سوپ و سالاد

سالاد تایلندی مرغ خرد شده (تصویری)

سالاد تایلندی مرغ خرد شده

(تصویری)

Salad - Thai - Chicken - chopped - image (1)

امروز می خوام طرز تهیه یک سالاد سبزیجات دیگه رو بهتون نشون بدم. اصل این سالاد مربوط به تایلند بوده. سرشار از سبزی های مختلف وویتامین های مفیده. اما قبل از شروع به کار باید کمی در مورد استفاده از سبزیجات بهتون هشدار بدم. به خصوص در فصل گرما. وجود کوچکترین میکروب در این مواد پر خاصیت سبب بروز بیماری های مختلفی در بدن خواهد شد؛ بنابراین حتما حتما قبل از استفاده آنها را شسته و ضدعفونی کنید. من برای این کار ازدو کاسه بزرگ و مجزا استفاده کردم، یکی را با آب تصفیه شده و ماده ضدعفونی کننده سبزی پر کردم؛ دیگری را با آب پاک و تصفیه شده، صرفا برای آب کشیدن. بعد از اینکه سبزی را در کاسه اول خوب خواباندم، آنها را در دومی آب می کشم. بعد اجازه میدم تا خودشون خشک شوند و آبشون بره؛ چرا که خشک کردن آنها با دستمال های کاغذی، چیزی جز عذاب به دنبال نخواهد داشت! این کار را همیشه برای همه سبزی ها انجام دهید. حالا بریم سراغ سالادمون!

 

Salad - Thai - Chicken - chopped - image (2)

این سالاد با این مقدار مواد برای 4 تا 6 نفر تدارک دیده شده است:

برای سالاد:

2 تکه سینه مرغ بدون پوست و بدون استخوان،

1 عدد کلم سبز یا سفید کوچک (مقدار 2 فنجان خورد شده از آنها کافیست)،

1 عدد هویج بزرگ (به میزان 2/1 1 فنجان خورد شده)،

1 عدد پاپایای سبز (انبه هندی، 1 فنجان خورد شده)،

½ فنجان گشنیز تازه،

½ فنجان پیاز سبز،

½ فنجان بادام زمینی خورد شده.

و برای سس:

2 حبه سیر،

3 عدد فلفل سبز تند (2/1 قاشق غذاخوری فلفل تند خورد شده هم اضافه می کنیم، پس می توانید کمی از فلفل های سبز کم کنید)،

2 قاشق غذاخوری سس سویا،

2 قاشق غذاخوری سرکه،

2 قاشق غذاخوری شکر،

1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه،

1 قاشق غذاخوری روغن،

½ قاشق غذاخوری سس ماهی،

¼ فنجان کره بادام زمینی،

¼ فنجان آب.

Salad - Thai - Chicken - chopped - image (3)

 

Salad - Thai - Chicken - chopped - image (4)

 

Salad - Thai - Chicken - chopped - image (5)

 

Salad - Thai - Chicken - chopped - image (6)

 

یک قابلمه بزرگ آب را گذاشته تا به جوش آید. سینه های مرغ را اضافه کرده، 15 تا 20 اجازه دهید تا بپزد. بعد از این مدت، مرغ ها را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شوند، آب مرغ را با الک صاف کنید و بعد با استفاده از چنگال آنها را رشته رشته کنید. کلم رو به تکه های باریکی ببرید، درست مثل اینکه می خواهید سالاد کلم درست کنید. من این کار را به این صورت انجام دادم که، ابتدا چند برگ آنرا روی هم گذاشتم و رولشون کردم، بعد به صورت عمودی تکه های باریکی ازشون درآوردم، در اخر هم از وسط به صورت افقی یه قارچ بهشون زدم. حالا نوبت هویج هاست، اول اونها رو پوست بگیرید، بعد رندشون کنید. پاپایا رو هم پوست کنده، دانه هاشو درآورده و بعد اون رو هم رنده کنید. گشنیز و پیاز سبز را درشت درشت خورد کنید. حالا مرغ و سبزیجات رو داخل یک کاسه بزرگ ریخته و اجازه دهید تا سرد شوند.

سیر و فلفل سبز رو هم خورد کنید. سیر و فلفل رو بریزید داخل کاسه همزن، بهشون سس سویا، سرکه ، شکر، آب لیمو و روغن و سس ماهی اضافه کنیئ، خوب بهم بزنید تا زمانی که کاملا نرم شود. حالا نوبت کره بادام زمینی و آب را هم ریخته وبهم بزنید تا این بار نرم و خمیری شود.

حالا می تونید سس رو روی سالاد ریخته و سرو کنید. بادام زمینی های خورد شده رو هم روی آنها بریزید. سرد شده میتونید اون رو میل کنید. اگه روشون رو هم با درپوش مناسب، بپوشونید و در فریزر قرار دهید، حداکثر تا 1 روز قابل نگهداری است. ایده آل ترین حالت هم این است که سالاد و سس اون رو جداگانه نگهداری کنید تا زمانی که بخواهید آنرا میل کنید.

 

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا