تزیینات و کاردستی

روش ساخت دستبند خوشه ای بافته شده با مهره های سنگی

روش ساخت دستبند خوشه ای بافته شده با مهره های سنگی

making - Bracelets - cluster - woven - with - nut - stone (1)

من خیلی خوشحالم که این بار آموزش ساخت یک دستبند رو با شما شریک میشم، چراکه آمیخته ای از تمام چیزهاییست که دوست دارم. این دستور یک آموزش ساخت دستبند بافته شده است که تمام مواد اون مجانی و یا خیلی ارزان قیمت هستند (البته در کنار چسب و قیچی). تنها به مهره های سنگی کوچک نیاز دارید. خیلی بیشتر از اون چیزی که هست شلوغ و پرسر و صدا نشون میده. ولی اگه بتونید ببافید و این مهره ها رو بهم بپیچید، میتویند این دستبند رو خیلی راحت درست کنید.

حالا چیزهایی که برای ساخت اون نیاز دارید: در نهایت شگفتی تعداد کمی مواد اولیه میخواهید. من بیشتر این مواد رو از داخل خونه پیدا کردم، من خیلی پولدار نیستم که بخوام بابت همه اینها پولی پرداخت کنم، بنابراین سعی میکنم درصورتی که دقیقا مانند اونها رو پیدا نکردم، با چیزهای دیگه جایگزین کنم. و در نهایت اگه چیزی نداشتم اونا رو خریداری میکنم.

وسایلی که برای ساخت دستبند نیاز دارید:

  • مهرها ی کوچک سنگی، میتونید اونها رو از بیشتر فروشگاه های صنایع دستی ی که بخش جواهرات هم دارند، خریداری کنید.
  • چسب جواهرات یا هر چسبی به انتخاب خودتان
  • مهره های دانه ای دیگر یا هر مهره مد دیگری به انتخاب خودتان (تکه های قطعات فلز میتونه خیلی بامزه باشه).
  • بند کتانی مومی
  • چیزی برای تضمین نگهداری کارتون، مثلا گیره.

به طرز شگفت آوری تکنیک ساده ای است. تنها کاری که باید بکنید، بافتن است. من با 9 رشته شروع میکنم، هر کدوم رو به طول 12 اینچ گرفتم و بریدم، البته اگه بخواهید دستبندتون بلندتر باشه، با طول بیشتر ببرید، و بعد اونها رو به 3 قسمت تقسیم کنید، درست مانند هر بافت معمولی 3 رشته ای. من برای کارتون تضمین شده باشه، اونا رو با یک گیره ببندید. بند مومی کتانی برای این کار خیلی مناسبه، چون کمی سفت و چسبناکه و لازم نیست نگران این موضوع باشید که از هم باز بشه.

making - Bracelets - cluster - woven - with - nut - stone (2)

 

making - Bracelets - cluster - woven - with - nut - stone (3)

 

making - Bracelets - cluster - woven - with - nut - stone (4)

بعد از اینکه حدود 1 اینچ رو بافتم، حالا شروع میکنم به اضافه کردن مهره ها (حدود 3 اینچ رو میبافم و بقیه رو میبرم)، اما فقط یه خورده از اونو میذارم تا مطمئن شم که با اندازه کافی هست. همیشه میتونید مقدار اضافی رو ببرید و یا در آخر مقداری به اون اضافه کنید. کاری که من کردم، اضافه کردن مهره های دانه ای به 2 تا از رشته ها بود و بعد اونها رو بهم بافتم. به محض اینکه حدود ½ اینچ از این دانه هارو بافتم، نوع مهره ها رو عوض میکنم و با مهره های سنگی کار رو ادامه میدم.

اگه بلد نیستید ببافید و این بار اولتونه، نگران نباشید، طرز بافت ساده رو داخل همین سایت کاردستی در پست های دیگه میتونید پیدا کنید. برای یادآوری هم یکبار دیگه آموزش میدم: ابتدا مو یا طناب هاتو رو به 3 قسمت مساوی تقسیم کنید، از سمت راست شروع کنید و یکی از دسته ها رو بلند کرده و به وسط بیارید، دسته میانی رو به سمت راست ببرید، حالا ذسته سمت چپ رو بلند کنید و این بار وسط بیارید، دسته میانی مرحله قبل الان باید سمت چپ باشه، تا الان یه دونه بافتید، این کار رو ادامه بدید تا به طول دلخواهتون برسید.

وقتی که شروع کردم به اضافه کردن مهره های سنگی، به هر رشته یک سنگ وارد کردم تا بتونم تا جایی که میشه پرش کنم. وقتی به حدود 2 اینچی رسیدید، دوباره دانه های مهره ای رو مانند مرحله قبل به اون اضافه کنید. و در نهایت انتهای اونو مانند ابتداش با بافت ساده ادامه بدید تا تموم شه.

making - Bracelets - cluster - woven - with - nut - stone (5)

 

making - Bracelets - cluster - woven - with - nut - stone (6)

 

اگه فکر میکنید طنابتون خیلی حجیم شده و یا اینکه روی مهره ها رو پوشونده، مانند من کاری کنید که مهره ها بالابیان و کمی از تنش طناب کم کنید. برخی از دانه ها از برخی دیگه بزرگتر یا کوچکترند، بنابراین به فشار کمتر یا بیشتری روی طناب نیاز دارند، تا به شکل ایده آل و مناسب برسند. بنابراین اگه همه چیز درست نیست و مهره ها روی هم به دام افتاده اند، فشار طناب را با شل کردن اون، کم کنید، از نو دستبند رو مرتب کنید و اگه لازم شد از دانه های کمتری استفاده کنید و بعد کار رو ادامه بدید.

در نهایت، من انتهاشو درست کردم و زیر گیره ها رو چسب زدم. فقط به چند قطره چسب دوقلو احتیاج دارید، 5 دقیقه ای خشک میشه. بسته به طول گیرتون، طول دستبند کمی تغییر میکنه. گیره های من ¾ اینچی بود، بنابراین برای اینکه اونو اندازه مچ دستم کنم، کمی از طول دستبند رو بریدم.

البته شما هم میتونید اونو به اندازه دستتون تنظیم کنید، ولی 7 تا ½ 7 اینچ مرسوم ترین اندازست. میتونید بافت رو دقیقا از جایی که میخواید ببرید، موم طناب اونو برای چسب زدن نگه میداره. فقط یادتون باشه که موقع برش زدن از هر دو طرف کم کنید، تا مهره های سنگی همچنان در مرکز دستبند باشند.

 

 

 

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا