تازه های مهارتهای زندگی

آموزش تصویری ساخت خوشبو کننده بدن (دئودورانت)

آموزش تصویری ساخت خوشبو کننده بدن (دئودورانت)

 

Training-video-build-smelling-the-body-diode (8)

 

دئودورانت خانگی بدون آلومینیوم

از اونجا که 5 بار دوش گرفتن در روز برای بیشتر ما عملی نیست، برای اینکه احساس شادابی و تمیزی داشته باشیم و رک و پوست کنده بگم : بد بو نباشیم، از خوشبو کننده های زیر بغل استفاده می کنیم. خب، توی این کاردستی می خوایم فقط با سه ماده ی اولیه، یه دئودورانت خونگی درست کنیم. این سه تا ماده ی اولیه هم احتمالاً توی آشپزخونه تون پیدا میشن!

جالبه بدونید که عرق به خودی خود هیچ بوی بدی ایجاد نمی کنه؛ این باکتری های روی پوست زیر بغل هستن که باعث ایجاد بوی بد میشن! و زیربغل ما معمولاً توسط لباس پوشیده شده و به طور مداوم گرمترین قسمت بدنمونه. این گرما به اضافه ی رطوبت عرق باعث رشد باکتری ها و بوی ناخوشایند میشه.

حالا علت وجود آلومینیوم توی دئودورانت های ضد عرق چیه؟ اشکال مختلف نمک های آلومینیوم، ماده ی اصلی تشکیل دهنده ی دئودورانت های ضد عرق هستن که با آنزیم های موجود در عرق ترکیب میشن و یه مانع فیزیکی ژل مانندی درست می کنن که مانع رسیدن عرق به سطح پوست میشه.

خیلی از مردم دنبال جایگزین های بدون آلومینیوم، برای لوازم آرایشی و بهداشتی هستن؛ چون آلومینیوم می تونه محرک پوست و سرطان زا باشه. (هر چند که FDA (سازمان دارو و بهداشت) و ASC (انجمن سرطان آمریکا) هنوز ارتباط مستقیمی بین محصولات ضد عرق و سرطان پیدا نکردن.)

به هر حال شما هر عقیده ای هم در مورد خطرات ناشی از وجود آلومینیوم در دئودورانت ها داشته باشید، نمی تونید منکر این موضوع بشید که این محصولات باعث ایجاد لکه هایی در قسمت زیر بغل لباس های مورد علاقه تون میشن!

پس بدون هیچ تأخیری بیاین درست کردن این دئودورانت خونگی رو شروع کنیم!

Training-video-build-smelling-the-body-diode (2)

مواد لازم برای درست کردن دئودورانت خانگی :

– 1/4 فنجان جوش شیرین

– 1/4 فنجان نشاسته ذرت (به اضافه ی یکی دو قاشق چایخوری، اگه می خواین محصول نهایی تون سفت تر بشه.)

– 6 قاشق غذا خوری روغن نارگیل (در دمای اتاق و به شکل جامد)

از این مقدار مواد، حدود 225 گرم دئودورانت به دست میاد.

احتمالاً فکر می کنید که روغن نارگیل باعث ایجاد لکه های عجیب و غریب روی لباس تون میشه؛ اما باید بدونید که وقتی با عرق ترکیب میشه، هیچ مانعی برای قدرت جذب فوق العاده ی جوش شیرین ایجاد نمی کنه! اما چرا روغن نارگیل؟ اسید رولیک موجود در روغن نارگیل، باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها رو میکشه و باعث از بین رفتن هر نوع بویی که در اثر وجود باکتری ها به وجود میاد، میشه.

Training-video-build-smelling-the-body-diode (3)

 

Training-video-build-smelling-the-body-diode (4)

 

Training-video-build-smelling-the-body-diode (5)

تمام مواد رو داخل یه کاسه بریزید و تا زمانی که به غلظت و شکل دئودورانت برسه، اون ها رو مخلوط کنید. من حدود 2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت بیشتر اضافه کردم تا به بافت دلخواهم برسم.

Training-video-build-smelling-the-body-diode (6)

از این مخلوط، حدود 225 گرم دئودورانت به دست میاد.

من دئودورانتم رو توی ظروف شیشه ای کوچیک ریختم و برای استفاده ازش، یه چوب بستنی رو در نظر گرفتم.

یه راه دیگه هم وجود داره و اون هم اینه که ظرف دئودورانت تون رو خالی کنید و مخلوطی که درست کردید رو توش بریزید. هر چند ممکنه یه کم کثیف کاری بشه، اما استفاده ازش واقعاً راحت میشه

Training-video-build-smelling-the-body-diode (7)

Training-video-build-smelling-the-body-diode (1)

 

 

++++++++++++++++

++++++++++++++++

++++++++++++++++

1.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا