مربا و شربت

طرز تهیه شربت عسل و لیمو (ضد سرفه)

طرز تهیه شربت عسل و لیمو (ضد سرفه)

 

Honey-and-lemon-juice-way-provided anti-cough- (1)

تهیه شربت سرفه با عسل و لیمو!

زنبور عسل ، یکی از مفیدترین حشرات است و عسلی که تولید میکند ، برای دفع بسیاری از امراض مفید است . عسل در کنار لیمو میتوانید بهترین درمان برای سرفه های شما باشد !

  1. یک یا دو لیوان شیشه ای (بسته به اندازه شربتی که میخواهید تهیه کنید ، اندازه لیوان ها نیز تغییر میکند)
  2. عسل (به مقدار لازم)
  3. دو عدد لیمو

Honey-and-lemon-juice-way-provided anti-cough- (2)

 

Honey-and-lemon-juice-way-provided anti-cough- (3)

عسل ها درون یک ماهی تابه بریزید و ماهی تابه را روی یک اجق قرار دهید . شعله اجاق را در کمترین حالت قرار دهید (گرمای کم باعث میشود خواص عسل از بین نرود)
یکی از لیموها را بردارید و آن را در یک ماهی تابه پر آب بریزید و برای 2 تا 3 دقیقه آن را بجوشانید . این کار باعث میشود تا هم پوست لیمو نرم تر شود و هم باکتری های روی آن از بین بروند .
حالا اجازه دهید تا لیمو سرد شود ، سپس آن را به مانند تصویر به قطعه هایی تقسیم کنید و درون ظرف عسل بریزید . اجازه دهید این مخلوط برای مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی گرمای کم باقی بماند . سپس تکه های لیمو را جدا کنید و اجازه دهید تا عسل ها خوب سرد شود .

Honey-and-lemon-juice-way-provided anti-cough- (4)

مخلوط را در یک شیشه در دار ریخته و در یخچال نگه دارید .
برای تسکین سرفه در کودکان بین 12.5 تا 25 کیلو، نصف قاشق چای خوری در روز و برای کودکان بین 25 تا 50 کیلو یک قاشق چای خوری در روز استفاده کنید . بزرگسالان میتوانند از این شربت ، 4 قاشق غذاخوری در روز استفاده کنند .
این شربت را برای کودکان زیر 2 سال استفاده نکنید ! میکرواورگانیسمی در عسل وجوددارد که میتواند به دستگاه گوارش کودک صدمه بزند ! به جای آن میتوانید از شربت برنج قهوه ای و شربت میوه های آلی استفاده کنید . این شربت میتواند حداکثر تا دو ماه در یخچال شما باقی بماند !‌

 

++++++++++++++++++

++++++++++++++++++

++++++++++++++++++

 

3.4/5 - (28 امتیاز)

یک دیدگاه

  1. اگر روی شعله اجاق درست شود فقط طعم ترش لیمو و طعم شیرین عسل احساس میشود ولی در اصل هم اسید لیمو به یک نوع اسید مضر تبدیل می شود و هم در عسل توکسین (ماده سمی) تولید می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا