تزیینات و کاردستی

آموزش ساخت گلدان نمدی لایه ای (تصویری)

آموزش ساخت گلدان نمدی لایه ای (تصویری)

 

Education-build-pot-felt-layer-to-video (2)

محصول نهایی گلدانی نرم، جامد و مخمل مانند خواهد بود، در حد رضایت ضخیم و به طرز شگفت آوری سنگین است و با یا بدون محتوا فوق العاده زیبا و شیک است.

Education-build-pot-felt-layer-to-video (3)

مواد و ابزار

تکه های نمد
گچ سفید
چسب (من از چسب نجاری استفاده کردم، چرا که به آهستگی خشک شده و زمان کافی برای جابجا کردن اجزا و افزودن مقاومت را به ما می دهد).
برس فوم و یک کهنه یا حوله کاغذی
دو تکه چوب ضایعات بزرگتر از تکه های نمد، برای بستن
بست
یک لیوان آب یا هر محفظه استوانه ای آب (به قطر 2 2/1 در 4 8/3)

 

Education-build-pot-felt-layer-to-video (4)

تراز کردن تکه ها

تکه های نمد و بقیه مواد را فراهم کنید. در نهایت خوش شانسی، شما نصایح مرا از ابتدا دنبال می کنید و طرح اولیه همچنان بالای تکه های نمد است و شما می توانید طرف درست آن ها را تشخیص دهید. زمانی که آماده سرهم بندی آن ها هستید، طرح را بردارید. می توانید از گچ سفید برای شماره گذاری آن ها از بالا استفاده منید، تنها برای اطمینان.

 

من طرح را بالای نمدها می گذارم، و با نهایت دقت اونها رو از گوشه های صحیح برش می دم و روی هم می چینم وبا هم تراز می کنم. می تونید از میله های فلزی برای این کار استفاده کنید.

 

Education-build-pot-felt-layer-to-video (5)

 

Education-build-pot-felt-layer-to-video (6)

بالای شکل ها با استفاده از گچ سفید خط راهنما بکشید

زمانی که شکل ها را روی هم مانند تصویر، قرار دادید، و از همه زوایا مانند آن بود؛ از یک تکه گچ معمولی برای ردیابی لبه های تکه نمدها استفاده کنید. در چند جا از شکل در لبه های برش چند خط ممتد بکشید. این کار کمک می کند تا موقع چسب زدن همه نمدها روی هم تراز شده باشند.

Education-build-pot-felt-layer-to-video (7)

 

Education-build-pot-felt-layer-to-video (8)

تکه بالا را بردارید و یک امتداد ضخیم از چسب را روی آن بکشید، حدود ¼ از گوشه ها، سپس با استفاده از یک برس فوم چسب را پخش کنید، طوری که تمام سطح آن با چسب پوشیده شود ولی کمی از لبه ها فاصله داشته باشد.

تکه دوم را از بالای پشته بگیرید و بالای سطح کار خود قرار دهید. برای تعیین موقعیت مناسب به راهنمای گچی خود مراجعه کنید، آن طرفی که با چسب پوشیده شده را روی تکه دوم قرار دهید و بچسبانید. محکم آن ها روی هم فشار دهید. سپس با دقت این ساندویچ را بچرخانید تا طرف پایین تکه دوم آشکار شود. مانند قبل به این سمت هم چسب بزنید، خوب روی هم فشار دهید و این روند را تکمیل شکل ادامه دهید. از یک برس فوم با یک کهنه مرطوب بر روی چسب ها استفاده کنید تا جایی از نمد از چسب انباشته پوشیده نشده باشد.

اگر شکل شما یک حفره دارد، برای جلوگیری از ایجاد هرگونه سوراخ در تکه بعد، از نزدیک و با دقت بیشتری بر روی لبه ها چسب بریزید. منظور من را در شکل ها بهتر متوجه خواهید شد.

من دو نیمه از گلدان را به صورت جداگانه همانطور که در شکل می بینید، روی هم سوار کردم و سپس آن ها را در پایان به هم وصل می کنم.

اکنون آخرین شانس شما برای تراز کردن است! راهنمای گچی خود را چک کنید و مطمئن شوید که تکه ها روی هم خیلی خوب به نظر بیایند. به جای اینکه بعدا مجبور باشید چسب های پاشیده شده به بیرون را پاک کنید یا تکه ها را برش دهید.

Education-build-pot-felt-layer-to-video (9)

 

Education-build-pot-felt-layer-to-video (10)

 

Education-build-pot-felt-layer-to-video (11)

یک ساندویچ بزرگ از دو تکه چوب بزرگ و گلدانتون در میان اونها درست کنید و محکم با گیره بهم ببندید. بیش از حد ممکن فشار ندهید، چون ممکن است تغییر شکل دهد، شما به مقدار کمی فشار نیاز دارید. برای آخرین بار داخل و خارج آن را برای بررسی پاشیدگی چسب چک کنید و با یک برس فوم یا یک کهنه مرطوب آن را پاک کنید.

Education-build-pot-felt-layer-to-video (12)

 

Education-build-pot-felt-layer-to-video (13)

 

Education-build-pot-felt-layer-to-video (14)

گیره ها را بردارید، داخل گلدان را پر کنید و لذت ببرید!

 

اجازه بدید گلدانتون به مدت تمام شب خشک شود. گیره ها را بردارید. یک تکه نمد خشک بردارید و گچ ها را پاک کنید. اگر گلدان به اندازه کافی مسطح نیست، می توانید یک تکه کوچک نمد را برداشته و زیر آن در سطح پایین بچسبانید.
یک لیوان آب یا هر محفظه سیلندری دیگر از آب را می توانید داخل سوراخ بگذارید، و گلدان شما آماده گل است! این می تونه یک شی جالب برای لیوان مدادها یا یک خانه نرم و گرم برای یک گیاه باشد.

Education-build-pot-felt-layer-to-video (1)

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا