انواع پلو و چلو

دستور پخت پلوی اندونزی

دستور پخت پلوی اندونزی

 

Command-cooking-Plvy-Indonesia

طرز تهیه پلوی اندونزی

برنج: 750 گرم
میگو تازه: 500 گرم
گوشت سینه مرغ بدون پوست: 400 گرم
رب گوجه فرنگی: 2 قاشق سوپ خوری
تره فرنگی خام: 200 گرم
سیر: 50 گرم
زنجبیل: یک قاشق مرباخوری
چاشنی هندی: یک قاشق مرباخوری
روغن: 200 گرم
فلفل و نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه

میگو را تمیز کرده در آب جوشیده یکی دو جوش میدهیم بعد تره فرنگی و سیر را خرد مینمائیم با دو قاشق روغن کمی سرخ میکنیم و مرغ و میگو را داخل آن کرده رب گوجه فرنگی، زنجبیل، جوز هندی و کمی نمک و فلفل با یک لیوان آب مرغ داخل این مواد می ریزیم می گذاریم چند جوش بزند و آب آن کشیده شود بعد وسط کته را باز کرده این مواد را داخل آن میریزیم و روی آن را با برنج می پوشانیم، میگذاریم که کته دم بکشد.
طرز دم کردن کته ساده
به ازای هر یک کیلو برنج دو کیلو آب و کمی نمک نرم، بار کرده زیرش را آتش می کنیم، همینکه آب جوش آمد با احتیاط کفگیر را داخل آن هم زده اگر مغز برنج نپخته بود، دیگر آب در آن می ریزیم برای کته آب بیشتری نیاز است تا برنج قدری نرم تر به عمل آید. پس از تمام شدن آب اطراف برنج را به شکل مخروط بالا می آوریم بعد به نسبت هر یک کیلو گرم برنج دو تا سه قاشق سوپ خوری روغن (در حدود 75 گرم) روی برنج می ریزیم و در ظرف را می گذاریم و حرارت زیر ظرف را کمی کم می نمائیم تا در دیگ کمی عرق بکند، در صورت داشتن فر بعد از محکم کردن در دیگ ظرف را کف فر قرار میدهیم و حرارت را 350 درجه می کنیم و بعد از نیم ساعت حرارت را 50 درجه کم می کنیم نیم ساعت دیگر می گذاریم برنج دم بکشد. برای دم کشیدن در صورتی که به ته دیگ احتیاج نباشد (مثل چلوکباب) یک ساعت وقت کافی است و در صورتیکه بخواهیم پلو ته دیگ ببندد یک ساعت و نیم وقت لازم میباشد. برای اینکه ته دیگ پلو به آسانی کنده شود باید دیگ را نیم ساعت قبل از کشید پلو از فر خارج نمود (بدون بر داشتن در آن) تا دیگ کمی سرد شده و ته دیگ به آسانی جدا شود.
در صورتیکه پلو را روی آتش دم کرده باشیم حرارت زیر آن باید ملایم باشد و روی در دیگ را باید مقداری آتش بریزیم شاید بعضیها موقع دم کردن پلو در آن را دم کنی بگذارند ولی پلوئیکه در فر دم کنیم و یا روی آن را آتش بریزیم خیلی بهتر و قد کشیده تر می شود ممکن است نصف لیوان ماست و کمی زعفران سائیده حل شده در آبجوش را با 70 گرم روغن و نصف لیوان آب جوش و دو عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنیم و ته دیگ بریزیم در این صورت ته دیگ پلو بهتر می شود.
++++++++++++++
++++++++++++++
++++++++++++++
2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا