انواع کباب و انواع کوفته

دستور پخت هلو کباب کرمانشاهی

دستور پخت هلو کباب کرمانشاهی

 

Command-cooking-peach-barbecue-kermanshahi

 

طرز تهیه هلو کباب کرمانشاهی

هلو کباب یک غذای کرمانشاهی بسیار لذیذ است که اگر با گوشت و روغن همان منطقه که از مرغوبیت بالایی برخوردار است درست شود به مراتب لذیذتر هم خواهد بود. برای خوردن هلو کباب بهتر است زمان را تلف نکنید و گرنه ممکن است چیزی بهتان نرسد.

مواد لازم مناسب برای 4 نفر

گوشت چرخ‌ کرده: 2 پیمانه
 
نخود یا لپه پخته: 2 پیمانه
پیاز رنده‌ شده: یک عدد
 
زعفران: کمی برای رنگ‌ دادن
 
شکر، نمک و زردچوبه: به میزان لازم
 
آب و آبغوره: به میزان دلخواه
 
روغن کرمانشاهی: به میزان لازم
 
کشمش و گردو و آلو: در صورت تمایل

 

طرز تهیه هلو کباب
* نخودها را که از شب قبل خیس کرده‌ایم، در آب می‌ریزیم و می‌گذاریم خوب بپزد. بعد از اینکه نخودها خوب پختند و خنک شدند، آنها را چرخ می‌کنیم.
* سپس گوشت گوساله یا گوسفند را جدا چرخ می‌کنیم. سپس گوشت چرخ‌کرده و نخود را مجدداً با پیاز و زرد‌چوبه چرخ می‌کنیم تا کاملاً نرم شود. اگر نیاز بود تا دو، سه بار چرخ می‌کنیم تا مواد نرم و یکدست شوند.
* خمیر به دست آمده را به شکل کوفته‌های بیضی شکل کوچک در می‌آوریم و در روغن کرمانشاهی سرخ می‌کنیم. در صورت تمایل، می‌توانیم مقداری کشمش و گردو و آلوی خیس کرده در شکم کوفته‌ها قرار ‌دهیم.
* پس از سرخ کردن، کوفته‌ها را در یک قابلمه قرار داده، تا کمر کوفته‌ها آب، شکر، آبغوره و سرکه می‌ریزیم (مقدار ترشی و شیرینی کوفته‌ها بسته به ذائقه متفاوت است) و روی حرارت می‌گذاریم تا خوب بپزند.
* کمی نمک و زعفران در مایع و روی کباب‌ها می‌ریزیم تا جا بیفتد. مقدار پخت را طوری در نظر می‌گیریم که کمی از آب کوفته‌ها باقی بماند تا در آخر روی کوفته‌ها بریزیم.
* دقت کنید که آب کوفته آن‌قدر زیاد نشود که کوفته‌ها وا برود. خمیر قبل از کوفته شدن حتماً باید نرم و یک‌دست باشد تا خاصیت چسبندگی‌اش خوب باشد. مقدار گوشت را کم نکنید زیرا که در اغلب مواقع منجر به وا رفتن کوفته می‌شود.
* در انتها کوفته‌ها را به یک ظرف تخت منتقل کنید. آب باقیمانده از کوفته ها را روی آن ریخته و با گردو و کشمش تزیین نمایید.
لازم به ذکر است که به جای نخود از لپه هم می‌توانید استفاده کنید و اگر خواستید از گوشت‌چر‌خ کرده به مقدار کمتری استفاده کنید، می‌توانید سویا را جایگزین آن نمایید.

 

 

++++++++++++++++

++++++++++++++++

++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا