مخلفات و تنقلات

دستور تهیه کنسرو نخود فرنگی + نکات

دستور تهیه کنسرو نخود فرنگی + نکات

 

Command-prepared-food-peas-tomato-points (1)

 

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی + نکات کاربردی

با اين روش مي توانيد نخود فرنگي را با حفظ خواص اصلي آن، ماهها در يخچال نگهداري كنيد و در هنگام مصرف فقط كافي است درب شيشه را باز كنيد بنابراين نيازي به نگهداري نخود فرنگي در فريزر و جوشانيدن هنگام مصرف نيست. در ضمن مزه بسيار دلپذيري دارد.

پوسته نخود فرنگي را شكافته و نخود فرنگي ها را دان كنيد. سپس آن را بشوييد و در شيشه هاي دهان گشاد مثل شيشه كشك يا سس، تا 2/3 شیشه نخود فرنگي بريزيد.
مقداري آب را جوشانيده و بگذاريد سرد شود. به ميزان یک لیوان آب جوشیده سردشده یک قاشق غذاخوری سرخالی نمك به آب اضافه كنيد كه لب شور شود. شيشه حاوي نخود فرنگي را با اين آب پر كنيد.
در قابلمه اي شيشه ها را چيده و مقداري آب سرد در قابلمه بريزيد. دقت کنید که شيشه ها به صورت درباز باشد. روي حرارت بگذاريد و از زماني كه آب داخل قابلمه شروع به قل قل زدن كرد، نيم ساعت بگذاريد بجوشد. در اين حين آب داخل شيشه ها هم قل قل مي زند. وقتي نخود فرنگي نرم شد اگر آب داخل شيشه ها كم شده بود از آب جوشيده سردشده لب شور، براي پر كردن شيشه استفاده كنيد.
اكنون درب شيشه ها را ببنديد و بگذاريد 15 دقيقه ديگر نيز بجوشد. كنسرو نخود فرنگي آماده است. مي توانيد بعد از سرد شدن در يخچال نگهداري كنيد.

 

نكته:

بعد از مرحله پاياني پخت، شيشه ها را از قابلمه خارج نكنيد بگذاريد آب كاملاً سرد شود بعد شيشه ها را خارج كنيد در غير اينصورت شيشه ها بر اثر سرد و گرم شدن محيط ترك مي خورد.

 

 

 

 

+++++++++++++++++

+++++++++++++++++

+++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا