گلدوزی و تکه دوزی

دوخت کیف از شلوار جین قدیمی

دوخت کیف از شلوار جین قدیمی

Sewing bags - of - jeans - old (1)

گه شلوار جین قدیمی ای دارید که مدت زیادی – به خاطر اینکه از مد افتاده یا دیگه اندازه تون نیست – تو کمدتون بلااستفاده مونده، با یه کم خلاقیت، می تونید باهاش یه چیز مفید درست کنید. تو این کاردستی هم – که یه نمونه ی خوب برای بازیافت جین های کهنه ست – می خوایم یه کیف دستی شیک درست کنیم. به نظرتون جالب نیست؟ بر خلاف چیزی که به نظر می رسه، کار خیلی راحتی هم هست و به دوخت کمی نیاز داره. یه نکته ی مهم دیگه در مورد این مدل کیف اینه که برای درست کردنش فقط از قسمت پایین شلوار جین استفاده می کنیم و قسمت بالای شلوار دست نخورده می مونه و میشه باهاش یه چیز دیگه درست کرد! حالا بیاین شروع کنیم.

 چیزهایی که برای درست کردن این کیف نیاز دارید:

– یه شلوار جین قدیمی

– مقداری پارچه ی مشکی کتان برای قسمت آستر

– مقوای نازک

– خط کش

– نخ و سوزن

– یه دکمه ی بزرگ

– بند

 

قسمت پایین شلوار جین رو ببرید و کناره هاش رو با قیچی باز کنید.

Sewing bags - of - jeans - old (2)

سایزی که برای کیف تون در نظر گرفتید رو اندازه گیری کنید و یه الگوی مقوایی برای این کار درست کنید. بعد، از این الگو برای برش زدن پارچه ی جین و پارچه ی کتان استفاده کنید.

Sewing bags - of - jeans - old (3)

تیکه های جین رو از قسمت طول شون به هم بدوزید و بعد قسمت آستر رو اضافه کنید. حالا لبه ی بالایی کیف رو طوری بدوزید که چین هایی روش ایجاد بشه و به شکل ذوزنقه در بیاد. تصویر این مرحله رو نگاه کنید تا بهتر متوجه بشید.

Sewing bags - of - jeans - old (4)

بعد دو تا نوار – برای قسمت بالای کیف – از پارچه ی جین ببرید. نوار ها رو از وسط تا کنید و در امتداد لبه هایی بالایی کیف بدوزید. دو طرف نوار رو هم تو بذارید و با نخ بدوزید.

Sewing bags - of - jeans - old (5)

حالا دو تا نوار بلند تر از قبلی ها ببرید و باز هم از وسط تا کنید و به هم بدوزید تا یه حلقه ایجاد بشه؛ بعد مثل تصویر، نوار رو به لبه های کناری کیف بدوزید.

Sewing bags - of - jeans - old (6)

بعد از اون، بند رو به یه سمت و دکمه ی بزرگ رو به سمت دیگه ی کیف بدوزید. وقتی کارتون تموم شد، بند رو از روی دهانه ی باز کیف رد کنید و پشت دکمه بندازید تا کیف بسته بشه.

Sewing bags - of - jeans - old (7)

تموم شد. حالا از کیف زیبا و شیک تون استفاده کنید و لذت ببرید.

Sewing bags - of - jeans - old (8)

 

 

 

 

 

 

++++++++++++++

++++++++++++++

++++++++++++++

2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا