انواع خوراک مرغخوراک مرغ و پرندهغذاهای اصلی

طرز تهیه ی مرغ تنوری

سلام به دوستداران آشپزی و مرغ. امروز شما را با یک روش محبوب و پر طرفدار پخت مرغ یعنی طرز تهیه ی مرغ تنوری آشنا میکنیم. این روش پخت مرغ در سراسر دنیا تهیه و سرو میشود که محبوبیت بسیاری دارد و در بیشتر رستوران ها نیز سرو میشوند. در این دستور پخت از زنجبیل، کشمش، هل، ماست خامه و چیز های دیگر استفاده شده است که طعم خاصی به مرغ میدهند. برای آشنایی بیشتر طرز تهیه ی این غذای لذیذ و خوشمزه، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی مرغ تنوری محبوب و لذیذ

طرز تهیه ی مرغ تنوری

مواد لازم:

1 عدد مرغ

4 عدد پیاز متوسط

5 قاشق سوپ خوری ماست

1 قاشق سوپ خوری زنجبیل کوبیده

250 گرم خامه

150 گرم بادام

75 گرم کشمش

1 قاشق سوپ خوری تخم گشنیز بو داده

1 قاشق چایخوری فلفل سیاه

5 عدد هل سفید

نمک و فلفل به مقدار لازم

3 حبه سیر

100 گرم کره

زعفران

دستور پخت:

گام اول: پیاز را خرد کرده، سرخ نموده و با کره و زعفران و ماست و خامه مخلوط کنید. بادام را پوست گرفته و خلال کنید. کشمش را خیس کرده و آبکش کنید. خلال بادام و کشمش را تفت داده و به پیاز اضافه کنید.

گام دوم: مرغ را پاک کرده و بشویید و با نوک کارد آن را سوراخ کنید سپس با فلف سیاه و تخم گشنیز و در صورت تمایل شنبلیله خشک آغشته نمودهو یک ساعت در یخچال بگذارید. کره را آب کرده و مرغ را سرخ کنید.

گام سوم: سپس با مقداری نمک و زنجبیل و نصف فنجان آب بپزید تا آب آن تمام شود. سپس سیر را سرخ کرده و با هل مخلوط نموده و به تمام قسمت های مرغ بمالید و مخلوط خامه را در شکم مرغ ریخته و آن را با خلال دندان بدوزید و به مدت 1 ساعت در حرارت 375 درجه بپزید تا طلایی رنگ شود.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا