تزیینات و کاردستی

آموزش ساخت آویز پاکت مسافرتی (تصویری)

آموزش ساخت آویز پاکت مسافرتی (تصویری)

 

Education-build-suspension-pocket-travel-image (1)

پاکت مسافرتی

این پاکت برای بردن به همه جا عالی به نظر می رسه حتی اگر می خواید به دیدن یک دوست برید. یک وسیله ی خیلی راحت برای نگهداری و مرتب کردن روسری، کمربند و وسایل کوچک هستش و اونا رو جمع و جور و مرتب می کنه. در هتل ها، می تونید کتتون رو داخل اون قرار بدید و آویزون کنید و همچنین از پاکت کوچک تری که پشت اون قرار گرفته برای پنهان کردن برگه های خصوصی خودتون، در حالی که جای امنی برای اونها وجود نداره، استفاده کنین.

Education-build-suspension-pocket-travel-image (2)

وسایل لازم برای این کار شامل:

  • برای پاکت اصلی یک قطعه پارچه به اندازه ی 18 اینچ در 20 اینچ ( هر اینچ معادل 2.54 سانتی متر)
  • یک زیپ به اندازه ی 18 اینچ و یا بیشتر
  • یک پارچه ی هماهنگ به ابعاد 10 اینچ در 7 اینچ
  • یک زیپ دیگر به اندازه ی 10 اینچ و یا بلندتر
  • یک نخ هماهنگ
  • یک آویز لباس ( که قسمت شانه هاش نرم تر باشه که در این صورت راحت تر خواهد بود. )

من از مقداری پارچه و زیپ هایی که دم دست داشتم استفاده کردم. شما هم می تونید از وسایل باقی مونده استفاده کنین. معمولا در پارچه فروشی ها اینجور چیزها پیدا میشه که قطعه پارچه هایی هستن که اینقدر کوچک هستن که نمی شه اون ها رو به قیمت پارچه ی کامل فروخت. بنابراین شما می تونین اینجور موارد رو پیدا کنین و با قیمت کمی بخرین.

Education-build-suspension-pocket-travel-image (3)

 

قطعه ی بزرگتر پارچه رو تا بزنید به طوری که یک مستطیل به ابعاد 10 در 18 اینچ داشته باشید. یک آویز لباس پلاستیکی را روی پارچه ی تا خورده قرار بدید بطوری که قسمت شانه های اون به اندازه ی یک دوم اینچ زیر لبه ی تا خورده ی پارچه قرار بگیره.

با استفاده از یک مداد مخصوص پارچه، خطوطی که قرار هست برش بزنید رو رسم کنید و از شیب آویز در امتداد شانه ها تبعیت کنید. وقتی که به انتها رسیدین، یک خط به سمت پایین پارچه ی تا شده ترسیم کنید تا یک پاکت درست کنید که زمانی که کارتون تمام شد، در حدود 9 اینچ عمق داشته باشه. قسمت جلویی و پشتی اون رو با هم برش بزنید.و دو قسمت رو از خط تایی که در بالا وجود داره بچینید و از هم جدا کنید.

از لبه های دراز پارچه در قسمت پایین یک چهارم اینچ را زیر بزنید. زیپ را به صورت افقی روی میز قرار بدین و دو قسمت پارچه رو در دو طرف اون قرار بدین. فقط باید دندانه های زیپ دیده بشه. ابتدای نوار زیپ باید با یک طرف پارچه هم سطح باشه. اگر بیش از حد درازه و انتهای اون بیرون می مونه نگران نباشید. اون رو سنجاق بزنید و به اندازه ی یک هشتم اینچ از هر طرف تا خورده ی پارچه، کوک بزنید. اگر زیپ بیش از حد درازه، کافیه اون رو بعد از این که کوک زدید، هم سطح با پارچه بچینید.

Education-build-suspension-pocket-travel-image (4)

پارچه ای که رنگ مخالف داره رو به دو قطعه بچینید: یکی با ابعاد یک و نیم اینچ در 10 اینچ و دیگری به اندازه ی  5 و نیم اینچ در 10 اینچ. شما باید زیپ کوچک تر رو داخل اون قرار بدین تا پاکت بیرونی رو درست کنین.

اول، هر یک از لبه های دراز رو به اندازه ی یک چهارم اینچ تا بزنید و فشار بدید. روی اصلی زیپ رو به صورت افقی روی میز قرار بدید. فقط دندانه های زیپ باید دیده بشه. ابتدای زیپ شما باید با یک سمت پارچه ی شما هم سطح باشه. اگر بیش از حد دراز هستش نگران نباشید. اون رو سنجاق بزنید. و به اندازه ی یک هشتم اینچ از هر لبه ی تا زده شده، کوک بزنید.

 

حالا تا بزنید و قسمت های کوتاه تر رو در قسمت زیری قرار بدید. اگر زیپ شما بیش از حد دراز هستش، کافیه هم سطح با پارچه ی تا نخورده اون رو بچینید و بعد به زیر تا بزنید.

لازمه که گوشه ها رو فارسی برکنید. این کا رو با علامت گذاری کردن یک چهارم اینچ ازهر دو طرف در گوشه ها، انجام بدین. جایی که علامت ها همدیگر رو قطع می کنند، به صورت مورب گوشه ها رو تا بزنید. بعد طرفین رو تا بزنید به داخل. این باعث میشه که گوشه ها تمیز از آب در بیان و تکه های عجیب و غریب از اون بیرون نزنن.

Education-build-suspension-pocket-travel-image (5)

پاکت بیرونی رو که درست کردین به صورت افقی روی یکی از پاکت های اصلی قرار بدید. ( فراموش نکنید که تای قطعه ی بزرگ تر رو باز کنید) من چشمی پاکت رو قرار دادم. به خاطر داشته باشین که لبه های پاکت شما به اندازه ی حداقل نیم اینچ از طرفین فاصله داشته باشن تا برای درز هایی که در مرحله ی بعد قرار هست درست کنین مشکلی به وجود نیاد.

سنجاق بزنید و بعد دور تمام 4 قطعه رو با فاصله ی یک چهارم از لبه ها کوک بزنید.

Education-build-suspension-pocket-travel-image (6)

 

Education-build-suspension-pocket-travel-image (7)

 

Education-build-suspension-pocket-travel-image (8)

 

Education-build-suspension-pocket-travel-image (9)

به اندازه ی نیم اینچ ازلبه های بالایی رو به زیر تا بزنید ( جایی که تا رو از اون می چینید ) و کوک بزنید.

لبه های راست رو به همدیگه بدوزید و پاکت رو تا بزنید تا همه ی لبه ها روی همدیگه قرار بگیرن. بعد طرفین رو بدوزین و همچنین امتداد شانه ها رو. فراموش نکنین که قسمت بالایی اون رو که به عنوان شکاف در نظر گرفته بودین باز بگذارین. همچنین قسمتی از زیپ پایینی رو باز بگذارین تا بیرون آوردن روی اصلی پاکت راحت تر باشه.

حالا سمت اصلی پاکت رو بیرون بیارید. نخ های اضافی رو بچینید و آویز لباس رو داخل اون قرار بدید. کاردستی شما تمام شد!

Education-build-suspension-pocket-travel-image (10)

 

++++++++++++++++++

++++++++++++++++++

++++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا