انواع سوپ

طرز تهیه سوپ لوبیا و سبزیجات (تصویری)

طرز تهیه سوپ لوبیا و سبزیجات (تصویری)

 

Soup - bean - and - vegetables (2)

مواد مورد نیاز :

1- 14/5 اونس گوجه فرنگی خرد شده
2 – 14/5 اونس رب گوجه فرنگی
3 – 3 الی 4 پیمانه سبزی تازه
4 – یک پیمانه لوبیا سفید خشک شده
5 – یک عدد پیاز قطعه قطعه شده
6 – 2 عدد ساقه ی کرفس تکه تکه شده
7 – یک قاشق چای خوری آویشن خشک شده
8 – مقداری آب مرغ
9 – 2 عدد برگ بو
10 – مقداری ریحان
11 – مقداری جعفری خرد شده
12 – 2 حبه سیر خرد شده
13 – نصف پیمانه ذرت منجمد شده
14 – نصف پیمانه نخود فرنگی منجمد شده
15 – 1/4 الی نصف پیمانه اسفناج منجمد شده
16 – نصف پیمانه پاستای پخته شده ( اختیاری )
17 – نمک و فلفل به میزان لازم

Soup - bean - and - vegetables (3)

طرز تهیه :

اول از همه پیاز و هویج و ساقه ی کرفس رو باید ریز ریز کنیم ، بعدش حبه های سیر رو حسابی بکوبیم تا کاملا خرد بشن . بعد قابلمه رو روی حرارت میذاریم و سبزیجات تازه ای که داریم همراه با آب مرغ و گوجه فرنگی ها رو داخل قابلمه مون می ریزیم . بعدش پیاز و هویج و ساقه ی کرفس و سیر رو هم تو قابلمه قرار می دیم ، و به خوبی مواد داخل قابلمه رو هم می زنیم . حالا باید درب قابلمه رو بذارین تا مواد درونش بپزن . درب قابلمه رو که روش گذاشتین ، شعله زیر قابلمه رو زیادش کنین و اجازه بدین به مدت 35 دقیقه با شعله ی زیاد خوب بجوشه تا مواد درون قابلمه کاملا پخته بشن . بعد از گذشت این مدت زمان درب قابلمه رو وردارین ، می بینین که آب درون قابلمه چه جوری درحال جوش خوردنه . من تو این مرحله لوبیا سفید هایی که داشتم رو هم توی قابلمه ام اضافه کردم . لوبیا معمولا یه مقدار زمان میبره تا خوب بپزه . من هم برای اینکه لوبیا ها خوب بپزن و توی سوپم نرم باشن به مدت 3 الی 4 ساعت گذاشتم توی قابلمه  با دمای بالا بپزن . یا اینکه می تونین با شعله کم به مدت 6 الی 8 ساعت بذارین حسابی بپزن و نرم بشن .
حالا کم کم باید مواد دیگه رو هم توی قابلمه اضافه کنیم . من ذرت منجمد شده رو همراه با نخود فرنگی و یه مشت اسفناج داخل قابلمه ریختم . بعد با یه قاشق مواد درون قابلمه رو هم زدم و گذاشتم یک دقیقه دیگه همه ی مواد بجوشن . اگه دوست دارین سوپ تون پاستا یا ماکارونی داشته باشه ، الان زمان اضافه کردن ماکارونی هاست . ما برای درست کردن این سوپ فقط به زمان نیاز داریم تا مواد خوب پخته بشن ، در آخر کارمون هم نمک و فلفل رو به میزان مورد نیازمون به سوپ اضافه می کنم . من معمولا توی سوپ هام از نمک و فلفل زیادتری استفاده می کنم . کم و زیادش سلیقه ایه و به ذائقه خودتون بستگی داره .
هر چقدر که زمان بیشتری برای این سوپ در نظر بگیریم مواد تشکیل دهنده ی سوپ خوب پخته و نرم میشن و همین باعث میشه یه سوپ غلیظ و خوشمزه داشته باشیم . سوپ خوشمزه ما آماده شده ، این سوپ خیلی بهتره و خوشمزه تر میشه که با مقداری پنیر پارمسان در روی اون سرو بشه . این سوپ واقعا یه وعده ی غذایی سالمه که بعد از یه روز کاری به عنوان ناهار خیلی میچسبه . من که از این سوپ خوشمزه خیلی لذت میبرم ، امیدوارم شما هم ازش خوشتون اومده باشه و لذت برده باشین .

Soup - bean - and - vegetables (1)

 

++++++++++++++++++++++++

++++++++++++++++++++++++

++++++++++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا