تازه های مهارتهای زندگی

روش آسان رنگ کردن کاموا با رنگ های خوراکی

روش آسان رنگ کردن کاموا با رنگ های خوراکی

Method - easy - coloring - Yarn - by - Food colorings (1)

من تازگی بافتنی یاد گرفتم و اخیرا متوجه شدم که کامواهای پشمی توی مغازه ها چقدر گرون هستن. بنابراین به این فکر افتادم که از وسایل بافتنی قدیمی استفاده کنم و کامواهای اونارو از یه طریقی دوباره رنگ کنم. در نهایت یه روش برای این کار پیدا کردم که با استفاده از رنگ های خوراکی میشه اونو انجام داد و این رنگا از بین نمیرن و یا با آب شسته نمیشن

مواد و تجهیزات لازم:

کاموای پشمی قدیمی

رنگ خوراکی

ظرف سس

سرکه سفید

دیگ بخارپز

لایه های نازک پلاستیکی

دستکش پلاستیکی

Method - easy - coloring - Yarn - by - Food colorings (2)

رسید، تکه هایی رو دور اون دسته پیچیدم و این کار رو توی چهار فاصله انجام دادم.

برای اینکه تارهای کاموای پشمی راحت تر بتونن رنگ بگیرن، باید اونارو در مخلوطی از سرکه سفید و آب، به طوری که به ازای هر 3 پیمانه آب، 1 پیمانه سرکه سفید داشته باشیم، بخیسونیم. من به راحتی از سینک ظرفشویی استفاده کردم و یه بشقاب هم روی اونا گذاشتم تا مطوئن بشم که تمام پشم ها زیر سطح این مخلوط قرار می گیرن. باید در حدود نیم ساعت اونا رو به این ترتیب بخیسونین.

Method - easy - coloring - Yarn - by - Food colorings (3)

 

Method - easy - coloring - Yarn - by - Food colorings (4)

روزنامه قرار دادم ( به اندازه ای دراز که بشه کاموا رو توی اون پیچید) . برای آماده کردن رنگ ها، من 200 میلی لیتر آب رو داخل بطری سس ریختم و هر بار یک سر پر رنگ به اون اضافه کردم تا زمانی که وقتی روی کاغذ امتحانش می کردم تقریبا غلظت رنگ موردنظرمو داشت.

Method - easy - coloring - Yarn - by - Food colorings (5)

بعد از اینکه اونو فشار دادین و یه مدت گذاشتین خشک بشه، پشم خیس خورده در سرکه رو روی سطح کار بذارین. حالا قسمت خلاقانه ی این کار! به تدریج رنگ رو اضافه کنین و مطمئن بشین که تمام رشته ها پوشش داده شدن اما اجازه ندین که به زیر کلاف رنگ درز کنه. اگر همچین اتفاقی افتاد، میتونین از یه اسفنج برای پاک کردن اضافه ی رنگ استفاده کنین. این تصاویر کار رنگ کردن یه کاموا به رنگ سبز و آبی رو نشون میدن. یه چند قطره هم رنگ زرد به سر دیگه ی قسمتی که سبز بود اضافه کردم که باعث شد رنگ سبزش عمیق تر بشه.

برای رنگ من فقط یک پیشنهاد دارم. از هر دو رنگی که دلتون می خواد کنار همدیگه استفاده کنین اما دقت داشته باشین برای داشتن یه مرز تمیز بین رنگ ها از رنگ هایی که در چرخه ی رنگ ها متضاد هم هستن کنار هم استفاده نکنین.

مثلا می تونین رنگای قرمز و آبی یا قرمز و بنفش یا زرد و قرمزو کنار همدیگه استفاده کنین اما نمی تونین سبز و قرمزو کنار هم داشته باشین چون مرز اونا قهوه ای میشه. برای اینکه توی یه کاموا سبز و قرمزو کنار هم داشته باشین می تونین بین این دو رنگ از رنگ آبی استفاده کنین تا این تغییر رنگو راحتتر کنه.

Method - easy - coloring - Yarn - by - Food colorings (6)

 

Method - easy - coloring - Yarn - by - Food colorings (7)

 

Method - easy - coloring - Yarn - by - Food colorings (8)

 

Method - easy - coloring - Yarn - by - Food colorings (9)

 

Method - easy - coloring - Yarn - by - Food colorings (10)

برای 30 دقیقه داخل بخارپز بذارین. چون خوب پیچیدینشون می تونین تعداد زیادی از اونارو همزمان توی بخارپز بذارین. اگر بخار پز ندارین اونارو توی یه ماهی تابه قرار بدین و روی ماهی تابه رو با فویلی که روش رو سوراخ هایی درست کردین قرار بدین و بعد درب اون رو بذارین.

Method - easy - coloring - Yarn - by - Food colorings (11)

 

Method - easy - coloring - Yarn - by - Food colorings (12)

باشین و مطمئن بشین که اونا به تدریج سرد بشن. من ظرف بخارپزو کاملا خارج کردم و اول برای 5 دقیقه توی سینک قرار دادم و بعد سمت دیگه ی سینک رو با آب گرم پر کردم و یه سر پر شوینده ی پشم توی اون ریختم. من بعد به آرومی پشم هارو از بسته هاشون بیرون آوردم و داخل آب ریختم و به آرومی تکونشون دادم. بعد سینک دیگه رو با آب برای آبکشی کار، پرکردم. یک نکته اینکه هرگز پشم رو موقعی که سینک رو از آب پر می کنین زیر آب قرار ندین چون اون رو خراب می کنه. رنگ باید تا الان جا افتاده باشه وگرنه احتمالا دلیلش اینه که نیاز به بخار دیدن بیشتری داره.

Method - easy - coloring - Yarn - by - Food colorings (13)

 

Method - easy - coloring - Yarn - by - Food colorings (14)

 

 

Method - easy - coloring - Yarn - by - Food colorings (15)

 

Method - easy - coloring - Yarn - by - Food colorings (16)

یشنهاد نمی کنم که اونارو به طور مستقیم زیر آفتاب به مدت طولانی قرار بدین. چون ممکنه باعث رنگ رفتگی اونا بشه. بذارین یه جای گرم که سایه هم باشه، پشم ها چکه کنن و خشک بشن. برای پیچیدن تارها، من یه راه فوق العاده پیدا کردم و اونارو دور رول دستمال توالت پیچوندم.

پس حالا شما مقداری پشم 100 درصد که خیلی ارزان و زیبا هستن دارین که برای استفاده از اونا می تونین احساس خیلی خوبی داشته باشین.

Method - easy - coloring - Yarn - by - Food colorings (17)

 

Method - easy - coloring - Yarn - by - Food colorings (18)

 

 

 

 

 

 

+++++++++++++++++

+++++++++++++++++

+++++++++++++++++

4.5/5 - (27 امتیاز)

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام دقیقا نگفتین از چه رنگی استفاده کردین وآیا کاموای غیر پشمی واکرلیک را هم میشه رنگ کرد

  2. سلام ، من کاموای اوزای دارم سبز و قرمز میخوام رنگشونو عوض کنم جنسشون اکرلیک هستش ، روی سبز تیره چه رنگی جواب میده ؟ واینکه رنگ و از کجا تهیه کنم ؟ وایا میشه از رنگ خوراکی برای رنگ کردنشون اسفتاده کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا