خوراک مرغ و پرنده

طرز تهیه ساندویچ بوفالوی مرغ (تصویری)

طرز تهیه ساندویچ بوفالوی مرغ

(تصویری)

Mode - preparation - Sandwich - Buffalo - Chicken - image (1)

 

Mode - preparation - Sandwich - Buffalo - Chicken - image (2)

گرچه من خیلی اهل مرغ نیستم، اما وقتی دستور این غذارو پیدا کردم، سریع از روی صندلیم بلند شدم و دست به کار شدم. این ساندویچ بوفالوی مرغ با بقیه فرق دارده. خیلی ترد و خوشمزست. به علاوه از یک سری چیزهایی که خیلی دوست دارم هم درست شده؛ مثل تخم مرغ پخته، گوجه تازه و سس پنیر. نکته دیگه اینه که این غذاهم از اون دست غذاهاییه که خیلی سریع درست میشه و برای آخر هفته ها خیلی مناسبه!

مواد لازم

 برای درست کردن این ساندویچ به تعداد 4 نفر:

1 قاشق غذاخوری کره آب شده،

کمی فلفل هندی،

کمی فلفل زمینی تازه،

کمی نمک،

½ فنجان سس فلفل تند،

1 پوند سینه مرغ،

¼ فنجان سس گوشت،

½ فنجان پنیر آبی خورد شده،

4 تکه بزرگ از چیپس تورتیلا،

4 تکه گوشت گوسفند پخته شده و خورد شده،

2 عدد  تخم مرغ بزرگ و آب پز،

2 فنجان کاهوی خورد شده،

1 فنجان پنیر چدار خورد شده،

1 عدد گوجه بزرگ و خورد شده.

Mode - preparation - Sandwich - Buffalo - Chicken - image (3)
اول از همه باید مرغ رو با فلفل های مختلف تند کنیم. شما برای این غذا به حدود 1 پوند گوشت سینه مرغ نیاز دارید، ولی حقیقتا من از یک تکه بزرگ رون مرغ هم استفاده کردم. همچنین به کمی کره، نمک، فلف هندی، فلفل سیاه و سس مرغ نیاز دارید. البته من چیزی راجع به دستور سس مرغ نمی دونم، و استثنا این یکبار رو بدون کشف و بررسی فقط اعتماد می کنم.

به هر حال کره رو آب کنید، و نمک و فلف هندی و سس مرغ رو بهش اضافه کنین و خوب بهم بزنید.

Mode - preparation - Sandwich - Buffalo - Chicken - image (4)

حالا تکه های مرغ رو هم داخل کاسه ریخته و خیلی خوب ترکیبشون کنید. میدونید چی میخاهید، پس از دستانتان کمک بگیرید. بعد به مرغ هرچقدر که می خواهید استراحت بدید، من حدود 1 ساعت اونو در یجچال گذاشتم. بعدش می تونید اونو برای پختن یا در فر گذاشتن آماده کنید. من تصمیم داشتم این غذا رو در آشپزخونه درست کنم بنابراین داخل یک ظرف مناسب روی گاغذ آشپزخونم قرارشون دادم و بعدهم سرخشون کردم. البته شما می تونید اونها رو داخل فر گذاشته و کباب کنید.

 

Mode - preparation - Sandwich - Buffalo - Chicken - image (5)

مانی که مرغ ها آماده می شوند، بهتر است مواد داخل ساندویچ ها را درست کنید. گوجه ها را خورد کنید، پنیر را رنده کنید، گوشت را بپزید، تخم مرغ ها را گذاشته با بپزند و سفت شوند، و پنیر آبی را نیز با سس گوشت مخلوط کنید. (اگر سس پنیر آبی دارید، می توانید از آن استفاده کنید و نیازی به این سس آخری هم نیست).

Mode - preparation - Sandwich - Buffalo - Chicken - image (6)

بعد از اینکه مرغ ها پخته شد و بعد هم سرخ شدند، اونها رو به تکه های کوچک درآورده و به بقیه مواد اضافه کنید. من در حین کار تصمیم گرفتم به جای کاهو از اسفناج های کوچک استفاده کنم. البته به جای اسفناج هم میتونید از هر نوع سبزی سالادی دیگه ای هم استفاده کنید. همچنین به مقداری چیپس تورتیلا هم نیاز دارید. (البته می تونید چیپس رو هم خودتون درست کنید).

Mode - preparation - Sandwich - Buffalo - Chicken - image (7)

 

Mode - preparation - Sandwich - Buffalo - Chicken - image (8)

 

 

حالا نوبت درست کردن ساندویچ هاست. اول از همه مرغ را می ریزیم، بعد روی اونها رو با پنیر پر می کنیم، بنابراین ممکنه کمی آب شوند. سپس لایه ای از همه مواد رو روشون می چینیم. گوشت رو هم فراموش نکنید، همچنین سس را. نمیدونم تا الان چقدر ممکنه تند شده باشه، بنابراین کمی سس مرغ هم بهش اضافه می کنم. ولی ساندویچ بعدی رو با مقدار کمتری سس پر می کنم. این هم یک جور راهکاره دیگه!

تموم شد، میتونید روشون رو با کمی چیپس هم پر کنید. اگه بخواهید خیلی بهتر و مرتب تر هم با اونها پذیرایی کنید، میتونید با یک خلال دندون نونشون رو هم ببندید. 

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا