تزیینات و کاردستی

آموزش تصویری ساخت جعبه وسایل

آموزش تصویری ساخت جعبه وسایل

 

Training-video-making-box-devices (1)

جعبه وسایل چند منظوره

آیا برایتان پیش آمده است که بخواهید روی میز خود را مرتب کنید اما محل مناسبی برای قرار دادن خودکارهای خود نداشته باشید؟ به خاطر دارم که همیشه در حال جستجو درکشو ها بوده ام و سعی داشته ام به خاطر بیاورم که قلم مورد نظرم را کجا گذاشته ام؟ اما با این جعبه وسایل همه منظوره، تمام خودکارهایم در جایی که به راحتی و به موقع بتوانم آن ها را پیدا کنم، در معرض دید قرار گرفته اند. آیا از اینکه میز کار خود را با لوازم اداری مختلف مثل کاغذ های یادداشت، گیره های کاغذ و یادداشت های یادآوری و غیره به هم بریزید متنفرید؟

حالا تمام لوازم شما می توانند در یک جعبه ی چند منظوره، تنگ هم چیده شوند، در این صورت همگی دم دست هستند و در عین حال درهم و برهمی ایجاد نمی کنند. اگر مشکل شما میز کارتان نیست، این جعبه می تواند در جاهای دیگر مورد استفاده قرار بگیرد. در حمام، به راحتی کلیپس های مو و سنجاق سرهایتان را به جیب بیرونی آن وصل کنید و برس های مو، شانه ها، هدبند ها، کش سرها و دیگر وسایل خود را داخل جعبه قرار دهید.

آیا این تابستان قرار است به پیکنیک بروید؟ جعبه ی همه منظوره میتواند ملزومات پیکنیک شما را مرتب کند و از پراکنده شدن حفظ کند. کافی است فنجان ها و دستمال ها را داخل ظرف آن قرار دهید، و وسایل لغزنده را در جیب بیرونی آن قرار دهید تا دسترسی به آن ها راحت باشد!

ساخت جعبه ی چند منظوره، زمان زیادی نمی برد. به زودی شما هم این جعبه ی نظم و ترتیب دهنده را برای نظم بخشیدن به وسایل خود خواهید داشت.

 

وسایل لازم:

شلوار جین قدیمی

قیچی پارچه

مداد

خط کش یا متر اندازه گیری

چسب تفنگی داغ

پارچه تزئینی ( یک تکه )

ظرف بزرگ بلغور جو یا ظرف دیگری که مناسب باشد

یک خودکار برای تعیین کردن میزان بلندی جیب

رنگ پارچه، صابون خیاطی، پولک و غیره ( برای تزئین )

Training-video-making-box-devices (2)

 

ابتدا یک شلوار جین کهنه بلااستفاده که بتوانید آن را بچینید، پیدا کنید. فقط قسمتی از یک پاچه ی آن را استفاده خواهید کرد. پاچه ی آن را بالا بزنید. بعد درپوش قوطی بلغور ذرت را بردارید. قوطی را عمودی قرار دهید و پاچه ی جین را روی آن بکشید به طوری که قسمتی از پاچه که بالا زده اید رو به بیرون قرار بگیرد.

Training-video-making-box-devices (3)

 

Training-video-making-box-devices (4)

وقتی پاچه را کاملا روی قوطی کشیدید، مطمئن شوید که سایز پاکتی که درست کرده اید همان قدری است که مدنظر شماست. ممکن است یک خودکار و یا یک چنگال داخل آن قرار دهید تا اندازه اش را براساس آن میزان کنید و یا می توانید به راحتی مثل من، اندازه ی آن را 4و نیم اینچ ( معادل 11.5 سانتی متر ) تعیین کنید. زمانی که جیب شما به همان اندازه ای شد که می خواستید، با مداد روی پارچه ی جین به اندازه ی بلندی جعبه علامت گذاری کنید. روی همین خط آن را بچینید و باقی مانده ی آن را برای کار دیگری نگه دارید.

Training-video-making-box-devices (5)

 

Training-video-making-box-devices (6)

 

Training-video-making-box-devices (7)

 

Training-video-making-box-devices (8)

حالا، چسب تفنگی خود را به برق بزنید تا گرم شود. اول قسمت بالایی قوطی را چسب داغ بزنید. قسمت بالایی جین را همین طور که چسب میزنید عقب بکشید و قسمت های چسب زده را پایین بکشید تا مطمئن شوید که پارچه خوب می چسبد.

Training-video-making-box-devices (9)

 

Training-video-making-box-devices (10)

 

Training-video-making-box-devices (11)

 

Training-video-making-box-devices (12)

وقتی لبه ی بالایی پارچه را به قوطی چسباندید، درب قوطی را روی آن بگذارید و هر کجا که مانع بسته شدن آن می شد جدا کنید تا درب راحت تر بسته شود. ممکن است مقداری از حاشیه ی آن را بچینید.

Training-video-making-box-devices (13)

حالا قوطی را وارو کنید. لبه ی پایینی پارچه را همان طور که بالای قوطی را چسباندید به قوطی چسب بزنید. برای اطمینان بیشتر، پایین قوطی را به نرمی چسب بزنید تا بیشتر گیردار شود.

برای تزئین درپوش، تکه ای از یک پارچه بردارید و آن را روی در قوطی قرار دهید. لبه ی درب را روی پارچه ردیابی کنید و به صورت یک دایره از پارچه ببرید.

تکه پارچه ی دایره ای را روی درپوش قرار دهید و اگر نیاز است اضافه ها را بچینید تا دقیقا به اندازه ی درب شود. زمانی که از ابعاد و اندازه ی آن راضی بودید، آن را با چسب داغ روی درپوش بچسبانید.

برای اینکه جالب تر جلوه کند، شکل هایی از پارچه ی طرح داری که دارید بچینید و آن ها را با چسب داغ روی پارچه ای که قبلا روی درپوش چسبانده اید، بچسبانید.

پولک ها و رنگ پارچه را هم می توانید در این مرحله، برای یک کار خلاق تراستفاده کنید.

اگر جعبه ی چند منظوره ی خود را برای یک پیکنیک طراحی می کنید، می توانید از پارچه ی شطرنجی برای درپوش آن استفاده کنید.

درپوش را روی جعبه بگذارید. اکنون شما جعبه ی چند منظوره ی خود را درست کرده اید! پس می توانید جاهای شلوغ و در هم و برهم را مرتب کنید و جعبه ی خود را با لوازمتان پر کنید! از نظم و ترتیبی که این وسیله برایتان فراهم می کند نهایت لذت را ببرید!

Training-video-making-box-devices (14)

اگر تصمیم دارید که از این جعبه برای منظورهای دیگر هم استفاده کنید، و یا از طرح آن خسته شدید، می توانید آن را با تغییر دادن درپوش، تنوع دهید! دسته ای از درپوش های مختلف داشته باشید که برای فصول مختلف آن را عوض کنید و در جعبه تان تنوع ایجاد کنید. آیا دوباره می خواهید اتاق خود را تزئین کنید؟ مسئله ای نیست! درپوش جعبه را عوض کنید! این جعبه ی همه منظوره واقعا برای

هر چیزی که فکر کنید جوابگو است!

++++++++++++++++++++

++++++++++++++++++++

++++++++++++++++++++

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا