آموزش تزیین کیک | شیرینی | دسر

آموزش تصویری تزئین کیک به شکل کیف

آموزش تصویری تزئین کیک به شکل کیف

 

Decorated - cake - in - Figure - Bags (12)

این آموزش تزئین یه کیک به شکل کیفه ، شما دوستان می تونین به هر اندازه ای که می خواین این کیک رو درست کنین . من برای روکش این کیک از فوندانت استفاده کردم . فوندانت رو می تونین از فروشگاه هایی که لوازم شیرینی پزی دارن تهیه کنین . برای تزئین کیک هم فوندانت شیرین رو به شکل یه سنجاق سینه استفاده کردم . شما می تونین بسته به سلیقه ی خودتون از هر چیز خوراکی تزئینی هم استفاده کنین .

امیدوارم که از این آموزش استفاده مفید ببرین .

مرحله 1 – مواد لازم و لوازم موزد نیاز :

پودر کیک شکلاتی

Tylo پودر

یک تکه مقوای کوچک برای زیر کیک

کاغذ پوستی

کاردک مخصوص

خمیر فوندانت

چاقوی تیز

رول فوندانت شیرین شده   1.5 کیلوگرم ( برای استفاده به عنوان سنجاق روی کیک )

وردنه

رنگ مجاز خوراکی ( من از رنگ های سبز و طلایی استفاده کردم )

قلم موی مخصوص آشپزخانه

Decorated - cake - in - Figure - Bags (18)

 

Decorated - cake - in - Figure - Bags (1)

یه قطعه از فوندانت رو به اندازه ی یه تخم مرغ جدا کنین و با یه قاشق چای خوری پودر تیلو مخلوط کنین . ( پودر تیلو برای این منظور استفاده میشه که شکلی که به خمیر فوندانت دادین رو حفظ میکنه و به همون حالت خمیر خشک میشه ، اگه از پودر تیلو استفاده نکنین ممکنه خمیر فوندانت بشکنه و خرد بشه )

خمیر فوندانتی که به اندازه ی تخم مرغ جدا کرده بودین رو به ضخامت 5 میلی متر رول کنین و مثل تصویر خمیر رو به شکل یه روبان در بیارین

 

پودر کیک شکلاتی تون رو از قبل طبق دستور روی جعبه آماده کنین ، قالب کیک تون باید به شکل دایره باشه ، وقتی کیک شما آماده شد ، قالبی که توش کیک رو درست کردین ور دارین و اون خمیر فوندانتی که به شکل روبان درستش کرده بودین رو مثل تصویر روی بدنه ی قالب کیک تون طوری قرار بدین که شکل دسته ی کیف رو به خودش بگیره و با چسب خوراکی بچسبونین و بذاریین یه روز بمونه تا خشک بشه

Decorated - cake - in - Figure - Bags (2)

 

Decorated - cake - in - Figure - Bags (3)

چند تکه از خمیر فوندانت رو با پودر تیلو دوباره مخلوط کنین ، این بار خمیرها رو به اندازه ی دکمه های کوچیک همونطور که تو تصویر می بینین در بیارین . بعد اونارو با رنگ خوراکی طلایی با استفاده از قلموی مخصوص رنگ کنین و یه گوشه بذارین تا خشک بشن .
حالا کیک تون رو مثل تصویر برش بدین و زیر کیک رو کمی خامه بمالین و تکه مقوای کوچیکی که از قبل برای زیر کیک در نظر گرفته بودین رو ته اون قرار بدین .

کاغذ پوستی رو زیر کیک تون قرار بدین و کل کیک رو با خامه پوشش بدین . کیک رو تو یخچال به مدت 10 الی 15 دقیقه قرار بدین .
با کاردک مخصوص ، خامه رو روی سطح کیک صاف کنین و دوباره به مدت 8 الی 10 دقیقه توی یخچال قرار بدین .

Decorated - cake - in - Figure - Bags (4)

 

Decorated - cake - in - Figure - Bags (13)

 

Decorated - cake - in - Figure - Bags (14)

 

Decorated - cake - in - Figure - Bags (15)

حالا یه مقدار از فوندانت سفید رو به ضخامت 4 میلی متر رول کنین بعد با وردنه ، پهن و صافش کنین و برای پوشش دادن یه طرف از کیک تون ازش استفاده کنین . با دقت و ظرافت این کار رو انجام بدین و با یه چاقوی تیز فوندانت های اضافی رو ببرین . همین کار رو واسه طرف دیگه ی کیک هم انجام بدین .

توجه داشته باشین : اگه خامه ی روی کیک نرم شده ، قبل از اینکه کیک رو با فوندانت پوشش بدین اول اون رو واسه ی چند دقیقه تو یخچال قرار بدین .

با یه خط کش قسمت بالایی کیک که هنوز با فوندانت پوشش داده نشده رو اندازه بگیرین . به همون اندازه یک تکه از فوندانت رو به شکل یه نوار درست کنین . تو تصویر می بینین که من این کار رو انجام دادم . البته از رنگ خوراکی سبز هم استفاده کردم . شما هم می تونین هر رنگی رو که دوست دارین با فوندانت ترکیب کنین .

در این مرحله یه نوار کوچیک مثل تصویر با استفاده از فوندانت درست کنین و اون رو در قسمت وسط کیف با استفاده از کمی چسب خوراکی تیلو بچسبونین . من بهتون توصیه میکنم اول بذارین کیک یه روز بمونه تا خشک بشه و بعد این کار رو انجام بدین .

Decorated - cake - in - Figure - Bags (16)

 

Decorated - cake - in - Figure - Bags (17)

 

Decorated - cake - in - Figure - Bags (5)

حالا اون قسمت از فوندانت که قبلا برای دسته ی کیف آماده کرده بودین رو با مقداری چسب خوراکی تیلو در محل مناسبش بچسبونین . بعد دو تا دکمه ی طلایی رو هم که آماده کرده بودین در دو طرف دسته قرار بدین و بچسبونین .

 

تو این مرحله با استفاده از فوندانت و با سلیقه ی خودتون می تونین یه گل مانند سنجاق سینه درست کنین و برای تزئین کیک کیفی تون استفاده کنین . بعد از این کار اجازه بدین تا فوندانت روی کیک کمی بمونه تا خشک بشه .

فوندانت یه خمیر خوراکی شیرین هستش که برای تزئین کیک استفاده میشه و خمیر نرمیه که توی دهان سریع آب میشه . اگه نتونستین گُل رو با فوندانت درست کنین از یه آدامس به شکل گُل هم می تونین استفاده کنین .

Decorated - cake - in - Figure - Bags (6)

 

Decorated - cake - in - Figure - Bags (7)

 

Decorated - cake - in - Figure - Bags (8)

 

Decorated - cake - in - Figure - Bags (9)

 

Decorated - cake - in - Figure - Bags (10)

 

Decorated - cake - in - Figure - Bags (11)

 

+++++++++++++++++++++

+++++++++++++++++++++

+++++++++++++++++++++

 

 

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا