تازه های آموزش انواع غذاها

طرز تهیه پیتزا لقمه (تصویری)

طرز تهیه پیتزا لقمه (تصویری)

 

Mode - supplying - Pizza - mouthful (2)

این پیتزا لقمه ی رولی را در حدود پنج دقیقه می توانید آماده کنید . به همین دلیل جالب توجه است .

این لقمه به روش های مختلف بسیاری می تواند تهیه شود ، می توان درون آن را با مواد مختلفی پُر کرد . ژامبون و پنیر هم برای این کار عالی است . به نظر من استفاده از بادام زمینی و ژله ایده ی خوبی برای این کار نخواهد بود .

Mode - supplying - Pizza - mouthful (3)

اندازه ی مورد نظری برای داشتن مواد ، مد نظر نیست . هر مقداری که لازم دارید به همان اندازه مواد مورد نیازتان را تهیه کنید . در زیر فقط لیست مواد مورد نیاز برای این دستور را مشاهده می کنید :

خمیر رولی هلالی شکل ( من برای کاهش چربی از آن استفاده می کنم )

پپرونی

پنیر موزارلا

پنیر پارمسان

سس پیتزا ، برای زمان سرو کردن

 

 

وسایل مورد نیاز :

دستگاه ساندویچ ساز

Mode - supplying - Pizza - mouthful (4)

اول از همه شما باید اجازه دهید خمیر مخصوص از پیش گرم شده باشد . نیازی به روغن و کره ندارد ، در این خمیر به اندازه ی کافی روغن برای جلوگیری از چسبیده شدن وجود دارد .

لوله را از رول هلالی باز کنید و خمیر را جدا کنید . مراقب باشید که آن پاره نشود . برای یک تکه از پیتزا ، من فقط نیمی از این رول را استفاده می کنم . نیمه ی دیگر را در یخچال فریزر می گذارم تا به هم نچسبد .

نیمه ی رول را باز کنید و به دو مستطیل جدا از هم تبدیل کنید ، آن ها را هم به دو قسمت تقسیم کنید ، طوری که هر کدام مانند تصویر شامل دو مثلث شود . یکی برای قسمت پایینی و یکی برای قسمت بالا .

سعی کنید طوری آن ها را برش کنید که تقریبا هم اندازه باشند .

Mode - supplying - Pizza - mouthful (5)

یک تکه از خمیر را گذاشته و روی آن را با مواد پُر کنید . قطعه ی دیگر خمیر برای گذاشتن روی مواد است . ابتدا یک لایه از پپرونی را روی خمیر بگذارید سپس پنیر موزارلا و پارمسان را روی آن قرار دهید . شما می توانید با مواد بیشتری داخل آن را پُر کنید . مواد باید به اندازه ی سه سانتی متر از هر طرف از لبه ی خمیر فاصله داشته باشد ، بعد می توانید خمیر دوم را روی مواد گذاشته و کمی فشار دهید تا محکم بچسبند .

با هر موادی که می خواهید می توانید درون خمیر را پُر کنید ، شما می توانید به مواد ، فلفل و پیاز و سوسیس پخته شده را اضافه کنید . با این مواد یک پیتزای عالی می توان آماده کرد .

مربع دوم را با دقت روی مواد بگذارید ، باید روزنه ای وجود نداشته باشد تا پنیر های داخل خمیر به بیرون نریزند . ساندویچ ساز شما باید خوب گرم شده باشد . به آرامی خمیر را داخل ساندویچ ساز قرار داده سپس در آن را ببندید . تایمر دستگاه شما ممکن است زمان آماده شدن را به شما نشان دهد ، اما شما به دنبال به وجود آوردن لایه ی قهوه ای رنگ و ترد هستید . سه دقیقه زمان را برای آماده شدن ، در نظر بگیرید .

بعد از آماده شدن با دقت لقمه را از داخل ساندویچ ساز خارج کنید .

Mode - supplying - Pizza - mouthful (6)

لقمه را مانند تصویر برش کنید و برای سرو کردن می توانید از سس مخصوص پیتزا استفاده کنید . استفاده کردن از سس در داخل لقمه پیشنهاد نمی شود . پُر کردنن محتوای درون لقمه می تواند یک پروژه ی سرگرم کننده برای بچه ها باشد . اجازه دهید آن ها لقمه های خود را پُر کنند ، فقط زمان استفاده از دستگاه باید مراقب آن ها باشید .

Mode - supplying - Pizza - mouthful (1)

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا