تزیینات و کاردستی

آموزش تصویری سبد کاغذی همه کاره

آموزش تصویری سبد کاغذی همه کاره

 

Training-video-cart-paper (1)

وسایل مورد نیاز برای ساخت سبد های کاغذی این ها هستن :

1) کاغذ (روزنامه، کاغذ باطله، کاغذ رنگی، کاغذ مجله یا هر نوع کاغذی که خودتون دوست دارین)

2) کاتر

3) قیچی

4) چسب مایع

5) چسب نواری

6) مقوای نازک یا کاغذ ضخیم

Training-video-cart-paper (2)

من برای درست کردن نوار های کاغذی ای که تو این سبد به کار میره، از کاغذ باطله استفاده کردم. اول باید کاغذ هاتون رو به نوار هایی به عرض 1.5 اینچ ببرید. بعد اون ها رو به عرض نیم اینچ تا کنید. طول نوار ها رو هم 12 اینچ یا بیشتر در نظر بگیرین. هر چقدر که می تونین از این نوار های کاغذی درست کنین.

Training-video-cart-paper (3)

اول 16 تا نوار کاغذی بردارین و اون ها را دو قسمت کنین. همونطور که توی اولین تصویر این مرحله نشون داده شده، 8 تا از نوار ها رو به صورت عمودی و 8 تای دیگه رو به صورت افقی قرار بدین. بعد با دقت نوار ها رو به هم ببافین و مطمئن بشین که نوار ها از همه طرف صاف هستن. حالا باید دور تا دور سبد رو درست کنین. یه نوار کاغذی بردارین و همونطور که توی تصویر می بینین دو تا دور سبد رو ببافین. حدود نیم تا 1 اینچ از نوار ها رو نبافته نگه دارید که آخر سر تا کنید. وقتی قسمت باقی مونده نوار ها رو تا کردین، از چسب مایع یا چسب نواری استفاده کنین و اون ها رو بچسبونین تا مطمئن بشین که باز نمیشن. سبد کاغذی مربع شکل تون آماده ست!

Training-video-cart-paper (4)

برای درست کردن این سبد، به مقداری مقوای نازک یا کاغذ ضخیم، که باید اون رو به صورت گرد ببرید (برای ته سبد) و تعدادی نوار کاغذی نیاز دارین. 8 تا نوار کاغذی بردارین. اول 2 تا از نوار ها رو از وسط و به حالت صلیبی با چسب به هم بچسبونین. حالا همین کار رو با نوار های باقی مونده انجام بدین و همه رو از وسط با چسب به هم بچسبونین. بعد از اینکه همه ی 8 نوار رو به همین طریق به هم چسبوندین، باید شبیه یه ستاره به نظر برسن. (همونطور که توی تصویر می بینین.) حالا مقوای گرد رو وسط نوار های ستاره شکل بچسبونین. مثل تصویر، قسمت باقی مونده نوار ها رو با سمت بالا بیارین. بعد یه نوار دیگه بردارین و دو تا دور سبد رو ببافین. بعد از اینکه اولین نوار رو بافتین، لازم نیست که دیگه نوار ها رو بالا نگه دارین، چون خودشون بالا می مونن. بافتن رو ادامه بدین، اما به اندازه ی 1 اینچ از نوار ها رو نبافته باقی بذارین. بعد قسمت باقی مونده رو به سمت داخل تا کنین و با چسب اون ها رو بچسبونین.

Training-video-cart-paper (5) Training-video-cart-paper (6)

 

Training-video-cart-paper (7)

 

Training-video-cart-paper (8)

برای درست کردن این سبد، به یه تیکه مقوای گرد و نوار هایی به عرض 0.5 سانت احتیاج دارین. با استفاده از چسب، 12 تا نوار رو دور تا دور مقوا بچسبونین. حالا نوار ها رو همونطور که توی تصویر می بینین بالا نگه دارین. بعد یه نوار دیگه بردارین و شروع کنین دور تا دور سبد رو ببافین. بعد از اینکه اولین نوار رو بافتین، لازم نیست که دیگه نوار ها رو بالا نگه دارین، چون خودشون بالا می مونن. بافتن رو ادامه بدین، اما به اندازه ی 1 اینچ از نوار ها رو نبافته باقی بذارین. بعد قسمت باقی مونده رو به سمت داخل تا کنین و با چسب اون ها رو بچسبونین. می تونین از باقی مونده ی نوار ها برای درست کردن لبه ی سبد استفاده کنین. این سبد واقعاً قشنگه!

Training-video-cart-paper (9)

 

Training-video-cart-paper (10)

 

Training-video-cart-paper (11)

 

Training-video-cart-paper (12) Training-video-cart-paper (13)

 

Training-video-cart-paper (14)

 

Training-video-cart-paper (15)

 

Training-video-cart-paper (16)

برای درست کردن این سبد به تعداد زوجی نوار احتیاج دارین، چون کارتون راحت تر میشه. اول 4 تا نوار رو به صورت عمودی و چهار تا نوار رو به صورت افقی (مثل مرحله ی اول) کنار هم قرار بدین و اون ها رو با دقت به هم ببافین و مطمئن بشن که از همه طرف صاف هستن. من خطوط تا شو رو توی اولین تصویر این مرحله نشون دادم. نوار های هر طرف رو به سمت بالا تا کنید و با گذاشتن یه نوار روی بقیه شروع به بافتن کنین. (همونطور که توی دومین تصویر این مرحله نشون داده شده) این مدل بافتن، همونطور که توی تصویر معلومه، باعث ایجاد گوشه توی سبد میشه. بافت رو به همین صورت ادامه بدین. بعد از چند مرحله سبدتون باید شکل عکس شماره 4 از تصویر دوم شده باشه. هم می تونین نوار های باقی مونده رو به سمت داخل تا کنین و هم می تونین اون ها برش بزنین تا کوچیکتر بشن و بعد به سمت داخل تا کنین. بعد از تا کردن، اون ها رو با چسب بچسبونین تا باز نشن.

Training-video-cart-paper (17)

برای درست کردن این سبد می تونین از تمام نوار های باقی مونده استفاده کنین که هیچ نواری هدر نره و نخواین دور بندازین. همه ی نوار های باقی مونده رو باید به صورت عمودی با چسب نواری یا مایع به هم بچسبونین.

از یه مقوای ضخیم یه تیکه به صورت بیضی شکل ببرید. (همونطور که توی تصویر نشون داده شده) بعد شروع کنین و با دقت نوار ها رو به صورت مارپیچی دور مقوای بیضی شکل به هم بچسبونین و بالا بیاین تا نوار ها تموم شن. انتهای نوار آخر رو به سمت داخل تا کنین و با چسب مایع بچسبونین تا مطمئن شین که باز نمیشه.

 

این ها 5 مدل آسون سبد بافی با کاغذ بودن. شما می تونین الگوهای دیگه رو امتحان کنین و همچنین به کاردستی تون جزئیات بیشتری اضافه کنین.

امیدوارم که از درست کردن این سبد ها لذت برده باشین. 🙂

Training-video-cart-paper (18)

 

Training-video-cart-paper (19)

 

Training-video-cart-paper (20)

 

Training-video-cart-paper (21)

 

Training-video-cart-paper (22)

 

Training-video-cart-paper (23)

 

++++++++++++++++

++++++++++++++++

++++++++++++++++

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا