ظرف تخم مرغ ها کرده و بعد از آن در پودر سخاری بخوابانید، داخل پودر سخاری طوری فشار دهید که کاملا به تخم مرغ ها بچسبه. این فرآیند را برای همه تکه های مرغ انجام دهید.

روی یک سینی با بشقاب بزرگ رو با دستمال کاغذی بپوشانید. یک تابه بزرگ را برداشته و با حرارت متوسط گرم کنید، به اندازه کافی از روغن زیتون داخل آن ریخته و اجازه دهید تا روغن داغ شود. بعد از چند لحظه داغی روغن را تست کنید، به این صورت که گوشه کتلت رو داخل روغن کرده و به صدای اون گوش دهید، باید صدایی شبیه جلزولز بشنوید، در غیر این صورت روغن داغ نشده و نباید کتلت ها را داخل اون فرو کنید. به هر حال بعد از اینکه روغن داغ شد، دو تا کتلت رو داخل روغن انداخته و سرخ کنید، باید چند دقیقه به اونها وقت بدید تا کاملا طلایی و برشته شوند، بعد اونها رو برگردونده و طرف دیگرشون رو هم سرخ می کنید، این کار را برای تمام کتلت ها انجام دهید. بعد از اینکه هر کتلت سرخ شد، آنرا از روغن خارج کرده و داخل سینی روی دستمال های کاغذی می چینید و بلافاصله روی آنها نمک می پاشید.

 

Chicken - Italian - with - salad - Apple (4)

 

Chicken - Italian - with - salad - Apple (5)

درست کردن سالاد:

داخل یک کاسه متوسط، موسیر (یا پیازچه)، خردل (یا سرکه)، آب لیمو، عسل و روغن زیتون را ریخته و بهم بزنید. سس رو کمی با نمک و فلفل چاشنی بدید. حالا سس آمادست و می تونید اونو کنار بگذارید. اول سیب را به تکه های باریکی برش داده و بعد به اونها سبزی غور (یا اسفناج) و پنیر پارمیزان رو اضافه کنید و همه رو داخل یککاسه بزرگ بریزید و سسی رو که از قبل آماده کرده بودید رو روی اونها ریخته و بهم بزنید. حالا سالاد هم آمادست.

کتلت های جوجه را با این سالاد سرو کنید. می تونید سالاد رو روی کتلت ها ریخته، با این کار هم آنها را تزیین کرده اید هم اینکه دستور سرور آنرا بیان فرمده اید.

Chicken - Italian - with - salad - Apple (1)

 

 

+++++++++++

+++++++++++

+++++++++++

+++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا