تزیینات و کاردستی

ساخت ساعت دیواری با چوب در خانه

ساخت ساعت دیواری با چوب در خانه

Making - Wall clock - with - wood - at - home (1)

من دوست ندارم تیکه چوب ها یا MDF های به درد نخور رو دور بندازم؛ سعی می کنم بگردم و ببینم چه کاردستی ای می تونم باهاشون درست کنم. این تیکه چوب ها برای درست کردن کاردستی های کوچیک عالی هستن و ساعتی که می خوایم تو این کاردستی با هم درست کنیم، یه پروژه ی نسبتاً ساده ست که نتیجه ی خیره کننده ای داره! من از یه MDF به قطر 6 میلی متر استفاده کردم، اما شما از هر چوبی با ضخامت دلخواه تون می تونید استفاده کنید. فقط این نکته رو در نظر دشته باشید که هر چی چوب تون ضخیمم تر باشه، بریدنش سخت تر میشه.

وسایل لازم  برای ساخت این ساعت :

– یه تیکه چوب یا MDF به قطر حدود 6 میلی متر

– اره مویی یا اره ی منبت کاری

– درل

– اسپری رنگ

 

بعد از انتخاب چوب مناسب، نوبت پیدا کردن یه طرح زیباست که باید اون رو روی چوب رسم کنید. البته اگه طراحی تون خوب باشه می تونید خودتون طرح بزنید.

Making - Wall clock - with - wood - at - home (2)

چوب رو با یه گیره، روی میز کارتون محکم کنید تا وقتی که می خواید اطراف طرح تون رو برش بزنید، تکون نخوره. بعد، از یه اره مویی نازک یا اره ی منبت کاری – که بهترین انتخاب برای این کار هست – برای برش زدن طرح روی چوب استفاده کنید. قسمت های داخلی طرح رو هم که اره مویی بهش نمیرسه، باید با استفاده از درل سوراخ کنید.

Making - Wall clock - with - wood - at - home (3)

برای اینکه سطح چوب کاملاً صاف بشه، و ناصافی های قسمت برش خورده هم از بین بره، از کاغذ سنباده استفاده کنید؛ به این صورت طرح تون هم بهتر نشون داده میشه.

Making - Wall clock - with - wood - at - home (4)

من از اسپری سفید رنگ استفاده کردم و هر دو قسمت جلو و پشت ساعت رو باهاش رنگ کردم. همچنین توجه داشته باشید که قسمت جلو و پشت دو طرح متفاوت دارن. در ضمن لبه های کار رو هم باید چند بار با اسپری رنگ کنید؛ چون چوب یا MDF رنگ رو به خودشون جذب می کنن.

Making - Wall clock - with - wood - at - home (5)

طرحی رو که می خواید به عنوان قسمت جلوی ساعت استفاده کنید برای اضافه کردن موتور و عقربه های ساعت، با درل سوراخ کنید. من سایز مشخصی برای مته و سوراخی که باید ایجاد بشه نمی گم؛ چون بسته به اندازه ی موتور ساعت، اندازه ی سوراخ هم می تونه متفاوت باشه.

Making - Wall clock - with - wood - at - home (6)

حالا موتور و عقربه های ساعت رو تو قسمتی که سوراخ کردید، جاگذاری کنید. من برای چسبوندن دو قسمت عقب و جلوی ساعت به هم، از یه چسب دو طرفه استفاده کردم. به این صورت، خیلی راحت میشه دو تیکه رو از هم جا کرد و باتری ساعت رو عوض کرد.

Making - Wall clock - with - wood - at - home (7)

حالا ساعت زیبا تون آماده ست و به نظر هم من می تونه یه هدیه مناسب برای فامیل یا دوستان تون باشه و هم اینکه خودتون توی خونه ازش استفاده کنید. پیشنهاد من اینه که چند تا از این ساعت ها رو در رنگ های مختلف درست کنید.

Making - Wall clock - with - wood - at - home (8)

 

 

 

 

+++++++++++++

+++++++++++++

+++++++++++++

3.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا