انواع پیش‌غذا

آموزش تصویری تهیه رول ژامبون پر شده با سالاد گوشت

آموزش تصویری تهیه رول ژامبون پر شده با سالاد گوشت

Training - image - preparation - Roll - ham - filled with - Salad - Meat (1)

سالاد گوشت ، یه سالاد سیب زمینی رومانیایی سنتیه که اکثر توی تعطیلات و یا مناسبت های خاص سرو می کنند . و معمولا از اون به عنوان پیش غذا استفاده می کنند . این نوع سالاد رو میشه از قبل آماده کرد و چند روز میشه اون رو توی یخچال نگهداری کرد . کل زمان مورد نیاز برای درست کردن این دستور غذایی ، 50 دقیقه است که 30 دقیقه ی اون مربوط میشه به آماده کردن مواد و 20 دقیقه ی اون مربوط به پختن مواده . با این مقدار مواد لازم ذکر شده ، شما می تونین 60 عدد از این رول ها رو درست کنین ( و یا شاید هم بیشتر ) .

Training - image - preparation - Roll - ham - filled with - Salad - Meat (2)

 

Training - image - preparation - Roll - ham - filled with - Salad - Meat (3)

مواد مورد نیاز برای درست کردن این دستور غذایی :

1 – 8 الی 10 عدد سیب زمینی متوسط
2 – 3 عدد هویج
3 – 400 گرم گوشت گاو و یا سینه ی مرغ
4 – 500 گرم ترشی فلفل
5 – 500 گرم خیارشور
6 – 100 گرم زیتون سیاه خرد شده
7 – خلال دندان
بعضی ها نخود فرنگی شیرین یا نخود فرنگی بخار پز و یا کنسرو شده رو هم به دلخواه اضافه می کنند . من همچنین مقداری آبلیمو هم توی این سالاد استفاده کردم ، چون سالادی که یه مقدار ترش باشه رو بیشتر می پسندم .

مواد لازم برای تهیه سس مایونز :

1 – 3 عدد زرده تخم مرغ
2 – 400 میلی لیتر روغن آفتابگردان
3 – 3 قاشق غذا خوری خردل
4 – یک عدد زرده ی تخم مرغ پخته شده ( اختیاری )
5 – 2 قاشق غذا خوری آبلیمو ( اختیاری )

Training - image - preparation - Roll - ham - filled with - Salad - Meat (4)

 

Training - image - preparation - Roll - ham - filled with - Salad - Meat (5)

 

Training - image - preparation - Roll - ham - filled with - Salad - Meat (6)

 

Training - image - preparation - Roll - ham - filled with - Salad - Meat (7)

 

Training - image - preparation - Roll - ham - filled with - Salad - Meat (8)

 

Training - image - preparation - Roll - ham - filled with - Salad - Meat (9)

 

Training - image - preparation - Roll - ham - filled with - Salad - Meat (10)

 

طرز تهیه :

ابتدا سیب زمینی و هویج ها رو پوست بگیرید ، سپس توی یه قابلمه آب و مقداری نمک بریزین و بعد هویج ها و سیب زمینی ها رو توی قابلمه اضافه کنین و قابلمه رو روی حرارت بذارین تا حدود 20 دقیقه آب درون قابلمه بجوشه و یا تا زمانی که با چاقو سیب زمینی ها و هویج ها تست کردین و پخته شده بودن .
گوشت گاو و یا سینه ی مرغ رو به مدت 15 الی 20 دقیقه بجوشونین ، سپس آبی که گوشت داخل اون پخته شده رو از توی قابلمه خالی کنین و دور بریزین و اجازه بدین گوشت و یا سینه ی مرغ پخته شده ، سرد بشه .
در مرحله ی بعدی ترشی فلفل و خیارشور رو با چاقو ریز ریزکنین و اون ها رو به تکه های کوچیک تبدیل کنین . هنگامی که هویج ها و سیب زمینی ها و سینه های مرغ سرد شدن ، اون ها رو هم با چاقو به تکه های کوچیک تبدیل کنین ( مانند تصویر ) .
آماده کردن سس مایونز رو با مخلوط کردن زرده تخم مرغ و خردل و آبلیمو شروع کنین . این مواد رو توی یه کاسه بریزین و با همزن برقی با سرعت متوسط مواد رو با هم مخلوط کنین ، در حین هم زدن چند قطره روغن هم به مواد اضافه کنین . مخلوط شما شروع به ضخیم شدن میکنه ، به هم زدن ادامه بدین و مقداری دیگر روغن اضافه کنین .
توی این مرحله تموم مواد خرد شده ، یعنی هویج ها و سیب زمینی ها و سینه مرغ و خیار شور و … رو توی یه کاسه بریزین ، سپس سس مایو نزی که درست کردین رو روی مواد داخل کاسه برای مزه دار کردن مواد ، بریزین . اگه دوست دارین می تونین مقداری آب لیمو هم به مواد داخل کاسه اضافه کنین .
بعد از اینکه تموم مواد کاملا با سس مایونز آغشته و مخلوط شدن ، می تونین سالاد رو توی یه ظرف بریزین و روش رو با برگ های جعفری تزئین کنین و به همین صورت اون رو سرو کنین . اما یه کار جالب تر اینکه این سالاد خوشمزه رو توی رول های ژامبون قرار بدین و بعد سرو کنین . برای این کار 1 الی 2 قاشق غذا خوری از سالاد رو در وسط هر تکه از ژامبون ها قرار بدین و سپس ژامبون ها رو رول کنین و با یه خلال دندان رول ژامبون ها رو محکم کنین تا به صورت رول باقی بمونه . این یه پیش غذای عالی و خوشمزست پیشنهاد می کنم امتحانش کنین و از خوردنش لذت ببرین .

 

 

 

++++++++++++++++

++++++++++++++++

++++++++++++++++

 

1.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا