تازه های غذای رژیمی

دستور تهیه فریتاتای کدو سبز و گوجه فرنگی

دستور تهیه فریتاتای کدو سبز و گوجه فرنگی

 

Recipe-preparation-green-and-tomato-West frittata-pumpkin-

 

طرز تهیه فریتاتای کدو سبز و گوجه فرنگی

غذای ایتالیای سبک و خوشمزه که بسیار سالم است و شما را در رژیمی که شروع کرده‌اید همراهی می‌کند. بسته به سلیقه‌تان می‌توانید مقدار پنیر را کم یا زیاد کنید. پختن کدو سبز و پیاز به مدت چند دقیقه کمک می‌کند تا سبزیجات به طور یکنواخت بخار پز شوند.

روغن‌ زیتون: یک قاشق غذاخوری
کدو سبز (خیاری) حلقه شده: 3 عدد متوسط
پیاز ریز خرد شده: یک عدد کوچک
برگ آویشن تازه: یک قاشق غذاخوری
نمک درشت و فلفل: کمی
تخم‌مرغ: 8 عدد بزرگ
شیر: ¼ پیمانه
پنیر چدار سفید رشته شده: ¼ پیمانه
گوجه‌ فرنگی نازک ورقه شده: 450 گرم
طرز تهیه
* فر ار از قبل روی 220 درجه سانتیگراد گرم کنید. روغن را در یک تابه نچسب مخصوص فر به اندازه 25 سانتی‌متری بریزید و روی اجاق گاز بگذارید.
* پیاز، کدو سبز و آویشن را اضافه کنید؛ در آن را بگذارید و پی‌در‌پی آن را هم بزنید تا اندازه‌ای که نرم شوند اما قهوه‌ای نشود، 8 تا 10 دقیقه. سپس در آن را بردارید و با در باز آن را بپزید تا زمانی که آب آن تبخیر شود. نمک و فلفل را اضافه کرده و تابه را از روی شعله بردارید.
* تخم مرغ، شیر، پنیر، نمک و فلفل را در کاسه‌ای متوسط مخلوط کرده‌، آرام روی کدو سبز بریزید. کدو ها را بلند کنید تا مایع کف تابه را بپوشاند. گوجه‌فرنگی‌ها را به در کنار هم قرار دهید (به شکلی که که قسمتی از گوجه‌فرنگی روی گوجه‌فرنگی دیگری قرار بگیرد) روی آن بچینید.
* تابه را دوباره روی شعله نسبتاً پایین قرار داده و تا زمانی بپزید که کناره‌های آن خودش را بگیرد اما روی آن هنوز کمی شل باشد، 15 تا 20 دقیقه.
* تابه را در فر قرار داده و بپزید تا زمانی که خلال چوبی را در آن فرو می‌کردید وسط آن کاملاً پخته باشد و گوجه‌ فرنگی‌ها قهوه‌ای شده باشند، 10 تا 15 دقیقه. آن را از فر در آورید. یک کفگیر نسوز را آرام دور و زیر آن بلغزانید تا از تابه جدا شود. همان موقع سرو کنید.
برای سفت شدن فریتاتا بعد از برداشتن در تابه، اجازه بدهید آب آن تبخیر شود.
++++++++++++++++
++++++++++++++++
++++++++++++++++
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا