آموزش تزیین کیک | شیرینی | دسر

آموزش تصویری تزیین کاپ کیک با طرح ماهی

آموزش تصویری تزیین کاپ کیک با طرح ماهی

 

Decoration - cup cakes - the - plan - Fish (5)

آموزش:

اول با یک لایه 6 اینچی (با ضخامت تقریباً 2 اینچ) و 12 کیک فنجونی شروع کردم. لایه 6 اینچی رو از وسط به 6 اینچ تقسیم کردم.کیکهای فنجونی رو هم جوری چیدم که هر ردیف در داخل ردیف بغلی بره و فضای خالی بین کیکها به حداقل برسه.

Decoration - cup cakes - the - plan - Fish (6)

 

Decoration - cup cakes - the - plan - Fish (7)

 

Decoration - cup cakes - the - plan - Fish (8)

 

Decoration - cup cakes - the - plan - Fish (9)

 

Decoration - cup cakes - the - plan - Fish (10)

قسمتی از کیک 6 اینچی که قراره به جای دم قرار بگیره یک کم بزرگتر از نیمه دیگه است که قراره صورت ماهی باشه.با یه چاقوی دندانه دار یه شکاف کوچک از دم ماهی رو بریدم تا شکل بهتری بش بدم. این کار باعث میشه که یک قسمت مقوای کیک ظاهر بشه که بعد با قیچی اونو می چینم.

حالا موقع پوشوندن سر و دمه. اونو با کره خامه ای به رنگ زرد کم رنگ پوشوندم  و بعد با یک کاردک شیارهایی روش ایجاد کردم. بعد از پوشوندنش اونو توی فریزر گذاشتم تا سرد بشه و شکل بگیره.
بعد سر ماهی رو با همون کره خامه ای می پوشونم.چند دقیقه منتظر می مونم تا روکش سفت بشه و بعد آروم با یک کاعذ خشک کن صافش می کنم.

Decoration - cup cakes - the - plan - Fish (11)

 

Decoration - cup cakes - the - plan - Fish (12)

بعد از سرد شدن سر ماهی، اونو به سینی اصلی کیک انتقال میدم. و بدن ماهی رو هم با کاپ کیکها (کیک فنجونی ) درست می چینم .من کاپ کیکهامو با خامه برنگ سبز و صورتی روشن به شکل زیر با ماسوره مخصوص تزئین کردم. برای اینکه مطمئن بشم سر جای خودش قرار می گیره کمی کره خامه ای ته سینی کیک جایی که سر قرار می گیره مالیدم و برای کاپ کیکها هم کمی کره خامه ای به تهشون مالیدم.

حالا دم ماهی رو از یخچال بیرون میارم.به جایی که قراره دم قرار بگیره کمی کره خامه ای می زنم و اونو درست کنار کاپ کیکها و بدن ماهی می چسبونم.می بینید که چطور اونو قشنگ کنار کاپ کیکها فشار میدم و بعد از کاغذ خشک کن استفاده می کنم تا اثر انگشتم رو روی اون از بین ببرم.

Decoration - cup cakes - the - plan - Fish (2)

 

Decoration - cup cakes - the - plan - Fish (3)

 

Decoration - cup cakes - the - plan - Fish (1)

حالا زمان جان دادن به ماهیمونه. اول من یک لب ماهی خیلی قشنگ با خمیر درست کردم. می خواستم سبک باشه اما وسطش بقدری ضخیم باشه که یک نی آبنبات رو برای نگهدارنده بتونم داخلش فرو کنم.اونو گذاشتم کنار و 2 ساعت طول کشید تا خشک و آماده بشه.ولی اگه می خواین مطمئن تر باشه یکی دو روز قبل اون رو آماده کنید.حالا با کمی مژه بلند زیبا ماهیمونو فریبنده تر می کنیم. من کمی بیشتر از اون چیزی که نیاز داشتم درست کردم تا اگه حین کار شکست، باز داشته باشم. در زیر می تونید ببینید که چطوری یک باریکه خمیر سیاه رو بریدم و ریشه ریشه کردم تا به شکل مژه در بیاد.حالا اونا رو می ذارم روی یک نی یا هر چیز گرد تا حالت بگیره و خشک بشه.بعد از حدود یک ساعت مژه ها کاملا شکل می گیرن.

حالا یک چشم آبی بزرگ براش درست می کنم. یک تکه خمیر گرد و یک خودکار رنگ غذای آبی می خوام.  حتی یک کم گرده های براق هم روش می ریزم تا درخشندگی داشته باشه.

Decoration - cup cakes - the - plan - Fish (4)

الان موقع اینه که همه اینها رو کنار هم بذاریم. لب ماهی رو سر جاش می ذارم و یک کم مواد براق کننده سفید روش می پاشم. بعد چشمش رو سر جاش قرار می دهد و مژه های فر رو کنارش می ذارم.

امواج رو با کره خامه ای آبی رنگ درست می کنیم و برای ماهی هم باله هاشو می ذارم. حبابهای هوا رو با کره خامه ای سفید و ماسوره 12 ایجاد می کنم. نشان تولد رو هم با یک کارت و نی سر جاش می ذارم.
Decoration - cup cakes - the - plan - Fish (5)
++++++++++++
++++++++++++
++++++++++++

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا