تزیینات و کاردستی

آموزش تصویری ساخت گل سر به شکل گل

آموزش تصویری ساخت گل سر به شکل گل

Training-video-build-flower-head-in-the-mud (1)

درست کردن یک گل سر به شکل گل رز خیلی سادست. اگه قبلا یک گل کاغذی رو درست کرده باشید، پس باید طرز کار رو بدونید و مواد لازمش رو هم داشته باشید. میتونید از کاغذ یا خمیر و یا حتی خز هم استفاده کنید تا ظاهر کارتون رو هر چه بهتر کنید. من این بار هم یک ترکیب کلاسیک رو به کار گرفتم. قرمز و مشکی.

مواد لازم:

پارچه کرپ یک رو در دو رنگ سرخ و سیاه،     جمجمه ای از جنس خمیر کاغذ،     پودر زرق و برق دار،   مقداری مقوای به در نخور،   چسب،   قلمو، رنگ خمیری مشکی، گیره سر، قیچی.

از بریدن گلبرگها کار را آغاز می کنیم. گلی که من درست کردن شامل:

8.25 اینچ عرض در 3 اینچ طول برای گلبرگهای مشکی

6.2″ عرض در 2.5″ طول برای گلبرگ قرمز

6.2″ عرض در 2″ طول برای گلبرگ قرمز

5.1″ عرض در 1.5″ طول برای گلبرگ قرمز دارا می باشد.

بهتر اینه که کمی بیشتر از اون مقداری که نیاز دارید رو در اختیار داشته باشید، پس کمی بیشتر از اونها رو درست کنید. بهترین راه هم اینه که یک رشته بلند از پارچه رو ببرید و بعد چندین بار روی هم تاش کنید و بعد یکی از گلبرگها را روی اون قرار داده و چندین گلبرگ رو همزمان ببرید. حالا باید یک دایره 2 اینچی هم از مقوایی که دارید ببرید.

Training-video-build-flower-head-in-the-mud (2)

با کمی آب رنگ مشکیتون رو رقیق کنید و با قلمو در لبه انتهایی گلبرگهای سرخ بکشید. طوری که شبیه تصویر شده و کمی از آن بچکد، بعد اجازه دهید تا خشک شوند. این کار را برای تمام گلبرگها انجام دهید.

 

بالای هر کدوم از گلبرگها را رو گرفته و با قیچی شکلی شبیه ی قلب کوچک درآورید. بعد پایین گلبرگها را گرفته و به سمت داخل بکشید، بالای گلبرگها رو هم در جهت مخالف کمی بکشید. باید گلبرگتون شکل طبیعی پیدا کنه. حالا باید چیزی شبه این شکلها رو داشته باشید.

Training-video-build-flower-head-in-the-mud (3)

حالا کار رو با چسبوندن بزرگترین گلبرگها آغاز می کنیم. بزرگترینشون رو برداشته و روی دایره بچسبونید. بعد همین کار رو برای تک تک گلبرگهای یک اندازه انجام دهید تا یک دایره کامل درست شود. بعد به سراغ گلبرگهای کوچکتر می رویم. همین فرآیند را برای آنها هم انجام می دهیم. بعد گلبرگهای کوچکتر. فقط دقت کنید که جایی از مقوای گردتون خالی نمونده باشه.

Training-video-build-flower-head-in-the-mud (4)

 

Training-video-build-flower-head-in-the-mud (5)

 

Training-video-build-flower-head-in-the-mud (6)

 

 

Training-video-build-flower-head-in-the-mud (7)

گلتون رو به پشت برگردونده و این بار گلبرگهای مشکی رو روی اون بچسبونید. دقت کنید که از پشت هم کاملا پر شوند. درست مانند تصویر.

حالا یک تکه کوچک از پارچه مشکی رو درآورده و پشت همه گلبرگهای مشکی بچسبونید. اینجا می خواهیم گل سرمون رو وصل کنیم. این کار رو هم انجام میدهیم.

حالا باید کمی جزییات به کار اضافه کنیم. اول کمی چسب لبه گلبرگهای مشکی ریخته و بعد هم کمی پودر زرق و برقی روشون بریزید. بعد این کار رو برای یکی از جمجمه های کوچک هم انجام میدیم و در مرکزی ترین قسمت گل می چسبونیمشون.

Training-video-build-flower-head-in-the-mud (8)

 

Training-video-build-flower-head-in-the-mud (9)

 

++++++++++++++++++++++

++++++++++++++++++++++

++++++++++++++++++++++

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا