غذاهای ویژه ماه رمضان

طرز تهیه ماکارونی با والك و قارچ مخصوص ماه رمضان 94

طرز تهیه ماکارونی با والك و قارچ مخصوص ماه رمضان 94

 

How-prepared-pasta-with-linen-and-mushroom-for-you

 

یكی از رایج‌ترین غذاهایی كه با والك درست می‌شود، والك پلو است ولی آیا شما تابه‌حال ماكارونی را با این سبزی كوهی امتحان كرده‌اید. به شما قول می‌دهیم اگر طعم و مزه والك را دوست داشته باشید، حتما طعم این ماكارونی را هم پسندخواهید کرد. ماكارونی با والك و قارچ برای افرادی كه رژیم گیاهخواری دارند، غذای فوق‌العاده‌ای است.

 

مواد لازم:

برای 8 نفر
ماكارونی مدل‌دار          500 گرم
والك                             300 گرم
قارچ                             250 گرم
پیاز بزرگ                    1  عدد
رب  گوجه‌فرنگی          2 قاشق سوپ خوری
نمك                              به مقدار لازم
ادویه كاری                   2 /1 قاشق سوپ خوری

طرز تهیه:

1.   ابتدا والك‌ها را پاك كنید و بشویید. اگر برگ‌های والك كوچك است، نیازی به خردكردن آن نیست. سپس باتوجه به اینكه والك معمولا طعم تلخ خاصی دارد و این طعم برای بسیاری خوشایند نیست. بنابراین برای رفع آن، ابتدا قابلمه‌ای را آب كرده، بگذارید روی شعله اجاق‌گاز به جوش آید. پس از آن والك‌ها را داخل آب بریزید و بگذارید پنج دقیقه بجوشد، سپس در سبدی آبكشی كنید، مقداری هم آب روی آن بریزید تا  تلخی موجود در آب آن از میان برود.

2. قارچ را نیز بشویید و به قطعات متوسط خرد كنید. البته اگر قارچ‌ها ریز هستند، آنها را زیاد خرد نكنید. پیاز را هم پوست كنده، به‌صورت خلالی خرد كنید.

3. تابه‌ای آماده كرده، پس از ریختن روغن، پیاز را در آن سرخ كنید و بعد آن را در ظرف دیگری بریزید و قارچ را در روغن تفت دهید. والك را نیز در تابه دیگری سرخ كنید و در پایان، این سه ماده سرخ‌شده  را با هم مخلوط كنید. این مایه ماكارونی است. برای طعم‌دارشدن این مایه رب، نمك و ادویه كاری را نیز بریزید. حالا نصف لیوان آب اضافه كنید و كمی حرارت دهید تا آب بجوشد.

4. حالا تابه دیگری آماده كنید و برای ته‌دیگ نان یا سیب‌زمینی بگذارید. سپس ماكارونی را که به روش معمول جوشانده و  آبکش کرده اید به همراه مایه به صورت لایه‌لایه بریزید و بعد مثل همیشه دم كنید.

 

++++++++++++++++

++++++++++++++++

++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا