تزیینات و کاردستی

آموزش ساخت زیر لیوانی پارچه ای

آموزش ساخت زیر لیوانی پارچه ای

Training - build - Coasters - Fabric (1)

برای ساخت این زیر لیوانی یا زیر فنجانی به مقداری پارچه طرح دار ، مقوا و چسب حرارتی نیاز دارید.

Training - build - Coasters - Fabric (2)

برای ساخت هر طرف گل زیر لیوانی به 7 تکه شش ضلعی نیاز دارید ( 6 تکه برای اطراف گل و 1 تکه برای مرکز گل لازم است ، بهتر است رنگ تکه مرکزی روشن تر باشد ) ؛ برای ساخت 1 زیر لیوانی کامل به 2 گل نیاز دارید.

 

ابتدا طرح شش ضلعی را روی مقوای ضخیمی قرار دهید و 7 تکه برش بزنید ، سپس همانند همین الگو را روی پارچه پیاده کنید ( برای تمیزی کار الگو را برای پارچه بزرگ تر در نظر بگیرید ).

الگوی پارچه ای را روی سطح کار قرار دهید سپس الگوی مقوایی را روی ان بگذارید ، لبه های پارچه را همانند شکل روی مقوا برگردانید و با چسب حرارتی بچسبانید ( دقت کنید که برای نازک ماندن سطح گلبرگ ها از مقدار کمی چسب برای چسباندن استفاده کنید ).

Training - build - Coasters - Fabric (3)میتوانید به جای چسب از کوک نازک برای اتصال پارچه استفاده کنید ؛ پس از اینکه تمام گلبرگ ها و مرکز گل آماده شد با استفاده از چسب کناره های گلبرگ ها را با دقت به هم بچسبانید ( بهتر است ابتدا 2 به 2 بچسبانید سپس به هم متصل کنید ).

پس از اینکه گلبرگ ها را چسباندید مرکز گل را نیز در جای خود قرار دهید و بچسبانید ؛ برای تکمیل کار گل دوم را هم به همان صورت آماده کنید سپس دو گل را روی هم قرار دهید و با چسب کاملا بچسبانید ( با این روش زیر لیوانی دو رو خواهید داشت ).

Training - build - Coasters - Fabric (4)

 

 

 

++++++++++++++++

++++++++++++++++

++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا