تازه های آموزش انواع غذاها

آموزش درست کردن لازانیای بلونز

آموزش درست کردن لازانیای بلونز

 

Training-just-the-lasagna-Bolognese

وقتی صحبت لازانیا است، تصویر لازانیای بلونِز (bolognese) جلوی چشم‌ها می‌آید که نمونه‌ای از آشپزی اصیل کشور ایتالیا می‌باشد.
برای ساده‌تر کردن کار تهیه لازانیا می‌توانید، سس‌بلونز را از یک روز قبل درست کرده، و زمانی که خواستید لازانیا را درست کنید سس را اضافه کنید.‌(سس را در ظرف در بسته قرار دهید به طوری که هوا به آن نفوذ نکند) می‌توانید دو ظرف لازانیا درست کنید و دومی را برای یک روز دیگر منجمد کنید. فقط قبل از این که لازانیای منجمد را در فر قرار دهید بگذارید یخ آن باز شود.
سس بلونز: ½ 2 پیمانه
سس بشامل: ½ پیمانه
پنیر موتزارلای رشته رشته شده: ½ 1 پیمانه
پنیر پارمژان رنده شده: یک پیمانه
ورقه لازانیا: یک بسته
طرز تهیه
* قابلمه‌ای از آب را می‌گذاریم جوش بیاید. آب که شروع به قل‌قل کرد، لازانیای خشک را در آن می‌ریزیم. (مقدار زمانی که لازانیا باید در آب بماند روی بسته آن نوشته شده) سپس لازانیا را در آبکش قرار می‌دهیم تا آب اضافی آن گرفته شود.
* کف یک پیرکس یا ظرف مخصوص فر را چرب می‌کنیم و لازانیا ها را کنار هم در ظرف قرار می‌دهیم (دقت کنید کنار‌ه‌های لازانیا روی هم قرار گیرد تا بعداً سس از لای آن نفوذ نکند (بسته به اندازه ظرف‌تان می‌توانید لایه‌های لازانیا را کم یا زیاد کنید).
* یک لایه سس بشامل (به ضخامت 1 سانتی‌متر) را روی لازانیا می‌ریزیم. سپس روی آن یک لایه سس بلونز (سس گوشت به ضخامت 1 سانتی‌متر) و دوباره یک لایه لازانیا می‌چینیم. همین کار را در لایه‌های بعد هم ادامه می‌دهیم تا به لایه آخر برسیم.
* فر را روشن می‌کنیم و روی 190 درجه سانتیگراد قرار می‌دهیم تا زمانیکه لازانیا برای داخل فر رفتن آماده بود، فر داغ باشد.
* در لایه آخر سس بشامل را می‌ریزیم و روی آن دو مدل پنیر رشته شده را به ترتیب روی غذا می‌ریزیم. (فرقی نمی‌کند کدام پنیر رو باشد چون در نهایت با هم مخلوط می‌شوند).
* روی آن به صورت نقطه نقطه ای کره می‌ریزیم و در فر داغ قرار می‌دهیم. حدود 40 دقیقه لازانیا باید در فر بماند (یا تا زمانی که قلقل کند و روی آن قهوه‌ای روشن شود).
* در زمان سرو، لازانیا را از فر خارج کنید برای 5 تا 7 دقیقه بگذارید بیرون از فر باشد، سپس به سر میز بیاورید و سرو کنید.
++++++++++++++
++++++++++++++
++++++++++++++
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا