تازه های آموزش شیرینی پزی

آموزش تصویری کاسه ی شکلاتی

آموزش تصویری کاسه ی شکلاتی

 

Training - image - bowl - of - Chocolate (1)

 

تصور کنید یه کاسه از جنس شکلات داشته باشید که با کیک های مکعب شکل براونی و یک مشت تمشک و توت سیاه پر شده باشه و روی میوه ها هم یک گلوله بستنی وانیلی گذاشته شده باشه و روی بستنی هم یه مقدار شکلات رنده شده باشه. باورتون میشه که این کاسه ی شکلاتی با کمک یه بادکنک ساخته شده باشه؟ من که وقتی درستش کردم با دیدن نتیجه ی کار شیفته اش شدم و با خودم فکر کردم با اینکه از ترکیدن بادکنک ها متنفرم ولی این کار سرگرمی خوبیه

Training - image - bowl - of - Chocolate (2)

من می خواستم 20 تا کاسه ی شکلاتی درست کنم. شما به تعدادی که می خواین، بادکنک آماده کنید و بعد با توجه به اینکه دوست دارید کاسه هاتون چه اندازه ای باشن، به مقداری که لازمه، اونها رو باد کنید. بهتره که به اندازه ی نرمال و متوسط بادشون کنید. البته می تونید از یه بادکنک کوچیک پر از آب هم استفاده کنید، اما احتمالاً به خوبیِ بادکنک هایی که از هوا پر شدن توی شکلات غوطه ور نمی شن.

Training - image - bowl - of - Chocolate (3)

حالا شکلات رو به روش بن ماری ذوب کنید. اگر دو تا قابلمه که داخل هم قرار بگیرن نداشتین، می تونید شکلات ها رو روی حرارت خیلی کم قرار بدید و مدام هم بزنید تا اجازه ندید شکلات بسوزه. من برای 20 تا کاسه، حدود یک کیلو شکلات استفاده کردم و در دو سری اون رو ذوب کردم. اما قسمت مهم کار: بذارید شکلات کاملاً سرد بشه! برای این کار تمام شکلات رو تو یه کاسه ای که دهانه اش گشاد باشه بریزید و هر چند دقیقه یک بار اون رو هم بزنید. زمانی که شکلات هنوز داغه بادکنک ها رو داخلش قرار ندید چون در این صورت بادکنک هاتون میترکن!

Training - image - bowl - of - Chocolate (4)


یه مقدار کاغذ مومی آماده کنید. 

Training - image - bowl - of - Chocolate (5)


 اگه هنوز حس می کنید که شکلات تون سرد نشده، بادکنک ها رو توش نذارید. من حدود 15 دقیقه صبر کردم تا شکلاتم سرد شد. بعد بادکنک ها رو یکی یکی تا نیمه وارد شکلات کردم و بعدش گذاشتم
 شون روی کاغذ مومی. برای اینکه شکلات اضافی بادکنک ها توی ظرف بریزه اون ها رو تکون ندید، چون اون شکلات اضافی به سمت پایین سرازیر میشه و پایه ی کاسه رو درست می کنه.

Training - image - bowl - of - Chocolate (6)

بادکنک ها رو توی یه ردیف روی کاغذ قرار بدید. بذارید شکلات روی بادکنک ها کاملاً سفت بشه. اما اگه نمی تونید صبر کنید یا وقت تون کمه، می تونید اون ها رو حداکثر 10 دقیقه توی یخچال بذارید. حواستون باشه که بیشتر از 10 دقیقه نشه چون اون وقت جدا کردن شکلات از بادکنک ها سخت میشه.

Training - image - bowl - of - Chocolate (7)


الان زمان سوراخ کردن بادکنک هاست! بهتره که 
از یه چاقوی کند برای این کار استفاده کنید. من چون از صدای ترکیدن بادکنک می ترسم، مجبور شدم از قیچی استفاده کنم. اینطوری به جای اینکه بادکنک با صدای زیادی بترکه، فقط هوای داخلش با صدای کمی خالی میشه. سعی کنید با دقت بادکنک ها رو از کاسه ها جدا کنید. من موقعی که داشتم هوای بادکنک ها رو خالی می کردم، بعضی از کاسه هام خراب شدن. دلیلش این بود که لایه ی شکلات به خصوص توی لبه های بالایی خیلی ضخیم نبود.

Training - image - bowl - of - Chocolate (8)

اینجا خیلی شلوغ شد! اما در عوض یه عالمه کاسه داریم! اگه متوجه شدید که حفره ای روی پایه ی هر کدوم از کاسه ها هست، می تونید اون رو با مقداری شکلات بپوشونید.

Training - image - bowl - of - Chocolate (9)

حالا هر کدوم از کاسه ها رو با چند تیکه کیک براونی پر کنید.

Training - image - bowl - of - Chocolate (10)

بعد یه مشت تمشک و توت سیاه روش بریزید.

Training - image - bowl - of - Chocolate (11)

و حالا یه گلوله بستنی وانیلی.

Training - image - bowl - of - Chocolate (12)

و آخر سر هم یه مقدار شکلات رنده شده روی بستنی بپاشید. شاید دفعه ی دیگه برای روش سس شکلات درست کردم!

Training - image - bowl - of - Chocolate (13)

 

نوش جان

 

 

++++++++++++++

++++++++++++++

++++++++++++++

4.4/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا