انواع دسر

طرز تهیه چوب پنیری (تصویری)

طرز تهیه چوب پنیری (تصویری)

 

Wood - Cheese (2)

این چوب پنیری تقریبا مزه ی همون چوب شور رو میده که روی اون از دانه عای کنجد و یا خشخاش میشه استفاده کرد . مدت زمان لازم برای درست کردن این دستور ، 55 دقیقه است که 40 دقیقه ی اون برای آماده سازی مواد و 15 دقیقه ی دیگه مربوط به پخته .
با این مقدار مواد  لازم ذکر شده می تونین تعداد 50 عدد از چوب پنیری رو تهیه کنین .

Wood - Cheese (3)

مواد لازم جهت درست کردن این دستور غذایی :

1 – 250 گرم کره ی بدون نمک و در دمای اتاق نگهداری شده
2 – پنیر چدار خرد شده
3 – کنجد
4 – 200 گرم پنیر پارمسان
5 – 10 قاشق غذا خوری آرد سفید
6 – یک عدد تخم مرغ
7 – خشخاش یا زیره

Wood - Cheese (4)

 

Wood - Cheese (5)

 

Wood - Cheese (6)

طرز تهیه :

دمای پیش گرمایش فر رو از ابتدا روی 350 درجه ی فارنهایت و یا 180 درجه ی سانتی گراد فرار بدین . بعد توی یه کاسه ی بزرگ کره و پنیر پارمسان و آرد رو با هم مخلوط کنین . با دستاتون این مواد رو با هم مخلوط کنین تا زمانی که به طور کامل با هم ترکیب بشن . سپس خمیر رو توی فویل های پلاستیکی قرار بدین و به مدت یه ساعت توی یخچال بذارین .
روی یه سطح به آرامی نصف خمیر رو به شکل مسطتیل و به ضخامت 1/2 سانتی متر پهن کنین و سپس خمیر باقی مونده رو به یخچال برگردونین . بعد از روی خمیر پهن شده ، تکه های نواری به ابعاد 15 * 1 سانتی متر برش بزنین . سپس با یه قلمو ، تخم مرغ هم زده شده و پنیر چدار ، کنجد ، خشخاش یا زیره رو هم روی تکه های خمیر برش زده شده بمالین . سپس باقی مونده خمیرها رو هم از یخچال بیرون بیارین و همین روند رو روی اون خمیر هم پیاده کنین . این چوب های میله ای پنیری رو با فاصله ای حدود 1 الی 2 سانتی متر توی ظرفی که با کاغذ پوستی پوشیده شده قرار بدین . سپس برای پخت ، ظرف رو به مدت 15 الی 20 دقیقه توی فر قرار بدین تا زمانی که به رنگ قهوه ای بسیار روشن در بیاد . بعد از گذشت این مدت زمان ، ظرف رو از فر خارج کنین و اجازه بدین چوب های پنیر ی خنک بشن ، سپس می تونین ازشون استفاده کنین و از خوردن شون لذت ببرین .

Wood - Cheese (7)

Wood - Cheese (1)

 

++++++++++++++

++++++++++++++

++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا