گلدوزی و تکه دوزی

آموزش تصویری شنل زنانه

آموزش تصویری شنل زنانه

Training - image - cape - Ladies (1)

از این شنل می تونین در روزهای زمستانی استفاده کنین . درست کردن این شنل کار بسیار راحتیه . و این شنل زیبا رو میتونین در چند مرحله ی ساده آماده کنین و ازش استفاده کنین .

برای درست کردن این شنل شما به وسیله های زیر نیاز دارین :

1 – 2 متر پارچه ی پشمی
2 – گچ
3 – قیچی
4 – نخ و سوزن
5 – ماشین چرخ خیاطی

Training - image - cape - Ladies (2)

ابتدا طول و عرض رو برای گردن اندازه گیری کنین . به اندازه ی 2 سانتی متر هم از طول و هم از عرض اندازه گیری شده کم کنین . اندازه گیری شما بسته به این داره که بخواین یقه ی شنل آزاد تر باشه می تونین 2 سانتی متر به طول و عرض اندازه گیری شده تون اضافه کنین. اندازه گیری من 15 اینچ بود . بنابراین من به اندازه ی 16 اینچ رو بریدم .
برای بریدن پارچه ی اصلی شنل باید دو مستطیل رو از روی پارچه ی پشمی ببرین یکی برای قسمت جلوی شنل و یکی برای قسمت پشت مستطیلی که طول اون 2 برابر عرضش باشه . من مستطیلی به طول و عرض 16 * 32 اینچ رو از روی پارچه پشمی که داشتم ، با استفاده از قیچی برش کردم .
حالا پارچه ی برش داده شده رو از طول به صورت دو لا تا کنین ، سپس مانند تصویر با استفاده از گچ قسمت پائین شنل و قسمت گردن رو به صورت یه حلال خط بندازین . حالا با استفاده از یه قیچی از روی خط هایی که رسم کردین رو برش کنین .
شما می تونین از انواع مختلف پارچه برای درست کردن این شنل استفاده کنین ، من برای اینکه این شنل باعث گرم شدن بدن در فصل زمستون بشه از پارچه ی پشمی استفاده کردم . برای قسمت پاپیون روی شنل هم یه مستطیل از روی پارچه ی پشمی که داشتم برش کردم . عرض این مستطیل باید از عرض شنل 3 اینچ بیشتر باشه . یک تکه ی کوچک دیگه از پارچه ی پشمی رو هم برای قسمت وسط پاپیون نیاز داریم .

Training - image - cape - Ladies (3)

 

Training - image - cape - Ladies (4)

 

Training - image - cape - Ladies (5)

 

Training - image - cape - Ladies (6)

برای قسمت پاپیون این شنل ، یه مستطیل دیگه مانند مستطیلی که از روی پارچه ی پشمی جدا کرده بودم برش کردم . تو تصویر می بینین که من دو مستطیل هم اندازه رو روی هم قرار دادم و دو طرف طول مستطیل ها رو با چرخ خیاطی دوخت کردم و دو طرف عرض مستطیل رو باز گذاشتم .
حالا قسمت کوچیکی از پارچه رو که برای وسط پاپیون برش کرده بودم ورداشتم و تا کردمش و یه طرف از طول این تکه کوچیک از پارچه رو هم دوختم . حالا پارچه ی پاپیون و پارچه ی کوچیک وسط پاپیون رو به سمت رو برگردونین . سپس مثل تصویر پارچه ی کوچیک رو در وسط پارچه ی بزرگ قرار بدین و پارچه ی بزرگ رو به شکل پاپیون در بیارین و پارچه ی کوچیک رو از پشت کوک بزنین تا پاپیون شما به همون شکل بمونه . تو تصویر می تونین مشاهده کنین که این کار رو من چطور انجام دادم .

Training - image - cape - Ladies (7)

 

Training - image - cape - Ladies (8)

مانند تصویر پارچه ی اصلی رو دولا تا کنین و در امتداد گردن و لبه ی بیرونی رو دوخت کنین .

Training - image - cape - Ladies (9)

تو این مرحله مثل تصویر پاپیون رو در قسمت مناسب از شنل قرار بدین و لبه ی بالای پاپیون رو در امتداد قسمت گردن شنل از پشت بدوزین و لبه ی پائینی پاپیون رو در لبه ی پائین شنل باز هم از طرف پشت کار بدوزین . پس از دوخت شنل ، شنل رو به سمت رو برگردونین

Training - image - cape - Ladies (10)

 

Training - image - cape - Ladies (11)

حالا قسمت جلو و قسمت پشت شنل رو از سمت پشت پارچه ها روی هم قرار بدین و دو طرف قسمت درزها رو 2 بار بدوزین . پس از دوخت ، شنل رو به سمت رو برگردونین . شما می تونین از پارچه های پشمی مختلف و در رنگ بندی های مختلف دیگه استفاده کنین من این رنگ رو بسته به سلیقه ی خودم پسندیدم . از این شنل در فصل سرما استفاده کنین و از گرمای اون لذت ببرین . امیدوارم این آموزش مورد استفاده ی شما قرار بگیره و خوشتون اومده باشه .

Training - image - cape - Ladies (12)

 

Training - image - cape - Ladies (13)

 

Training - image - cape - Ladies (14)

 

 

 

 

++++++++++++++

++++++++++++++

++++++++++++++

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا