آموزش تزیین کیک | شیرینی | دسر

جدیدترین تزیینات کیک با اسب فوندانتی

جدیدترین تزیینات کیک با اسب فوندانتی

Newest - decorations - cake - with - horse - fondant (1)

اگه از تزئین کردن کیک به شکل های تکراری خسته شدین و دوست دارین کیک تون رو به یه شکل جذاب و جدید تزئین کنید، با این کاردستی همراه باشید. قصد دارم درست کردن یه اسب رو برای تزئین بهتون آموزش بدم.

Newest - decorations - cake - with - horse - fondant (2)

  • فوندانت به رنگ های قهوه ای تیره، قهوه ای روشن، سفید، سیاه، آبی کمرنگ
  • سنبه (ابزاری برای ایجاد سوراخ)
  • چاقوی تیز و باریک
  • دستگاه Craft Gun (برای ایجاد شکل های متفاوت در فوندانت) با سر مخصوص تولید رشته (برای مو) و سر استوانه ای
  • چسب خوراکی برای فوندانت
  • اسپاگتی خشک

* تصویر بعضی از ابزارها رو در عکس میبینید.

روش انجام کار

1- برای بدن و سر اسب، دو تکه از فوندانت قهوه ای تیره رو به شکل گلوله دربیارید و بعد گلوله ی بزرگتر رو به شکل مخروط دربیارید. بعد اون رو از وسط با انگشت شست تون فشار بدید تا شکم اسب درست بشه. حالا یه رشته اسپاگتی خشک رو از بالا داخل بدن اسب فرو کنید. (باید سعی کنید که حتماً از وسط رد بشه) بعد با یکی از کوچکترین سنبه هاتون برای اسب یه ناف کوچولو بذارید. 🙂 حالا گلوگه ی کوچکتر فوندانت قهوه ای تیره رو به شکل تخم مرغ دربیارید و بالای بدن قرارش بدید.

2- حالا برای قسمت جلوی صورت اسب، به اندازه ی سر اسب از فنوندانت قهوه ای روشن بردارید و اون رو هم به شکل تخم مرغ یا بیضی دربیارید. بعد بهش کمی از چسب خوراکی بزنید و وقتی روی صورت اسب تون قرارش دادید، سعی کنید که با فشار دست یه مقدار صافش کنید. برای سوراخ های بینی از سنبه ی کمی بزرگتر استفاده کنید. برای دهن، با یه چاقو یه شیار با طول دلخواه زیر سوراخ های بینی ایجاد کنید. یا اگه یه شئ دایره ای کوچیک مثل یه دکمه دارید، میتونید برای ایجاد شکاف دهن از اون هم استفاده کنید تا تمیزتر و یکدست تر بشه. برای گذاشتن چشم های اسب، اول در مورد محل قرار گیری و اندازه شون تصمیم بگیرید و بعد با کمک یه سایز مناسب از سنبه هاتون، دو تا حفره براشون ایجاد کنید. بعد از تعیین محل قرارگرفتن گوشهای اسب، برای اونها هم دو تا شیار مناسب با استفاده از چاقو ایجاد کنید. حالا برای درست کردن چشم ها، دو تا گلوله ی ریز از فوندانت سفید رو بردارید و اونها رو توی حفره هایی که برای چشم درست کردید با چسب بچسبونید. برای مردمک چشم هم دو تا گلوله ی ریزتر از فوندانت سیاه رو بردارید و با چسب داخل گلوله های سفید بچسبونید. برای گوشها، دو تا مثلث کوچیک از فوندانت قهوه ای تیره و همینطور دو تا مثلث کوچیکتر از قهوه ای روشن درست کنید. حالا فوندانت های قهوه ای روشن رو داخل قهوه ای تیره بچسبونید و اونها رو با چسب خوراکی داخل شیارهای گوش اسب بچسبونید.

3- از فوندانت آبی روشن یه نوار باریک درست کنید و اون رو دور پوزه ی اسب (درست روی مرز بین فوندانت قهوه ای پررنگ و قهوه ای کمرنگ) بچسبونید. حالا یه نوار آبی دیگه با همون پهنا درست کنید و یک سرش رو به نوار دور پوزه اسب بچسبونید. بعد اون رو از پشت سر اسب رد کنید و سر دیگه ش رو به سز دیگه ی نوار آبی دور پوزه بچسبونید. حالا دو تا گلوه ی آبی کوچیک درست کنید و اونها رو روی محل تلاقی دو تا نوار آبی سر و پوزه بچسبونید. برای قسمت جلوی موهای اسب، از فوندانت قهوه ای روشن چند تا رشته درست کنید و بهشون فرم بدید و اونها رو دقیقاً بین گوشها بچسبونید. برای پاهای عقب اسب، دو تا مخروط بلند از فوندانت قهوه ای تیره درست کنید. بعد دو تا گلوله کوچیک از فوندانت قهوه ای روشن رو با وردنه پهن کنید و به کف پاهای اسب بچسبونید.

4- برای درست کردن نعل های اسب، با استفاده از فوندانت آبی دو تا اشک با ضخامت مناسب درست کنید. حالا با استفاده از کاتر و یا چاقو اول اون رو از وسط نصف کنید و بعد کمی اونها رو با فشار انگشت روی سطح پهن کنید. با کمک کاتر، روی هر دو تا اشک دو تا نوار باریک هلالی درست میکنیم. (طوری که یکیشون بزرگ تر باشه) حالا چهار تا نعل اسب داریم. 🙂 دوتایی که بزرگ تر هستن رو کف پاهای عقبی اسب (روی فوندانت قهوه ای روشن) بچسبونید. با کمک سمبه ریز یا حتی یه دونه ماکارونی روی نعل چند تا سوراخ کوچیک ایجاد کنید. در انتها هم پاها رو به بدنه اسب بچسبونید.

5- برای پاهای جلویی اسب، دو تا گلوله از فوندانت قهوه ای تیره درست کنید و اونها رو به شکل مخروط با طول زیاد دربیارید. (مثل پاهای عقبی) حالا یه کمی اونها رو از وسط خم کنید و بهشون زاویه بدید. بعد اونها رو روی بدن سوار کنید. میبینید که روی پاهای عقبی قرار میگیرن. برای کف پاهای جلویی هم از فوندانت قهوه ای روشن استفاده می کنیم و بعد نعل ها رو روی اونها بچسبونید. برای درست کردن یال اسب و دمش از دستگاه Craft Gun استفاده کنید و سر مخصوص تولید رشته رو روش وصل کنید. بعد مقداری فوندانت قهوه ای روشن داخلش قرار بدید و انتهاش رو فشار بدید تا طول دلخواه از رشته ها بیرون بیان. (البته میتونید با دست هم چند تا رشته ی باریک درست کنید، اما با این دستگاه یکدست تر میشن) چند رشته رو به سر اسب وصل کنید و چند رشته رو هم برای دمش بردارید و هر دو رو توی محل های مناسب بچسبونید.

خب دیگه! تموم شد. حالا میتونید از این اسب بامزه برای تزئین کیک تون استفاده کنید.

 

 

 

+++++++++++++++++

+++++++++++++++++

+++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا