تزیینات و کاردستی

آموزش تصویری ساخت جا کلیدی با چوب

آموزش تصویری ساخت جا کلیدی با چوب

Training - image - Build - keyrings - with - wood (1)

نیاز به یک وسیله‌ی شیک برای نگه‌داری کلیدها و نامه‌های خود دارید؟ این جعبه‌ی چوبی یک راه‌حل عالی برای این نیاز شماست.

این پروژه‌ی چوبی سریع یک روش عالی برای آزمایش مهارت‌های نجاری شماست.

Training - image - Build - keyrings - with - wood (2)

وسایل موردنیاز

یک‌تخته‌ی 33 در 30 سانتی‌متری – برای پشت جعبه

دوتخته‌ی 2.5 در 5 سانتی‌متری باضخامت 15.25 سانتی‌متر برای دو سمت جعبه

یک‌تخته‌ی 2.5 در 5 سانتی‌متری باضخامت 23 سانتی‌متر برای کف جعبه

سه تخته‌ی 2.5 در 5 سانتی‌متری باضخامت 23 سانتی‌متر برای بخش جلوی جعبه

دو عدد بست چوب متوسط

چسب چوب

میخ

مته‌ی دریل ( کوچک‌تر از سایز میخ )

دو عدد قلاب

چکش

متر

جعبه را به همان شکلی که دوست دارید باشد سرهم‌بندی کنید. کناره‌های جعبه با طول 15.25 سانتی‌متر نشان داده‌شده‌اند. تکه‌های جلویی جعبه 2.5 در 5 سانتی‌متری با طول 33 سانتی‌متر هستند. در انتهای هر تکه‌ی جلویی جعبه مکانی را علامت بزنید که باید برای نگه‌داشتن چوب‌ها به آن میخ زد. درمجموع شما شش علامت خواهید داشت که هرکدام در یک سمت از چوب‌هایی جلویی جعبه قرار می‌گیرند.

Training - image - Build - keyrings - with - wood (3)

در هر مرحله با یکی از علامت‌ها کار می‌کنید، با دریل یک سوراخ روی تکه چوب در محل علامت گذاشته‌شده ایجاد کرده و به‌آرامی آن را داخل تخته‌ی کناری جعبه فروببرید. زمانی که در حال دریل کردن سوراخ‌ها هستید چوب‌ها را تکان ندهید.

Training - image - Build - keyrings - with - wood (4)

یک عدد میخ  در سوراخ ایجادشده قرار داده و آن را در جای خود محکم کنید. مرحله‌ی دو و سه را برای پنج علامت باقی‌مانده تکرار کنید.

Training - image - Build - keyrings - with - wood (5)

زمانی که هر شش میخ جلوی کار در محل خود محکم شدند تخته‌ی پشتی را در جای مناسب خود قرار داده و جایی که میخ‌ها برای محکم کردن آن به چوب‌های کناری قرار می‌گیرند را علامت بزنید. مراحل دو و سه را برای این دو میخ نیز تکرار کنید.

Training - image - Build - keyrings - with - wood (6)

زمانی که جعبه کامل شد وقت آن رسیده است که به تخته‌ی پشتی متصل شود. مرحله‌ی اول این است که کمی چسب چوب پشت تخته‌های کناره و کفی بزنید.

Training - image - Build - keyrings - with - wood (7)

حالا جعبه را روی تخته‌ی زیرین قرار دهید. اطمینان یابید جعبه را درجایی بگذارید که بتوان قلاب‌ها را در قسمت پایین آن قرار داد. هر بخش از جعبه را با گیره به تخته محکم کنید. چسب چوب‌های اضافی که ممکن است از لای درزها بیرون زده باشند را تمیز کنید.

Training - image - Build - keyrings - with - wood (8)

زمانی که گیره‌ها در جای مناسب خود قرار گرفتند به‌سرعت کار را برگردانید تا تخته‌ی پشت کار رو به بالا قرار بگیرد. سپس دونقطه برای میخ‌ها علامت بزنید تا در آن محل نصب شوند. این میخ‌ها باید از تخته‌ی پشتی عبور کرده و داخل بخش زیرین جعبه بروند تا جعبه راکمی بیشتر محکم کنند. مراحل دو و سه از بخش اول را تکرار کنید تا این میخ‌ها را در جای خود نصب کنید.

Training - image - Build - keyrings - with - wood (9)

زمانی که مرحله‌ی بالا کامل شد گیره‌ها را جدا کنید. از یک متر استفاده کنید تا چهار نقطه در تخته‌ی پشتی کار مشخص کنید که در آن محل میخ‌ها را به تخته‌های کناری کار وصل نمایید. این میخ‌ها را مطابق مراحل دو و سه از اولین بخش محکم کنید.

آخرین مرحله وصل کردن قلاب‌ها است. مکان مناسبی برای قلاب‌ها یافته و آن‌ها را مطابق دستورالعمل سازنده نصب کنید. اگر می‌خواهید جعبه‌ی نامه‌ی خود را رنگ کنید این کار را قبل از اضافه کردن قلاب‌ها انجام دهید.

جعبه‌ی نامه‌ی خود را در یک مکان در دسترس آویزان کنید، حالا شما آماده‌ی مرتب کردن نامه‌هایتان هستید. تنها نامه‌ها را داخل جعبه قرار داده و کلیدهایتان را از قلاب آویزان کنید.

Training - image - Build - keyrings - with - wood (10)

 

 

 

++++++++++++++++

++++++++++++++++

++++++++++++++++

3.7/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا