تازه های آموزش شیرینی پزی

آموزش تصویری کیک عسلی

آموزش تصویری کیک عسلی

Training - image - Cakes - Honey (1)

این یه کیک عسلی هستش که من تو این کیک از لایه های نازک خمیر که به شکل بیسکویت اند و کرم یا خامه ی خوشمزه تهیه شده از شیر غلیظ ، استفاده کردم .

هرچقدر غلظت کارامل یا همون کرم شما بیشتر باشه در نتیجه طعم خیلی خوبی به کیک تون میده ، برای اینکه شیر غلیظ بشه می تونین بذارین شیر 2 ساعت

با حرارت متوسط بجوشه .

برای تهیه این کیک خوشمزه می تونین این آموزش رو دنبال کنین .

 

 آماده کردن کرم

 

Training - image - Cakes - Honey (2)

توجه داشته باشید : شما می تونین کرم رو که آماده کردین به مدت یه هفته تو یخچال فریزر ازش نگهداری کنین .

 

 

مواد لازم برای تهیه کرم :

2 قوطی شیر غلیظ ( شما می تونین از یک و نیم قوطی هم استفاده کنین )

300 گرم کره ( کره رو به تکه های بزرگ برش بزنین )

 

میرسیم به آماده کردن کرم ، اول از همه قوطی شیر رو توی یه قابلمه ی متوسط قرار بدین . به اندازه ای توی قابلمه آب بریزین که قوطی رو به طور کامل پوشش بده . بعد به مدت 2 ساعت بذارین تا خوب بجوشه . در صورت نیاز باز هم بهش آب گرم اضافه کنین تا قوطی کاملا با آب پوشش داده بشه . بعد از اینکه به اندازه ی کافی جوشید باید گرمای قوطی شیر رو از بین ببرین . برای این کار می تونین قوطی شیر رو به مدت 5 دقیقه توی آب بذارین ، بعد از 5 دقیقه آب رو خالی کنین و قوطی ها رو یه گوشه ای بذارین .

 

یادتون باشه که تو این مرحله نباید درب قوطی شیر رو باز کنین ، چون ممکنه قوطی بترکه و محتویاتش بیرون بریزه . فقط باید اجازه بدین که قوطی توی دمای اتاق کمی خنک بشه ، بعد می تونین با یه درب بازکن دربش رو باز کنین .

 

حالا کره رو تو یه کاسه مخصوص بریزین ، باید مخلوطش کنین . با یه مخلوط کن حدود 5 دقیقه کره رو هم بزنین . کم کم شیر غلیظ شده رو بهش اضافه کنین و همچنان به هم زدن ادامه بدین تا کرمی یک دست و صاف بدست بیاد . زیاد همش نزنین تا کرم بسته بشه . حالا کرم آماده شده ی یک دست رو تا زمان آماده کردن خمیر تو یخچال قرار بدین .

 

آماده کردن خمیر :

 

Training - image - Cakes - Honey (3)

تخم مرغ     3 عدد

شکر       یک پیمانه

عسل       3 قاشق غذاخوری

کره ( تکه تکه شده )         100 گرم

جوش شیرین       یک قاشق چای خوری

آرد مخصوص کیک      3 الی 3.5 پیمانه

 

برای آماده کردن خمیر به یه بخارپز نیاز داریم . اگه بخارپز ندارین به جای اون می تونین از دو تا قابلمه استفاده کنین . تخم مرغ و شکر رو تو کاسه ی مخصوص قرار بدین و با هم مخلوط کنین بعد کره و عسل رو هم به اون ها اضافه کنین . یه قابلمه ی متوسط رو با آب پر کنین و بذارین روی حرارت تا آبجوش بیاد .

 

بعد کاسه ی مخصوصی که توی اون تخم مرغ و شکر و کره و عسل رو مخلوط کرده بودین رو بذارین توی قابلمه ای که آب توش به نقطه جوش رسیده . فقط حواستون باشه که آب داخل قابلمه باید به اندازه ای باشه که با کاسه تماسی نداشته باشه و از هم فاصله داشته باشن . حالا حرارت رو در حد متوسط بذارین طوریکه آب در حالت ملایم بجوشه . در این مرحله باید مدام با یه قاشق مواد داخل کاسه رو حدود 5 دقیقه هم بزنین تا به خوبی با هم مخلوط بشن و یه مخلوط یک دست و صاف بدست بیاد .

 

حالا جوش شیرین رو به مواد اضافه کنین و بذارین تا بپزه و در همین حال مدام مواد رو هم بزنین ، بعد کاسه رو از قابلمه بیرون بیارین و بذارین تا کمی خنک بشه . کم کم سه پیمانه آرد رو به مخلوط تون اضافه کنین و با یه قاشق هم بزنین تا خمیر تا حدودی چسبنده و محکم ( شل نباشه ) بشه . برای قوام بیشتر خمیر به اون آرد اضافه نکنین ، فقط کافیه بذارین تا سرد بشه . ولی اگه خمیرتون زیادی چسبنده شده می تونین بقیه آرد رو بهش اضافه کنین . مانند تصویر خمیر رو به 5 قسمت تقسیم کنین و هر قسمت رو به شکل یه توپ در بیارین .

 

 

پخت خمیر

 

Training - image - Cakes - Honey (4)

تو این مرحله دمای پیش گرمایش فر رو روی 190 درجه ی سانتی گراد قرار بدین . حالا یه قسمت از اون خمیرهای توپی رو در ظرفی که کره ی آب شده توش قرار داره بذارین و با انگشتان دستتون مانند تصویر روی خمیر رو فشار بدین تا خمیر تخت و نازک بشه ( خمیر رو به صورت دایره ای به قطر 30 سانتی متر پهن کنین ) .

 

اگه می خواین موقع فشار دادن خمیر ، خمیر به دستتون نچسبه می تونین دستتون رو به آرد آغشته کنین . شما به سلیقه خودتون می تونین کیک تون رو به شکل های مستطیل و مربع و یا هر شکل دلخواه دیگه ای هم درست کنین .

 

حالا شما با توجه به تصویر می تونین ببینین که من چطور لبه های اضافی خمیر رو بریدم و جدا کردم . برای این کار به یه بشقاب دایره ای شکل لازم دارین ، اون رو روی خمیر قرار بدین بعد با یه چاقوی تیز اطراف اضافی خمیر رو برش بدین .

 

هر کدوم از خمیرها رو تو طبقه ی وسط فر 4 الی 5 دقیقه بذارین تا بپزه و رنگش طلایی روشن بشه . می بینین که خمیر کمی پف کرده ، ولی انتظار نداریم که مثل یه کیک اسفنجی پف کنه . حالا خمیرهای پخته شده رو از فر بیرون بیارین .

 

 تکمیل کردن کیک

 

Training - image - Cakes - Honey (5)

 

به مقدار لازم کرم رو روی یک تکه از خمیر پخته شده بمالین و سپس خمیر دوم رو گذاشته و روی اون رو هم آغشته به کرم کنین ، همینطور این کار رو تکرار کنین تا لایه ها روی هم انباشته بشن ، می تونین اضافه های کرم رو روی کیک و اطراف کیک بمالین . حالا مقداری مغز گردوی خرد شده رو روی کیک تون بپاشین ، بعد باید برای نرم شدن کیک اون رو به مدت 6 ساعت یا حتی به مدت یه شب گوشه اس بذارین تا کرم رو جذب خودش کنه و کیک طوری نرم بشه که وقتی در دهانتون میذارین آب بشه . بعد چند ساعت کیک شما آماده ی سرو کردنه ، می تونین بسته به سلیقه خودتون کیک تون رو با خامه تزئین کنین . حالا می تونین از این کیک خوشمزه و عسلی لذت ببرین .

 

 

++++++++++++++++

++++++++++++++++

++++++++++++++++

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا