شکلات

آموزش درست کردن تافی عسلی (تصویری)

آموزش درست کردن تافی عسلی (تصویری)

 

Toffee - Honey (14)

این آموزش یک نوع تافی خوشمزه است ، که من برای تهیه ی اون از عسل خالص استفاده کردم ، این تافی به همراه چای واقعا لذت بخش است . مواد لازم برلی تهیه این دستور چیزی نیست به غیر از عسل . فقط باید مراحل درست کردن این تافی رو به درستی انجام بدین و این کار بسیار ساده ایه .

وسایل مورد نیاز برای درست کردن این دستور :

ظرف مخصوص

ورق سیلپت یا ورق آلومنیوم

قیچی آشپزخانه

کاردک مخصوص

کاغذ های مخصوص بسته بندی

Toffee - Honey (15)

 

Toffee - Honey (16)

 

Toffee - Honey (17)

 

Toffee - Honey (18)

 

Toffee - Honey (1)

 

Toffee - Honey (2)

 

Toffee - Honey (3)

 

Toffee - Honey (4)

 

Toffee - Honey (5)

 

Toffee - Honey (6)

 

Toffee - Honey (7)

طرز تهیه به این صورت می باشد :

جوشاندن عسل

اول از همه توی یه قابلمه متوسط ، مقدار 4/3 پیمانه از عسل رو بریزین . باید تا زمانی روی حرارت بمونه که عسل حالت نرم به خودش بگیره . ( دما رو می تونین روی 140 درجه ی سانتی گراد و یا 285 درجه ی فارنهایت تنظیم کنین ) برای داشتن یه عسل اصلل می تونین اون رو از زنبور داران محلی تهیه کنین ، اما اگه دسترسی به اون براتون مشکله ، می تونین عسل رو از فروشگاه های مواد غذایی تهیه کنین . به نظر من طعم و مزه ی یه تافی عسل خانگی خیلی بهتر از تافی های آماده است . هنگامی که عسل به مرحله ای رسید که نرم شد ، اون رو توی یه ظرفی که با ورق سیلپت پوشیده شده بریزین . ( به جای ورق سیلپت از یه لایه ورق آلومینیومی هم می تونین استفاده کنین ) سپس با کاردک مخصوص آشپزخانه عسل رو توی ظرف پهن کنین و به طور مدام با کاردک عمل پخش کردن عسل رو تکرار کنین تا زمانی که عسل حالت براامدی پیدا کنه و سرد بشع . ( یعنی برای سرد کردن عسل ، اون رو با کاردک مدام پخش کنین ، وقتی کمی خنک بشه حالت گلوله ای و برآمده شدن میگیره ) پس از کمی خنک شدن عسل به سرعت شروع میکنه به حالت رشته ای درآمدن و چسبیدن . وقتی به این حالت رسید ، شما می تونین اون رو از ظرف بیرون بیارین . این کار در کل 5 الی 10 دقیقه زمان لازم داره ،پس صبور باشین . در آخر عسل نرم شما تبدیل به یه تپه ی گرم میشه . وقتی که عسل به اندازه ی کافی سرد شد ، من دستامو با روغن کاملا چرب کردم و عسل رو با دستم ورداشتم و شروع کردم به کشیدن و پیچ دادن عسل به هر صورتی که خواستم . هدف از این کار اینه که با ترکیب هوا ما بتونیم عسل رو به تافی تبدیل کنیم . وقتی که عسل به رنگ کارامل بسیار روشن تبدیل شد ، یعنی کار درست کردن تافی انجام شده است .

برش و قرار دادن تافی

عسل رو به اندازه ایی کشش بدین تا به صورت یه طناب نازک در بیاد و بعد اون رو به اندازه هایی حدود یک اینچ به وسیله ی قیچی آشپزخونه برش بدین . با نگاه کردن به تصاویر بهتر می تونین این کار رو انجام بدین . سپس از روی کاغذ های بسته بندی مربع هایی به اندازه های مورد نیاز رو ببرین و هر تکه از تافی ها رو درون یکی از ین کاغذ های مربع شکل قرار بدین و دو سر کاغذ رو بپیچونین . من تونستم 50 تکه از این تافی ها رو آماده کنم . دیگه تافی های شما آماده شده و می تونین اون ها رو با چای بخورین و لذت ببرین .

Toffee - Honey (8)

 

Toffee - Honey (9)

 

Toffee - Honey (10)

 

Toffee - Honey (11)

 

Toffee - Honey (12)

 

Toffee - Honey (13)

 

+++++++++++++

+++++++++++++

+++++++++++++

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا