گلدوزی و تکه دوزی

آموزش کامل تصویری درست کردن کیف چرمی برای تبلت

آموزش کامل تصویری درست کردن کیف چرمی برای تبلت

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (1)

توی این کاردستی می خوام درست کردن یه کیف ساده ی چرمی رو آموزش بدم که به شکل یه پاکت هست و با دو تا دکمه و یه بند چرمی بسته میشه. این کیف زیبا رو می تونید برای تبلت یا گوشی موبایل و گجت های دیگه تون درست کنید؛ فقط کافیه که اندازه های گفته شده رو، مطابق با سایز تبلت یا دستگاه های دیگه تون تغییر بدید.

وسایل مورد نیاز

– چرم

– مداد

– خط کش

– قیچی یا کاتر گِرد

– چکش پلاستیکی

– اسفنج و گوش پاک کن و مقداری روزنامه برای پهن کردن روی سطح کار

– پیشبند

– دستکش

– رنگ مخصوص چرم

– پوشش اکریلیک شفاف

– میخ پرچ برنجی سایز متوسط

– دستگاه پرچ

– پانچ مخصوص چرم

– بند چرمی یا هر بند دیگه ای که فکر می کنید برای بستن کیف مناسبه

– سوراخ زن

– تخته برش

– نخ مومی

– سوزن گرد و سوزن معمولی

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (2)

ابعاد تبلت من 5.5″x7.5″ هست. دوست داشتم کیفی که برای تبلتم می دوزم کاملاً اندازه ی خودش باشه؛ اما خیلی هم تنگ نباشه. برای این کار، باید جا برای دوخت هم در نظر گرفته بشه. طرح اولیه ای که من در نظر گرفتم و کشیدم، یه مقدار با طرح نهایی متفاوت بود. بعداً تصمیم گرفتم که کیفم عمق بیشتری داشته باشه؛ بنابراین یه تیکه ی کوچیک برای اضافه کردن به دو طرف کیف در نظر گرفتم. این تیکه ها، هر کدوم حدود 1 اینچ عرض و 6 اینچ طول داشتن. ابعاد طرح دوم 8 3/4″x15 1/2″ بود. ( قسمت مستطیلی طرح 8 3/4″x12 1/2″ بود. طول بلند ترین قسمت زبانه ی کیف رو 3″و کوتاه ترین قسمتش رو هم 1 1/4″ در نظر گرفتم. ) موقع طراحی، توی ذهنم یه آستر هم برای کیف در نظر گرفتم، اما بعداً حذفش کردم. هر چند به نظرم درست کردن آستر برای کیف، می تونه ایده ی خوبی برای محافظت از تبلت باشه. بعد از اینکه الگو رو روی کاغذ رسم کردید و بریدید، می تونید طرح تون رو که به شکل پاکت هست، روی چرم پیاده کنید. بعد از اون، از یه شیء گرد استفاده کنید و روی چرم، دو تا دایره – که بعداً می خواید به عنوان دکمه های کیف ازشون استفاده کنید رسم کنید. من با توجه به قطر تبلتم، دو تیکه هم برای کناره های کیفم در نظر گرفتم و رسم کردم.

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (3)

 

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (4)

 

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (5)

 

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (6)

حالا با استفاده از کاتر گِرد و / یا قیچی ( هر کدوم که باهاش راحت ترید ) ، طرح اصلی پاکت، دکمه های دایره شکل و قسمت های جانبی رو برش بزنید.

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (7)

 

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (8)

بعد از اینکه طرح ها رو برش زدید، برای اینکه شکل نهایی کیف رو ببینید، باید پاکت رو تا کنید و با دست تون محکم فشار بدید. گاهی هم یه اسفنج مرطوب رو روی این قسمت ها فشار بدید و بعد با چکش پلاستیکی ضربه بزنید. البته میشه برای این این کار از ابزار های مخصوص دیگه ای هم استفاده کرد، اما به نظر من لازم نیست.

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (9)

 

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (10)

 

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (11)

تو مرحله ی بعدی، باید رنگ مورد نظرتون رو انتخاب کنید و کل قسمت ها رو رنگ کنید. بعد از اون بذارید رنگ کاملاً خشک بشه و یه لایه اکریلیک روی اون بزنید. ممکنه تصمیم بگیرید که از یه رنگ متضاد برای دکمه ها یا قسمت های کناری کیف یا هر دو استفاده کنید. البته یادتون باشه که اول با یه تیکه پارچه، رنگ اضافی روی چرم رو پاک کنید، بعد از پوشش اکریلیک استفاده کنید.

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (12)

با اسفاده از سوراخ زن و چکش پلاستیکی و یه تخته برش، می تونید لبه های کیف و لبه های دو قسمت کناری رو سوراخ کنید تا بعداً از طریق این قسمت ها به هم دوخته بشن. این کار رو باید با دقت و با اندازه گیری انجام بدید تا وقتی که دو لبه رو روی هم تا می کنید، سوراخ ها روی هم قرار بگیرن. برای اینکار، لبه ها رو روی هم تا کنید و سوراخ ها رو در حالت تا شده ایجاد کنید. به این صورت از ردی که روی لبه ی زیری می افته، می تونید سوراخ ها رو دقیق تر ایجاد کنید.

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (13)

 

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (14)

 

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (15)

حالا، قبل از اینکه شروع به دوختن لبه های کیف کنید، باید دکمه ها رو تو جای مناسب خودشون قرار بدید و وسط شون رو پرچ کنید. برای این کار، وسط دایره ها رو با پانچ سوراخ کنید و بعد وسط زبانه ی کیف رو هم – جایی که می خواید دکمه ی چرمی قرار بگیره – پانچ کنید. بعد جایی که دکمه ی دوم میخواید قرار بگیره رو علامت بزنید و با یه پانچ دوار یا با چکش و یه وسیله ی نوک تیز، اون نقطه رو سوراخ کنید.

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (16)

 

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (17)

حالا می تونید پرچ ها رو روی سوراخ های ایجاد شده تنظیم کنید. از دستگاه پرچ مناسب ِسایز پرچ تون استفاده کنید و یه طرف پرچ رو از سوراخ رد کنید. بعد دکمه ی چرمی رو روی لبه ی بدنه ی کیف قرار بدید و طرف دیگه ی پرچ رو هم روی اون قرار بدید. دستگاه پرچ رو در طرف مخالف قرار بدید و با استفاده از چکش پلاستیکی پرچ رو محکم کنید. بعد همین کار رو برای زبانه ی کیف هم انجام بدید. توی این قسمت، بعد از قرار دادن پرچ، بند چرمی رو روی اون قرار بدید ( من بند رو هم پانچ کردم تا مطمئن بشم که سر جاش می مونه. ) بعد دکمه ی چرمی و آخر سر هم طرف دیگه ی پرچ رو قرار دادم و پرچ رو محکم کردم.

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (18)

 

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (19)

 

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (20)

 

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (21)

این قسمت از کار یه کم وقت گیره و باید قسمت های کناری کیف رو به قسمت اصلی بدوزید. البته می تونید فقط دو طرف پاکت رو به هم بدوزید، اما همونطور که گفتم، من قسمت های کناری رو برای عمق دادن به کیف اضافه کردم. اگه نمی خواید قسمت های کناری رو اضافه کنید، من توصیه می کنم که قسمت پاکت شکل کیف تون رو یه کم عریض تر در نظر بگیرید، تا جای کافی برای تبلت تون وجود داشته باشه. برای دوختن، سوراخ های لبه ی قسمت های کناری رو روی سوراخ های لبه های پاکت تنظیم کنید. اگه از سوزن صاف استفاده کنید، می تونید کار دوخت رو خیلی سریع انجام بدید. بعد از این مرحله، برای دوختن طرف دیگه، باید از یه سوزن گرد استفاده کنید؛ چون کیف تا شده و استفاده از سوزن گرد، کارتون رو راحت تر می کنه. وقتی این مرحله تموم بشه، کار شما هم تموم شده و می تونید تبلت رو داخل کیف بذارید و ازش استفاده کنید.

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (22)

 

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (23)

 

Training - full - image - making - bags - leather - for - Tablet (24)

 

 

 

 

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا