تزیینات و کاردستی

آموزش طرز بافت گردنبند کنفی (تصویری)

آموزش طرز بافت گردنبند کنفی (تصویری)

 

Training-way-of-necklace-Knfy-image (2)

این آموزش به شما یاد می دهد چطور یک گردنبند یا  دستبند کنفی زیبا ببافید.

نخ کنفی: مقدار آن بستگی به این دارد که می خواهید گردنبند ببافید یا دستبند.شما درهرصورت 12 برایر مقدار اندازه گیریتان نخ نیاز دارید مثلاً اگر دور گردنتاان 16 اینچ است شما به 192 اینچ نخ نیاز دارید.
قیچی یا چاقو
سوزن ته گرد یا میخ کوچک
طرز ساخت:
برای اندازه گیری نخ را به دور گردن یا مچ خود بپیچید و با اضافه گردن چند اینچ آن را ببرید.حالا نخ را از وسط دولا کرده و یک حلقه درست کنید، این همان نخ اصلی تان است که گره ها را به آن می زنید. حالا نخ را کنار بذارید و یک نخ دیگه به اندازه آن اندازه گیری کنید اما آن را نبرید و آن را چندین برابر کرده و تا بزنید تا 8 تا 9 برابر نخ داشته باشید.حالا نخ را ببرید.

Training-way-of-necklace-Knfy-image (3)

 

Training-way-of-necklace-Knfy-image (4)

 

Training-way-of-necklace-Knfy-image (5)

 

Training-way-of-necklace-Knfy-image (6)

 

Training-way-of-necklace-Knfy-image (7)

 

Training-way-of-necklace-Knfy-image (8)

من معمولا حلقه پایه را با چیزی مثل سوزن ته گرد محکم نگه می دارم.نخ اصلی را از وسط دولا کنید.این کار حلقه ای را ایجاد می کند که بخشی از گیره گردنبند است.حالا نخ دوم را دولا کرده و این حلقه را به دور حلقه نخ اصلی بیندازید.ریسمان بلند سمپ چپ را از روی نخ اصلی و سپس از زیر ریسمان بلند سمت راستی رد کنید.با ریسمان سمت راستی که هنوز زیر ریسمان سمت چپی است ، ریسمان سمت راستی را زیر ریسمان اصلی بپیچید.حالا نخ سمت راستی را از حلقه سمت چپی رد کنید.حالا ریسمانها را در دوطرف نخ اصلی گرفته بکشید.این یک گره چهارگوش است.یادتون باشه گره را در جایی سفت کنید که می خواهید گره نهایی برای اندازه گیری را همانجا بزنید.
وقتی گره را خوب سفت کردید ریسمان سمت راست را دوباره از روی ریسمان اصلی رد کنید.همیشه مراحل را از سمت مخالفی که شروع کردید ، شروع کنید.یعنی ریسمانی که پشت حلقه است، ریسمانی است که شما با آن گره جدید را شروع می کنید.ریسمان سمت چپی را روی ریسمان سمت راستی که عبور کرده  و سپس پشت ریسمان اصلی بپیچید.ریسمان سمت چپی را که حالا زیر نخ اصلی پیچیده شده به طرف حلقه سمت راست بکشید.حالا ریسمان را بکشید تا یک گره دیگر بزنید.این کار را تا پایان نخ اصلی یا تا حدی که بلندی گردنبند می خواهید باشد ادامه دهید.
وقتی بلندی آن به حد دلخواه رسید چهار تا ریسمان را یک گره ساده بزنید. این گره از وسط حلقه اصلی عبور می کند تا بعنوان گیره گردنبند عمل کند.

Training-way-of-necklace-Knfy-image (1)

+++++++++++++++++++

+++++++++++++++++++

+++++++++++++++++++

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا