تزیینات و کاردستی

درست کردن زیباترین گردنبند با استفاده از زیپ (سری دوم)

درست کردن زیباترین گردنبند با استفاده از زیپ

(سری دوم)

Making - the most beautiful - necklaces - using - the - zip - Series - second (1)

توی این کاردستی می خوام بهتون یاد بدم که چطور با استفاده از زیپ و پارچه نمدی، زیورآلات زیبایی – از جمله گردنبند، گوشواره، گل سینه و … درست کنید. با اینکه توی این کاردستی از نمد استفاده میشه، نیازی نیست که تکنیک های نمد دوزی رو بلد باشید، چون به اون صورت دوخت به کار نمیره. اگه علاقه مندید، با ادامه ی این کاردستی همراه باشید تا روش کار رو بهتون آموزش بدم.

در سری اول همین کاردستی که لینکش رو براتون میزارم میتونید وسایل لازم و توضیحات دقیق تر رو ببینید:

www.ashpaziha.com

Making - the most beautiful - necklaces - using - the - zip - Series - second (2)

اول یه تیکه ی کوچیک از زیپ رو ببرید. بعد دو سرش رو با چسب به هم وصل کنید تا یه حلقه ی کوچیک درست بشه. بعد یه تیکه زیپ دیگه بردارید و یه قطره چسب روی انتهای اون بریزید و اون رو داخل حلقه ی اول، حلقه کنید. بعد از اتمام کار، اضافه ی زیپ رو ببرید. حالا یه زیپ با رنگ متفاوت بردارید و باهاش یه حلقه به اندازه ی حلقه ی اول درست کنید. این دو تا حلقه قسمت های “سر” و “بدن” سنجاقک هستن.

حالا یه تیکه از زیپ به طول حدود 10 سانتی متر ببرید و تا کنید، تا وسطش رو پیدا کنید. دو حلقه ی اول رو به دو طرف این زیپ – در قسمت وسط – بچسبونید. بعد دو انتهای زیپ رو به سمت داخل خم کنید تا به شکل دو تا گلبرگ در بیان و بعد اون ها رو بچسبونید. حالا دو تیکه زیپ به طول حدود 6.5 سانتی متر ببرید و اون ها رو هم به شکل گلبرگ در بیارید و به بدن سنجاقک بچسبونید.

برای قسمت دم سنجاقک، یه زیپ دیگه بردارید. یک سر زیپ رو خم کنید تا به شکل گلبرگ در بیاد و بعد اون رو به دنباله ی زیپ بچسبونید. حالا دم رو به بدن سنجاقک بچسبونید. البته می تونید آخر سر – وقتی که دارید قسمت پشت رو اضافه می کنید – این کار رو انجام بدید. من خودم این کار رو انجام ندادم ولی به نظرم کارتون راحت تر میشه.

خب، حالا اسکلت سنجاقک رو ساختید.

برای پر کردن فضای کوچیک قسمت سر و دم، یه تیکه ی کوچیک از پارچه نمدی، به شکل این قسمت ها ببرید. اگه کمی بزرگتر هم برش بزنید که بهتره. بعد پارچه رو پشت این قسمت ها بذارید و کمی به داخل فشار بدید. بهتره که سنجاقک رو روی یه سطح صاف بذارید که پارچه ی نمدی از طرف دیگه بیرون نزنه. حالا داخل ( پشت ) کار رو با چسب گرم پر کنید. این کار باعث میشه که پارچه کاملاً به زیپ بچسبه. البته این روش رو فقط برای فضاهای کوچیک می تونید استفاده کنید و برای فضاهای بزرگ جواب نمیده، مگر اینکه پارچه نمدی تون خیلی ضخیم و سفت باشه. اگر اینطور بود که کار رو با همین روش ادامه بدید و بال های سنجاقک رو هم درست کنید؛ اگر نه ادامه ی این مرحله رو دنبال کنید.

پارچه نمدی مورد استفاده من، خیلی شل و ول بود، به خاطر همین باید یه کاری می کردم که سفت تر بشه. برای این کار از آستر استفاده کردم. بال سنجاقک رو روی آستر قرار دادم و دور تا دورش رو خط کشیدم. بعد اون رو روی پارچه نمدی مورد نظرم – برای بال – قرار دادم و اتو کردم تا بچسبه. بعد دور تا دورش رو – با یه کم فاصله – بریدم.

حالا سنجاقک رو از قسمت بال روی پارچه نمدی قرار بدید و مثل قسمت قبل به داخل بال ها فشار بدید و لبه هاش رو بچسبونید.

در آخر هم سنجاقک رو روی یه تیکه پارچه نمدی بذارید و دور تا ورش رو خط بکشید و ببرید. بعد این قسمت رو به پشت سنجاقک بچسبونید. حالا به قسمت پشت سنجاقک، گیره ی گل سینه یا یه حلقه بچسبونید و ازش به عنوان گل سینه یا گردنبند استفاده کنید.

Making - the most beautiful - necklaces - using - the - zip - Series - second (3)

 

Making - the most beautiful - necklaces - using - the - zip - Series - second (4)

 

Making - the most beautiful - necklaces - using - the - zip - Series - second (5)

 

Making - the most beautiful - necklaces - using - the - zip - Series - second (6)

 

Making - the most beautiful - necklaces - using - the - zip - Series - second (7)

 

Making - the most beautiful - necklaces - using - the - zip - Series - second (8)

 

Making - the most beautiful - necklaces - using - the - zip - Series - second (9)

 

Making - the most beautiful - necklaces - using - the - zip - Series - second (10)

 

Making - the most beautiful - necklaces - using - the - zip - Series - second (11)

 

Making - the most beautiful - necklaces - using - the - zip - Series - second (12)

 

 

 

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا