تزیینات و کاردستی

آموزش ساخت لوستر با capiz مصنوعی (تصویری)

آموزش ساخت لوستر با capiz مصنوعی (تصویری)

 

Education-build-chandelier-Ba- capiz- artificial-image (1)

ساخت لوستر با capiz مصنوعی

Education-build-chandelier-Ba- capiz- artificial-image (2)

Capiz: پوشته های capiz معمولا پوسته های سفید و شفافی هستند که خیلی هم ظریف و شکننده هستند. این پوسته ها از صدف دو تکه که برای ساختن مروارید هم استفاده میشه، ساخته میشن و معمولا توی ساخت مبلمان و وسایل خانگی بکار برده میشن.

وسایل لازم:

  • سبد آویز نگهدارنده گلدان
  • اسپری رنگ سفید
  • روبان ترجیحا سفید
  • قیچی
  • 1 تا 2 رول کاغذ روغنی
  • 2 تکه ی بزرگ از کاغذ پوستی
  • اتو
  • نوار چسب و چسب حرارتی
  • شابلون دایره ای ، یا پانچ دایره ای

Education-build-chandelier-Ba- capiz- artificial-image (3)

 

Education-build-chandelier-Ba- capiz- artificial-image (4)

 

Education-build-chandelier-Ba- capiz- artificial-image (5)

  1. سبد آویز گلدان رو رنگ کنید و بگذارید خشک بشه
  2. ساختن پوسته های capiz رو شروع کنید. دو تکه کاغذ پوستی رو روی سطح میز اتو یا روی حوله یا روی زمین قرار بدید. اگه روی میز معمولی یا زمین قرار میدین مطمئن بشید که گرمای اتو اونها رو خراب نمیکنه.
  3. سه تکه از کاغذ روغنی رو ببرید. من کاغذهایی به اندازه ی تقریبا 40 سانتیمتر بریدم. حالا این سه تا تکه کاغذ رو روی هم و داخل دو تکه کاغذ پوستی قرار بدید، مثل ساندویچ. کاغذ پوستی اجازه میده که روغن بین کاغذها باقی بمونه و کمک میکنه که کاغذها به هم بچسبن و یک کاغذ روغنی صاف رو به شما میده.
  4. با حرارت کم روی کاغذها رو اتو بکشید. کاغذهای روغنی رو از بین کاغذ پوستی بیرون بیارید و این کار رو برای چند کاغذ دیگه هم تکرار کنید.
  5. شابلون یا پانچ یا کاتر دایره ای رو روی اندازه ی 2 و نیم اینچ یعنی تقریبا 6.35 سانتیمتر تنظیم کنید. و بعد کاغذهای چند لایه اتو شده رو به شکل دایره ببرید.
  6. روبان ها رو هم تکه تکه کنید و اون ها رو به سبد گره بزنید. طول هر روبان به روشی که می خواهید لوستر رو درست کنید، بستگی داره. یک ردیف یا دو ردیف یا یک لا یا دولا و …. اندازه هایی که من برای رو بان ها در نظر گرفتم 7 اینچ یک لا و 16 اینچ برای دولا هست. روبان ها رو میتونید با چسب به دایره بالایی سبد بچسبونید یا اینکه روبان رو دولا کنید و گره بزنید. وصل کردن روبان ها رو از پایین شروع کنید و به بالا بیایید.
  7. وقتیکه وصل کردن روبان ها تمام شد، دایره های کاغذی رو با زدن کمی چسب به بالای هر دایره به روبان ها بچسبونید. من2 یا 3 تا دایره رو به هر روبان چسبوندم. دایره ها حدود نیم سانتیمتر روی هم دیگه میافتند و همپوشانی دارند.
  8. بعد از اینکه کل سبد رو با این دایره های کاغذی پوشوندین، کار شما تمام شده و فقط کافیه یک سیستم لامپ ساده ( لامپ، سرپیچ، سیم، دوشاخه اگر دوست داشتید یک کلید کوچک هم هر جای سیم که خواستید قرار بدید) رو به داخل اون وصل کنید. لوستر رو به هر جایی که خواستید آویزان کنید و اون رو روشن کنید. کمی بیاید عقب و کاردستی زیباتون رو ببینید.

Education-build-chandelier-Ba- capiz- artificial-image (6)

 

Education-build-chandelier-Ba- capiz- artificial-image (7)

 

Education-build-chandelier-Ba- capiz- artificial-image (8)

 

++++++++++++++++

++++++++++++++++

++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا