تزیینات تولد

درست کردن گل لاله با قاشق یکبار مصرف

درست کردن گل لاله با قاشق یکبار مصرف

Making - tulip - to - a disposable spoon (1)

هیچ وقت توجه کردید که سر یک قاشق تقریباً شبیه گلبرگهای گل لاله هست؟ هیچ وقت دوست داشتید چیزی به کسی بدید که خوشحالش کنید؟ تا حالا دوست داشتید که از یک چیز ساده یک چیز خارق العاده بسازید؟ من این کار رو انجام دادم، و چیزی که این بالا می بینید رو درست کردم.من در اینجا طرز نصب LED رو یاد نمی دم، چون می تونید از تو کاردستی های دیگه اونو ببینید.

 

هر گل لاله 6 گلبرگ داره.بسته به قاشقهای پلاستیکی تون ممکنه لازم باشه ته اونو یکم گرد کنید. من پیشنهاد می کنم که یکی به عنوان نمونه درست کنید.دسته‌ی قاشقها را بکنید.

نکته: قاشقهای پلاستیکی از مواد متفاوت ساخته شده اند و بعضی از آنها سفت بوده و بریدنشان سخت است. از قاشقهای انعطاف پذیرتر استفاده کنید.
گل لاله سه گلبرگ در ردیف داخل دارد و در ردیف بعدی سه گلبرگ دیگر دارد که آنها را دربرمی گیرند.برای به هم چسباندن برگهای داخلی از یک هویه استفاده کنید و لبه های قاشقها رو ذوب کرده و به هم بچسبونید.
برای اضافه کردن گلبرگهای خارجی، از کمی چسب استفاده کردم و اونو روی اتصال دو گلبرگ داخلی زدم، می تونید عکسش رو ببینید تا متوجه بشید.بعد گلبرگ بیرونی رو جوری روی اون قرار دادم که محل اتصال دو گلبرگ داخلی دقیقاً وسط گلبرگ بیرونی بیافته.وقتی چسب خشک شد یک سوراخ ته اون برای ساقه ایجاد کنید.برای این کار از هویه استفاده کردم.

Making - tulip - to - a disposable spoon (2)

 

Making - tulip - to - a disposable spoon (3)

 

Making - tulip - to - a disposable spoon (4)

حالا نوبت رنگ کردن این گلهاست، می تونید از رنگهای براق استفاده کنید و یا از رنگ مخصوص شیشه. سعی کنید یکنواخت رنگ بزنید تا رنگتون مثل گل قرمز رنگ نشه. از رنگ اسپری ای اگر استفاده کنید، گلهایی با رنگ یکنواخت تر دارید. عکس گلهای رنگ شده رو ببینید. می تونید بهشون اسپری براق کننده بهشون بزنید. فقط حواستون باشه برای رنگ کردن یک لایه نازک رنگ بزنید و بذارید خشک بشه. از چوب بادکنک هم برای ساقه استفاده کنید.چوبها یا ساقه های مخصوص بادکنک از این لحاظ خوبن که وسطشون پوک و توخالیه و می تونید از توشون سیم رد کنید و انقدر محکم هستند که بتونن وزن گل رو تحمل کنن.

برای اینکه گل روی سطح چوب بادکنک قل نخوره و پایین بیاد، از هویه کمک بگیرید. به این شکل که ته اون چوب پلاستیکی بادکنک رو کمی با هویه ذوب کنید. یک شیار کوچک ایجاد کنید و توش چسب بزنیدتا گل رو نگه داره.

Making - tulip - to - a disposable spoon (5)

 

Making - tulip - to - a disposable spoon (6)

 

Making - tulip - to - a disposable spoon (7)

حالا باید یک LED برای داخل لاله هاتون سیم کشی کنید.من از سیم  4.8 میلی متری استفاده کردم. رسیستور به پایین وصل میشه. رسیستوری که شما استفاده می کنید بستگی به منبع برقی داره که شما در نهایت بکار می برید.می تونید این کارو از یک برقکار بخواهید براتون انجام بدن. قبل از اینکه LED  رو توی گل کار بذارید با کمی چسب یک فویل یا چیز دیگه روی LED بچسبونید تا اگه وقتی این گلها رو به کسی می دید و از بالا اونا رو نگاه می کنه نور LED چشمش رو نزنه.حالا اونو توی گل کار بذارید.

برای دسته کردن گلها میشه از یکی از گیره های نگهدارنده که ته بادکنک می زنن استفاده کرد. شکل رو نگاه کنید من بصورت وارونه با یک چوب بادکنک کوچک اونو درست کردم و وارونه گذاشتمش. حالا از کمی فوم استفاده می کنم تا گلها رو توی فوم فرو کنم.
بعد یک تکه پلاستیک پرپلکس به شکل بالای گلدان ببرید و اونو روی فومها قرار بدید.بیشتر گلدونهای پلاستیکی یک شیار کوچک در بالا دارند. اگر شما پلاستیک رو با این سایز ببرید عاقبت در این شیار قرار می گیره بدون اینکه بیشتر توی گلدون فرو بره. با هویه سوراخهایی برای قرار دادن ساقه گلها قرار بدید و گلها رو نصب کنید.
چند تا LED دیگه سیم کشی کنید و در پایین ساقه ها قرار بدید.این چراغها گلدون رو روشن می کنه.
حالا می تونید اتصالات رو با وصل کردن به منبع تغذیه چک کنید.بعد یک سیم ضخیم به سیمهای چراغها وصل کنید (هم چراغهای گلها و هم گلدانها).در آخر باید به دو تا سیم ختم بشه، هم مثبت و هم منفی.این سیمها باید به منبع وصل بشن.گلدونی که من ازش استفاده کردم از پلاستیک نیمه شفاف درست شده، پس نور از اون به بیرون می تابه و همچنین یک قسمت نعلبکی مانند داره که باعث ثبات اون میشه و از داخل گلدون یک آستری سفید رنگی داره که باعث میشه سیم های کارشده در گلدون مشخص نباشه.من می خواستم که نام گیرنده هدیه روی گلدون ظاهر بشه، پس داخل گلدون رو با ماژیک رنگی رنگ کردم بجز نام رو.نوشته رو روی یک کاعذ چاپ کردم و روی اون نوار چسب مخصوص زدم و جایی که می خواستم چسبوندم و دورش رو رنگ زدم.
برگها رو می تونید از یک رومیزی پلاستیکی سبز تهیه کنید و با هویه روی آنها رگبرگ بندازید و اونها رو به شاقه گلها بچسبونید. یک سوئیچ هم برای روشن و خاموش کردن اون بذارید.یا یک حسگر بذارید تا شبها بطور اتوماتیک روشن بشه.

Making - tulip - to - a disposable spoon (8)

 

Making - tulip - to - a disposable spoon (9)

 

Making - tulip - to - a disposable spoon (10)

 

Making - tulip - to - a disposable spoon (11)

 

Making - tulip - to - a disposable spoon (12)

 

Making - tulip - to - a disposable spoon (13)

 

Making - tulip - to - a disposable spoon (14)

 

Making - tulip - to - a disposable spoon (15)

 

 

 

 

++++++++++++++++

++++++++++++++++

++++++++++++++++

3.8/5 - (22 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا