تزیینات و کاردستی

آموزش تصویری ساختن جا جواهری ویژه نوعروسان

آموزش تصویری ساختن جا جواهری ویژه نوعروسان

 

Making - the Javaheri (1)

اینجا ساختن یک درخت با سیم و سنگ برای آویزون کردن گوشواره رو آموزش میدم. من عاشق گوشواره م و از این ایده هم خیلی خیلی خوشم اومد. ریشه‌ی درخت رو با چسباندن سنگ و شاخه‌هاش رو با سیم درست میکنیم. سنگهایی که اینجا استفاده شده سنگهای رودخونه ای شسته شده است شما از هر نوع سنگ دیگه ای به دلخواه خودتون می‌تونین استفاده کنین.

Making - the Javaheri (2)

 

Making - the Javaheri (3)

برای ساختن این درخت وسایل زیر رو نیاز داریم:

  1. سیم طلایی سایز 26  حدودا 3 متر
  2. سیم برنجی سایز 16 حدودا 6، 7 متر
  3. سنگ (همانطور که گفتم اینجا از سنگهای شسته شده و جلا داده شده استفاده شده )
  4. انبردست و سیم چین
  5. چسب حرارتی

Making - the Javaheri (4)

 

Making - the Javaheri (5)

7 تکه‌ی تقریبا 60 سانتی از سیم 16 برنجی ببرید. این تکه ها یک شاخه از درخت رو ایجاد می‌کنند. تکه های سیم رو از وسط هر تکه مثل شکل روی هم قرار بدید. با دست نگه دارید و با سیم نازکتر محکم به هم وصل کنید. برجستگی گره ایجاد شده باید در سمت داخل باشه تا بعدا برای ایستادن درخت مشکلی پیش نیاد.

Making - the Javaheri (6)

 

Making - the Javaheri (7)

چون سنگ ها کوچک هستند نمیتونیم همینطوری داخل قفس سیمی بزاریمشون به همین دلیل اول سنگها رو با چسب حرارتی با دقت و به صورتی که چسب پیدا نباشه به هم میچسبانیم. برای استحکام بیشتر سنگها بعد از چسباندن با چسب، سیم نازک رو هم چند دور به دور سنگها می پیچیم . و بعد سنگها رو داخل قفس قرار میدیم.

Making - the Javaheri (8)

 

Making - the Javaheri (9)

بعد از اینکه سنگها را داخل قفس سیمی گذاشتیم. دو سر هر سیم از قفس رو از بالای سنگها به دور هم میپیچیم،( تصویرها رو ببینید) سیم ها رو تا آخر به دور هم نپیچید چند سانتیمتر آخر رو باز بزارید . همه ی سیم ها را که به دورهم پیچیدید به هم نزدیک کنید و برای درست شدن تنه حالا همه‌ی سیم ها را تا جایی که می‌خوایم تنه ادامه داشته باشه هم به بپیچونید.از تکه ی آخر سیم برای درست کردن شاخه ها استفاده می‌کنیم.

Making - the Javaheri (10)

 

Making - the Javaheri (11)

در مرحله ی قبل فقط قسمتی از سیم‌ها رو به دور هم پیچوندیم و انتهای هر سیم باز موند. تو این مرحله با استفاده از انبر دست انتهای هر سیم رو به صورت دایره وار شکل می دیم. سعی کنید کار رو مطابق شکل‌ها دنبال کنید. از سیم نازک 26 برای درست کردن شاخه های اضافی استفاده می‌کنیم. شاخه های اصلی  رو به هر ترتیبی که دوست دارید مرتب کنید.

Making - the Javaheri (12)

 

Making - the Javaheri (13)

 

Making - the Javaheri (14)

 

Making - the Javaheri (15)

 

Making - the Javaheri (16)

توجه کنید می تونین در آخر کار باز هم برای محکمتر شدن ریشه و نیافتادن سنگها از سیم نازک برای پر کردن فاصله‌ی  سیم های ضخیمتر استفاده کنید.

Making - the Javaheri (17)

 

+++++++++++++

+++++++++++++

+++++++++++++

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا