تزیینات و کاردستی

آموزش تزیین وسایل با استفاده از برگ

آموزش تزیین وسایل با استفاده از برگ

Training - decoration - with - use - of - leaves (1)

پائیز فصل زیبایی است . من با استفاده از برگ های پائیزی درختان که تو مسیر راهم جمع آوری شون کردم ، وسایل های تزئینی رنگارنگ جالبی تونستم درست کنم . من با استفاده از این برگ های زیبای رنگارنگ ، یه کاسه ی ظریف و یک جفت زیر بشقابی درست کردم . اگه شما هم از این وسایل خوشتون امده و این ایده رو می پسندین ، پیشنهاد می کنم این آموزش رو دنبال کنین .

Training - decoration - with - use - of - leaves (2)

برگ های رنگارنگ پائیزی ( این برگ ها رو می تونین از فروشگاه ها تهیه کنین ، که اغلب از ترکیب پارچه و پلی استر ساخته شده اند . در هنگام انتخاب این برگ ها باید دقت داشته باشین که دو توع از این برگ ها رو انتخاب کنین . یک نوعش برگ های شبیه به ورق خشکه و نوع ذیگرش باید سفت باشه و شبیه به پارچه چتری باشه . همچنین در انتخاب سایز برگ ها هم باید دقت داشته باشین ، اندازه های مختلف رو انتخاب کنین ، بطوری که انگار به صورت تصادفی انتخاب شدن . اگه نتونستین سایز های مختلف برگ رو پیدا کنین ، همون برگ های که دارین رو به شکل برگ مورد نظر تون تبدیل کنین )
از برگ های نرم تر ( که بافت ورق های خشک رو دارن ) برای کاسه تزئینی استفاده میکنم . و برگ های سفت تر ( که بافت چتر دارن ) هم برای زیر بشقابی ها استفاده میشه .

وسایل مورد نیاز برای درست کردن کاسه :

1 – چسب سفید،کمی با آب رقیق شده
2 – اسفنج ، قلم موی رنگ
3 – ظرف شیشه ای درب دار
4 – پلاستیک بسته بندی
5 – کاسه برای خیس خوردن برگ ها
6 – کاسه به عنوان پایه و قالب کار
7 – دستگاه دوخت حرارتی دستی

وسایل مورد نیاز برای درست کردن زیر بشقابی ها :

1 – برگ های زرد و نارنجی
2 – نخ و سوزن یا چرخ خیاطی
3 – اتو

Training - decoration - with - use - of - leaves (3)

مرتب کردن برگ ها :

اول از همه باید برگ ها رو مرتب و تمیز کنین ، ساقه ها رو از برگ ها جدا کنین و تموم رگه های اضافی برگ ها رو هم جدا کنین . حالا برگ ها رو به دو دسته تقسیم کنین ، یک دسته مربوط به برگ های نرم و دسته دوم ، برگ هایی که احساس می کنین سفت تر هستند .
درمرحله ی بعد ، برگ های نرم رو توی یه کاسه ی آب قرار بدین ، این کار کمک میکنه که این برگ ها بیشتر نرم بشن .

Training - decoration - with - use - of - leaves (4)

درست کردن کاسه ی تزئینی :

کف یا ته یک کاسه رو از بیرون با فوم های پلاستیکی خوب بپوشونین و سریع اون رو وارونه کنین . حالا ما کارمون رو با بیرون کاسه شروع می کنیم . ابتدا با ضربه هایی چسب رو به پشت کاسه که با پلاستیک پوشیده شده ، بمالین . بعد ، یک برگ رو از توی کاسه ی آب بیرون بیارین و روی برگ رو کمی چسب بمالین و برگ رو پشت کاسه مطابق تصویر قرار بدین . حالا برگ دیگری رو از کاسه ی آب بیرون بیارین و این برگ رو هم مانند برگ قبلی با چسب ، پشت کاسه به طوری که مقداری از قسمت های برگ دوم روی برگ اول قرار بگیره ، بچسبونین . سپس این کار رو برای چند برگ دیگه هم تکرار کنین . این کار رو تا زمانی ادامه بدین که یه لایه ی به هم پیوسته از برگ ها ، پشت کاسه ایجاد شده باشه . حالا باید به مدت یه شب اجازه بدین تا خشک بشه . ( احتمال این وجود داره که وقتی صبح به ظرف نگاه کردین ، ببینین که پلاستیک هنوز مرطوبه ) روز بعد ، سپس یه لایه ی دیگه از برگ ها رو به همون صورتی که روز قبل انجام دادین ، پشت کاسه و روی لایه ی قبلی ایجاد کنین و دوباره به مدت یه شب اجازه بدین تا خشک بشه .
وقتی که کاملا خشک شد ، به آرومی این کاسه ی تزئینی رو از پلاستیک پشت کاسه جدا کنین ، البته باید اول مطمئن بشین که هم بیرون و هم داخل کاسه کاملا خشک شده باشه ، اگه دیدین برگی داره از کاسه جدا میشه ، با مقداری چسب اون رو دوباره بچسبونین و اجازه بدین تا کاملا خشک بشه . هنگامی که تموم قسمت های کاسه ، کاملا خشک شد ، می تونین اون رو به آرومی جدا کنین . مشاهده می کنین که یه کاسه ی زیبا و رنگارنگ رو تونستین درست کنین .

Training - decoration - with - use - of - leaves (5)

 

Training - decoration - with - use - of - leaves (6)

درست کردن زیر بشقابی ها :

برای درست زیر بشقابی ها نیاز به به برگ های سفت تر داریم . ابتدا با استفاده از یه اتو روی برگ ها فشار بدین و صافشون کنین . حالا مانند تصویر با استفاده از یه چرخ خیاطی تک تک برگ هایی که به هم وصل می کنین باید به اندازه ی یه زیر بشقابی به طول 40 * 30 سانتی متر باشه . با استفاده از نخ و سوزن هم می تونین این کار رو انجام بدین . برای درست کردن زیر بشقابی دوم هم ، همین مراحل رو تکرار کنین .
حالا می تونین این زیربشقابی ها رو به همراه کاسه ی تزئینی که از قبل آماده کرده بودین روی میزتون قرار بدین و از این رنگ های پائیزی زیبا توی خونتون لذت ببرین . در اینجا کارمون به پایان رسید امیدوارم که مورد توجه تون قرار گرفته باشه .

Training - decoration - with - use - of - leaves (7)

 

Training - decoration - with - use - of - leaves (8)

 

Training - decoration - with - use - of - leaves (9)

 

Training - decoration - with - use - of - leaves (10)

 

 

 

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا