تزیینات و کاردستی

آموزش تصویری ساخت شمع با پرتقال

آموزش تصویری ساخت شمع با پرتقال

 

Training-video-build-candle-with-orange (1)

شمع پرتقالی

این کاردستی یه پروژه سریعه که فقط چند دقیقه طول میکشه، ولی نتیجه اش خیلی زیبا و هیجان انگیزه!

برای این کاردستی، شما به یه فندک یا کبریت، یه پرتقال، یه چاقو و مقداری روغن گیاهی احتایج دارین. یه روغن گیاهی خالص، واقعاً برای این کار خوبه و جواب میده. البته روغن زیتون هم خوبه ولی به خوبی روغن گیاهی نیست.

Training-video-build-candle-with-orange (2)

 

Training-video-build-candle-with-orange (3)

از یه چاقوی آشپزخونه استفاده کنین و از وسط و به آرومی دور تا دور پرتقال رو برش بزنین. فقط باید برشی که به پوست پرتقال می زنین عمیق باشه.

Training-video-build-candle-with-orange (4)

انگشت شست تون رو بین پوست و میوه فشار بدین و دور تا دور پوست پرتقال رو از میوه اش جدا کنین. به این صورت نصف پوست پرتقال کاملاً جدا میشه. الان تنها چیزی که پوست رو به میوه وصل کرده ساقه ی سفید وسط پرتقاله.

Training-video-build-candle-with-orange (5)

حالا انگشت شست تون رو تا جایی که می تونید داخل پوست کنید و به آرومی میوه رو بیرون بکشید و از پوست جدا کنید. انجام درست این کار، باعث میشه که ساقه سفید رنگ که هنوز به پرتقال وصله ازش جدا بشه و همراه پوست بیرون بیاد. من متوجه شدم که هر چی پرتقال بزرگتر باشه این کار رو راحت تر میشه انجام داد؛ اما هر چی پرتقال کوچیکتر باشه ساقه وسطش خیلی سخت تر بیرون میاد و حتی شاید کنده بشه و داخل پرتقال بمونه. نتیجه اخلاقی : پرتقال بزرگ بخرید!

Training-video-build-candle-with-orange (6)

الان نوبت اینه که روغن گیاهی رو اضافه کنین. موقع ریختن روغن مطمئن بشین که روی ساقه ی سفید پرتقال هم – که به نوعی فیتیله شمع تونه – ریخته میشه. کمی بیشتر از نصف پوست پرتقال تون رو پر از روغن کنین.

Training-video-build-candle-with-orange (7)

 

Training-video-build-candle-with-orange (8)

روشن کردن شمع پرتقالی یه کم با شمع های معمولی فرق داره. باید شعله فندک یا کبریت رو 15 – 30 ثانیه روی فیتیله نگه دارید تا بگیره. تبریک میگم! شما یه شمع میوه ای درست کردین! بسته به اندازه ی پرتقال تون و مقدار روغنی داخلش ریختین، یه شمع پرتقالی می تونه تا دو سه ساعت بسوزه و روشن بمونه.

Training-video-build-candle-with-orange (9)

تصویر این مرحله، نشون میده که شمع توی تاریکی چطور به نظر می رسه. پوست نازک پرتقال یه رنگ نارنجی درخشان و خیلی زیبا، اطراف شمع ایجاد می کنه.

 

++++++++++++++++

++++++++++++++++

++++++++++++++++

 

 

3.2/5 - (9 امتیاز)

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا