تزیینات تولد

روش ساخت آویز های تزیینی به شکل دانه برف

روش ساخت آویز های تزیینی به شکل دانه برف

Method - making - pendants - decorative - in the form of - snowflake (1)

تهیه و ساخت این آویز کار بسیار ساده ایه ، حتی می تونین همراه با کودکتون این آویز رو درست کنین . این یه آویز جالبه که به شکل دانه ی برف درستش کردم ، اگه شما این ایده رو برای ساخت یه آویز تزئینی پسندیدین ، پیشنهاد می کنم آموزش زیر رو دنبال کنین و صاحب این شی تزئینی زیبا بشین .

 

وسیله های مورد نیاز :

1 – یک ورق کاغذ A4
2 – میله ی مخصوص پیچاندن کاغذ
3 – چسب سفید و قلم موی نقاشی
4 – قیچی یا کاتر
5 – مداد
6 – خط کش

Method - making - pendants - decorative - in the form of - snowflake (2)

در ابتدای کار شما اول باید کاغذ A4 سفید خودتون رو مثل کاری که من انجام دادم و تو تصویر هم می بینین ، به کمک مداد و خط کش به صورت راه راه در بیارین . راه راه ها باید 0/19 اینچ یا همون 0/5 سانتی متر باشن . این خط های راه راه رو بهتره از طول کاغذ رسم کنین ، تا نوارهای بلند تری داشته باشین . این کار رو با کمی دقت انجام بدین تا تمام نوارهای شما هم عرض و مساوی بشن . بعد از اینکه خط ها رو در کل ورق A4 رسم کردین ، نوبت میرسه به برش این نوارها .
من اولین نوار رو با استفاده از قیچی برش کردم ، ولی نوار دوم به بعد رو با استفاده از کاتر بریدم ، . شما با هر وسیله ای که راحتین می تونین این کار رو انجام بدین . فقط سعی کنین با دقت این کار رو انجام بدین تا نوار های هم اندازه ای داشته باشین .

Method - making - pendants - decorative - in the form of - snowflake (3)

 

Method - making - pendants - decorative - in the form of - snowflake (4)

 

Method - making - pendants - decorative - in the form of - snowflake (5)

برای پیچوندن نوارهای کاغذی ، من از یه میله ی مخصوص این کار استفاده کردم . می تونین شکل این میله رو تو تصویر ببینین . من ابتدا یه دونه از نوارهای کاغذی که درست کرده بودم رو ورداشتم و به همون صورتی که تو تصویر هم می بینین ، این نوار کاغذی رو دور میله ی مخصوص پیچوندم . فقط موقع پیچوندن نوار کاغذی دور میله باید دقت داشته باشین که کاغذ تحت فشار باشه ، یعنی نوار کاغذی رو به صورت شل دور میله نپیچونین . پیچوندن نوار کاغذی دور میله رو باید تا جایی ادامه بدیم که به انتهای نوار برسیم . وقتی به انتهای نوار رسیدیم ، گوشه ی کاغذ رو با چسب می چسبونیم تا کاغذ رول شده به همون حالت بمونه . بعد خیلی آروم باید میله رو از وسط رول کاغذی بیرون بیاریم .
بهتون تبریک میگم ، تونستین اولین رول کاغذی رو به همین راحتی درست کنین این رول کاغذی که درست کردین میره برای قرار گرفتن در مرکز دانه ی برف مون .

Method - making - pendants - decorative - in the form of - snowflake (6)

 

Method - making - pendants - decorative - in the form of - snowflake (7)

 

Method - making - pendants - decorative - in the form of - snowflake (8)

برای درست کردن رول کاغذی به شکل اشک فقط کافیه یه رول کاغذی معمولی مثل همونی که تو مرحله ی قبل با هم درست کردیم ، درست کنین . فقط با این تفاوت که این رول کاغذی رو باید یه مقدار شل تر از رول قبلی درست کنین. بعد یه طرف این رول کاغذی رو بین انگشتای دستتون یه مقدار فشار بدین ، به طوری که یه مقدار حالت بگیره . با کمک گرفتن از انگشت شست دست و انگشت سبابه به راحتی می تونین شکل قطره ی اشک رو درست کنین . پس از درست کردن این قطره ی اشک ، ما نیاز به 5 قطره ی اشک دیگه داریم پس این کار رو برای 5 رول کاغذی دیگه هم تکرار می کنیم . در انتها باید 6 قطره ی اشک داشته باشیم . بعد از انجام دادن این کار قسمت نوک این فطره های اشک رو به یه مقدار چسب آغشته کنین و اون ها رو مثل کاری که من انجام دادم به رول کاغذی که تو مرحله ی اول درست کرده بودیم بچسبونین . اون رول کاغذی معمولی باید در مرکز این قطره های اک قرار بگیره ، بعد از چسبوندن هر 6 تا قطره ی اشک ، می بینین که رول های کاغذی تون به شکل یه گل در اومدن .

Method - making - pendants - decorative - in the form of - snowflake (9)

 

Method - making - pendants - decorative - in the form of - snowflake (10)

 

Method - making - pendants - decorative - in the form of - snowflake (11)

دوستان توی این مرحله ، ابتدا باید 6 تا رول کاغذی شل دیگه درست کنیم . ما می خوایم یه شکل جدید با استفاده از این رول ها ایجاد کنیم . برای این کار ، به جای فشار دادن یه طرف این رول کاغذی ، باید با استفاده از هر دو دستمون دو طرف این رول کاغذی رو یه مقدار فشار بدیم طوری که این حلقه های کاغذی شبیه یه بیضی بشن . این کار ما باعث میشه که این رولهای کاغذی به شکل چشم در بیان . از این مدل چشمها باید 5 تای دیگه هم آماده کنیم چون به 6 تای اونها نیاز داریم . بعد از درست کردن هر 6 تا ، یه طرف اونها رو چسب آغشته کنیین بعد مثل کاری که من انجام دادم اونها رو به گل قبلی بچسبونین .

Method - making - pendants - decorative - in the form of - snowflake (12)

 

Method - making - pendants - decorative - in the form of - snowflake (13)

ما به چند تا رول کاغذی کوچیک تر نیاز داریم برای درست کردن اونها من 3 تا از نوارهای کاغذی که داشتم رو برداشتم و هر کدوم از اون ها رو از وسط تا کردم و بعد بریدم . حالا 6 تا نوار کوچیکتر دارم . با این 6 نوار کوچیک 6 تا رول کاغذی کوچیک درست کردم . مثل همون رول کاغذی معمولی که تو مرحله ی اول درست کرده بودم . فقط تفاوت این ها با اون اینه که اندازه ی این ها کوچیک تر از اون رول کاغذیه .

Method - making - pendants - decorative - in the form of - snowflake (14)

این 6 تا رول کوچیک رو هم به بقیه رولها که به هم چسبونده بودین ، بچسبونین . همیشه و تو همه ی مراحل از چسب سفید استفاده کنین . وقتی که این شکل ها رو به هم می چسبونیم باید یه کم فشارشون بدیم تا مطمئن بشیم به هم خوب چسبیدن .
فکر کنم تونستیم یه دونه ی برف زیبا رو درست کنیم . می تونین شکلش رو تو تصویر ببینین . برای اینکه دونه ی برف مون بزرگتر بشه من 6 تا حلقه ی کاغذی شل دیگه رو درست کردم به بقیه رول ها چسبوندم .

Method - making - pendants - decorative - in the form of - snowflake (15)

 

Method - making - pendants - decorative - in the form of - snowflake (17)

بیاین یه شکل جدید درست کنیم . اول 6 تا حلقه ی شل دیگه باید درست کنیم و انتهای اون ها رو چسب بزنیم تا به همون حالت بمونن بعد با کمک انگشتای دستتون گوشه ی اون ها رو فشار بدین تا شکل مربع بشن . می تونین اول با کمک دو دستتون مثل درست کردن شکل چشم به اون ها زاویه بدین ، بعد همین کارو واسه دو طرف دیگه هم انجام بدین . حالا لبه ی این مربع ها رو به بقیه رول های کاغذی که داشتیم چسب می زنیم . می تونیم با ادامه دادن این کار و چسبوندن رول های کاغذی به شکل های مختلف ، دانه ی برف مون رو هر چقدر که دوست داریم بزرگتر هم بکنیم .

Method - making - pendants - decorative - in the form of - snowflake (18)

تو مرحله ی آخر ما نیاز داریم یه حلقه ی کاغذی تو خالی داشته باشیم تا اون رو به بالای دونه ی برفمون وصل کنیم و به کمک اون ، این آویز زیبا رو آویزون کنیم .
برای این کار می تونیم از یه مداد یا یه شی لوله ای کمک بگیریم . باید نوار کاغذی مون رو دور این لوله بپیچونیم . برای درست کردن این رول باید توجه کنین که ابتدای لبه ی نوار کاغذی رو هم مثل انتهای اون چسب بزنین چون باید مطمئن بشیم که کاغذ دایره ای شکل در داخل این حلقه حرکت نمی کنه چون این رول کاغذی به صورت حلقه ی تو خالیه باید این کار رو انجام بدیم و ابتدای نوار رو هم چسب بزنیم تا باز نشه .
حالا این حلقه رو من در قسمت بالای دونه ی برفم چسبوندم و یه طناب نازک بهش وصل کردم . آویز زیبا مون هم آماده شد می تونین اون رو هر جا که دوست دارین به عنوان دکور آویزون کنین .

Method - making - pendants - decorative - in the form of - snowflake (19)

 

Method - making - pendants - decorative - in the form of - snowflake (20)

 

Method - making - pendants - decorative - in the form of - snowflake (21)

 

 

 

 

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا