گلدوزی و تکه دوزی

درست کردن بالشت و کوسن به شکل گل

درست کردن بالشت و کوسن به شکل گل

Making - pillow - and - cushion - in the form of - Flowers (1)

پارچه های پشمی خیلی ارزان است و در رنگهای متنوع به بازار میاد. بسیار شیک و لطیف هستند. میشه انواع کاردستی ها رو با اونها درست کرد احتیاجی به سوزاندن یا دوختن لبه ها برای جلوگیری از ریش شدن پارچه نیست. تنها مشکلی که من با این پارچه های پشمی دارم علاقه به جمع کردنشونه! الان که هوا سرده و فصل انواع روسریهای گرمه میتونین با این پارچه های پشمی انواع روسریهای زیبا برای خودتون بسازید.

اما حالا می خوام یک بالش زیبا به شکل گل با این پارچه های خوشرنگ درست کنم. خیلی ساده میتونید این رو درست کنید و دختر ها عاشق این بالش میشن. قسمت اولیه بالش دولایه است که برای اینکه بتونیم داخل اون رو پر کنیم تا به شکل بالش دربیاد باید کناره ها ی اون رو بدوزیم. اما بیشتر کار فقط با چسب حرارتی انجام میشه و احتیاجی به دوختن نداره.

وسایلی که لازم دارید:

پارچه پشمی هر رنگی که برای درست کردن یک گل زیبا دوست دارید تقریبا 1 متر (میتونید ایین بالش رو با نمد هم درست کنید اما پارچه پشمی نرم تره و لطیف تره)

چسب حرارتی

Making - pillow - and - cushion - in the form of - Flowers (2)

دو دایره هم اندازه از پارچه ببرید . دایره ها رو در سایز دلخواهتون ببرید. من با یک کاسه بزرگ دایره رو کشیدم و حدودا 14 اینچ قطر داره. دور تا دور دو دایره رو به هم بدوزید ، غیر از یک قسمت کوچک برای قرار دادن پنبه داخل اون( میتونید از چسب حرارتی هم استفاده کنید البته دوخت محکمتره) . بعد با استفاده از یک ماژیک یک دایره کوچکتر در مرکز بالش بکشید و سه تا دایره ی دیگه برای قرار دادن برگها روی اون. (یادم رفت از این مرحله عکس بگیرم!)

  1. چهار تا برگ گل هم ببرید. دو تا دوتا اونها رو روی هم قرار بدید و به هم بدوزید یا بپسبونید و روی برگها رو هم دوخت بزنید مثل خطهایی که روی برگهای واقعی هست. می تونید به جاری دوخت با ماژیک این خط ها رو بکشید.
  2. داخل بالش رو با پنبه پرکنید و قسمت باز اون رو هم بدوزید. من کنار ه های برگ ها و بالش رو به صورت زیگزاگ بریدم تا کمی زیباتر بشه. این قسمت اختیاریه
  3. با استفاده از چسب برگها رو به کناره ی بالش بچسبانید.
  4. تعدادی برگ گل در دو یا سه اندازه مختلف ببرید. باز هم برای زیبایی کار میتونید کناره های گلبرگها رو زیگزاگ ببرید. میتونید گلبرگها رو پهنتر ، بلندتر، گردترو .. ببرید بسته به اینکه می خواید چه نوع گلی داشته باشید. من گلبرگها رو در دو اندازه بزرگ برای لایه های بیرونی و اندازه کوچک برای لایه های داخلی بریدم. حدود 50 تا 60 گلبرگ لازم داریم.
  5. حالا بیاید گلبرگهای بزرگتر رو روی بیرونی ترین دایره که کشیدید بچسبانید .برای اینکه زیباتر باشه و کمی هم بعد داشته باشه کمی پایین گلبرگها رو چین بدید و بعد چسب بزنید و روی دایره به ترتیب کنار هم بچسبانید.
  6. بعد از اینکه دایره بیرونی تمام شد ، ردیف بعدی رو شروع کنید . برای اینکه گلبرگهای ردیف دوم دایره ی قبلی و انتهای گلبرگهای قبلی رو بپوشونه به آخر گلبرگها هم کمی چسب زدم.
  7. این کار رو ادامه بدید تا به کوچکترین دایره برسید. من برای دو ردیف اول از گلبرگهای بزرگ استفاده کرم و برای دو ردیف دیگه از ترکیب گلبرگهای بزرگ و کوچک و برای برای ردیف آخر هم از گلبرگهای کوچک.
  8. برای مرکز گل از یک رنگ دیگه (اینجا از زرد استفاده شده) دایره های کوچکی با کناره های زیگزاگ ببرید و بعد مانند تصویر اونها رو جمع کنید و با چسب کنار هم روی دایره ی کوچک بچسبانید تا دایره کاملا پر بشه. دایره ی مرکزی من 1 اینچ قطر داشت.

و بالش زیبای شما امادست.

Making - pillow - and - cushion - in the form of - Flowers (3)

 

Making - pillow - and - cushion - in the form of - Flowers (4)

 

Making - pillow - and - cushion - in the form of - Flowers (5)

 

Making - pillow - and - cushion - in the form of - Flowers (6)

 

Making - pillow - and - cushion - in the form of - Flowers (7)

 

Making - pillow - and - cushion - in the form of - Flowers (8)

 

Making - pillow - and - cushion - in the form of - Flowers (9)

 

Making - pillow - and - cushion - in the form of - Flowers (10)

 

Making - pillow - and - cushion - in the form of - Flowers (11)

 

Making - pillow - and - cushion - in the form of - Flowers (12)

 

 

 

 

 

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا