تزئینات عقد و عروسی

روش دوخت دستگیره به شکل قلب

روش دوخت دستگیره به شکل قلب

Materials - Sewing - knobs - to - form - heart (1)

چند وقت بود که تصمیم گرفته بودم دستگیره ی جدید برای آشپزخونه بدوزم و جایگزین دستگیره های قبلی کنم. بعد، ایده ی درست کردن دستگیره به شکل قلب به ذهنم رسید. دوختن این مدل دستگیره خیلی آسونه و می تونه به عنوان دکور توی آشپزخونه مورد استفاده قرار بگیره. با این کاردستی همراه باشید تا با هم این دستگیره ی جالب رو برای آشپزخونه درست کنیم.

برای درست کردن این دستگیره، نیاز به

2 رنگ پارچه ی مختلف، پشم شیشه ( یا هر بافت نرم و چند لایه ی دیگه ای )

نوار اریب ( می تونید از یه نوار پارچه ای نازک هم استفاده کنید ) دارید.

بنابراین، روی یه کاغذ، الگوی یه قلب رو – به اندازه ی مناسب برای دستگیره – رسم کنید. بعد از اینکه دور الگو رو بریدید، اون رو روی پارچه ها منتقل کنید و از یکی از پارچه ها سه تا قلب و از اون یکی، یک قلب در بیارین. دو تا از قلب ها رو از وسط تا کنید و از روی خط موربی که توی الگو مشخص شده، برش بزنید.

Materials - Sewing - knobs - to - form - heart (2)

از پشم شیشه هم یه قلب ببُرید. ( البته اگه پشم شیشه تون نازکه، شاید لازم باشه که 2 -3 تا قلب ازش دربیارین. ) بعد سه لایه قلب ( پارچه، پشم شیشه، پارچه) رو روی هم قرار بدید.

Materials - Sewing - knobs - to - form - heart (3)

حالا باید تیکه های کوچک تر رو آماده کنید. من اول دو لایه رو روی هم گذاشتم و دور تا دورشون رو کوک زدم؛ بعد نوار اریب رو مثل تصویر، به لبه های مورب هر کدوم از تیکه ها دوختم و بعد از اون تیکه ها رو روی سه لایه قلب – مرحله ی قبل – گذاشتم و همه رو با سوزن ته گرد به هم وصل کردم و بعد دور تا دورشون رو دوختم.

Materials - Sewing - knobs - to - form - heart (4)

حالا باید دور تا دور قلب های به هم دوخته شده رو هم نوار اریب بدوزید. اگه نوار اریب نداشتید، همونطور که توی تصویر این مرحله نشون داده شده، از یه پارچه ی سفید، نواری به عرض 4 سانتی متر ببرید. بعد اون رو از وسط تا کنید و اتو بزیند. بعد دوباره هر لبه ی دو سانتی متری نوار رو به سمت داخل تا کنید و اتو بزنید تا نواری مثل نوار اریب و به عرض 1 سانتی متر داشته باشید.

Materials - Sewing - knobs - to - form - heart (5)

در آخر – و بعد از اینکه نوار اریب یا نوار پارچه ای رو دور تا دور قلب دوختید – یه بندینک هم برای آویزون کردن دستگیره درست کنید.

Materials - Sewing - knobs - to - form - heart (6)

 

 

 

 

++++++++++++

++++++++++++

++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا