شکلات

طرز تهیه آبنبات سیب (تصویری)

طرز تهیه آبنبات سیب (تصویری)

 

Mode - supplying - Candy - Apple (1)

تا حالا شده که تلاش کنید تا یک آبنبات سیب رو بشکنید؟ فکر نمکنم این کار برای هیچ کس راحت باشه. و بعد از اینکه با یک ضربه اونوبه هزار تکه تبدیل کردم، بیشتر مطمئن شدم که این غذا از هزاران غذایی است که هیچ احساسی ندارد. مانند نامگذاری شکلات کوچک به نام “اندازه- سرگرم کننده”، این اصلا سرگرم کننده نیست که مقدار کمی شکلات داشته باشیم!

اما به هرحال من دست از مقاومت برنمیدارم. بنابراین تلاش کردم تا یک نسخه از این دسرهای خونگی سنتی رو درست کنم. اول تلاش کردم تا با این آبنبات ها دوست بشم تا بتونم فوت و فن های اونها رو پیدا کنم، بعد از اینکه اونها رو به دست گرفتم، از صحنه های خنده داری که لحظاتی قبل با اونها داشتم لذت بردم. درنهایت غرایز غار نشینی در من بیدار شدند! یک چاقو برداشتم، سیب رو برش دادم و تکه تکه کردم!!!

 

برای 12 عدد آبنبات سیب، کلا 1 ساعت زمان میخاید.

مواد لازم:

12 عدد سیب سرخ یا سبز کوچولو،

12 عدد چوب بستنی باریک یا چوب آبنباتهایی که البته بچه ها آبنباتش رو خورده باشند

،3فنجان شکر سفید،

½ فنجان شربت ذرت رقیق،

1 فنجان آب،

½ قاشق غذاخوری رنگ خوراکی قرمز.

تجهیزات: حرارت سنج آبنبات

Mode - supplying - Candy - Apple (2)

سیبها رو بشورید و خشک کنید. چوب بستنی ها یا چوب آبنباتهای قبلی رو خیلی محکم داخل سیبها فرو کنید. مانند شکل. حالا اونها رو روی یک سینی شیرینی پزی با کاغذ مومی پوشیده شده، بچینید و با اسپری آشپزی روی اونها رو خوب بپوشونید.

آب، شکر و شربت ذرت رو داخل یک کاسه سنگین روی حرارت متوسط ترکیب کنید. بذارید تا بجوشه تا زمانی که دماسنج آبنبات به عدد 300F برسه.

مخلوط آبنبات رو از روی حرارت بردارید و خیلی با دقت رنگ قرمز رو داخل اون بریزید و بهم بزنید (ممکنه ترشح کنه، پس عقب بایستید). ممکنه بخواهید بیشتر از ½ قاشق غذاخوری رنگ بریزید، بسته به کیفیت و طول عمر رنگ خوراکیتون هم داره.

یکی یکی خیلی با دقت، سیب ها رو داخل مخلوط آبنبات کنید، خوب بچرخونید تا تمام سطح اونها رو بپوشونه و بعد اونها رو بلند کنید، اجازه بدید تا کمی از مایع اضافی داخل ظرف بچکه. حالا اونها رو به سینی برگردونید و اجازه بدید تا سرد شده و آبنبات کاملا سفت بشه. به همین سادگی آماده شد.

نکته:

سیبها رو معمولا یک لایه مومی و روغنی میپوشونند که این سطح روغنی اجازه نمیده تا ترکیب آبنبات به اون بچسبه، برای اینکه بتونید این سطح مومی رو پاک کنید، 6 فنجان آب رو با 1 قاشق غذاخوری سرکه بجوشونید، و بعد خیلی سریع سیب ها رو برای مدت 6 ثانیه داخل این آب جوش بندازید و دربیارید و خوب خشک کنید.

اگر مخلوط آبنبات شما خیلی سفت شد و نتونستید سیب ها رو داخل اون کنید، خیلی ساده با گرمای متوسط اونو دوباره گرم کنید و پوشوندن سیبها رو با اون ادامه بدید.

میتونید آبنبات های آماده شده رو داخل کاغذهای کیک کوچولو بچینید و بعد سرو کنید.

Mode - supplying - Candy - Apple (3)

 

Mode - supplying - Candy - Apple (4)

 

Mode - supplying - Candy - Apple (5)

 

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

 

2.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا