تازه های آموزش انواع غذاها

طرز تهیه ته چین ماهی مخصوص شب چله 2016

طرز تهیه ته چین ماهی مخصوص شب چله 2016

ته چین ماهی

How-procurement-bottom-China-fish-for-night-Poly -2016

ته چین ماهی، طرز تهیه ته چین ماهی

در این بخش از سایت طرز تهیه ته چین ماهی را برای شما آماده کرده ایم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

ته چین ها انواع بسیار زیادی دارند و طرفداران آنها در سفره های ایرانی کم نیستند. در این بین ته چین ماهی شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد و آن هم به علت عدم آگاهی در شیوه صحیح طبخ این غذاست. در این مطلب دو روش تهیه ی این غذای لذیذ و خوشمزه ی ایرانی را آموزش داده است. با ما همراه شوید.

طرز تهیه ته چین ماهی روش اول:

مواد لازم:

ماهی قزل آلا دو عدد
روغن مایع ذرت یک پیمانه
برنج پنج پیمانه
سبزی پلو چهار پیمانه
سیر تازه خردشده نصف پیمانه
نمک و فلفل به میزان لازم
زعفران به میزان لازم

طرز تهیه:

ماهی ها را تمیز شسته و استخوان آنها را جدا می کنیم. مقداری نمک، فلفل و زعفران به آنها می زنیم تا مزه دار شوند. در این فاصله برنج را که از شب قبل همراه نمک خیس کرده ایم با سبزی پلو آبکش می کنیم. سپس ماهی را از طرفی که گوشتدارد در ماهیتابه سرخ می کنیم و طرف دیگر که پوست ماهی می باشد را ته ماهیتابه قرار داده و برنج آبکش شده را روی آن می ریزیم. ماهی دوم را کاملا سرخ کرده و سر آن را جدا می کنیم و در ماهیتابه گذاشته و بقیه برنج و سیر تازه را روی آن می ریزیم. در ظرف کوچکی، نصف پیمانه آب و بقیه روغن را ریخته روی حرارت می گذاریم. زمانی که به جوش آمد روی برنج می ریزیم و در ظرف را با فویل آلومینیومی بسته و آن را یک ساعت روی حرارت ملایم دم می کنیم. نهایتاً، در ظرف موردنظر برگردانده و مطابق شکل تزئین می کنیم.

 

طرز تهیه ته چین ماهی روش دوم:

مواد لازم:

ماهی قزل آلا:2 عدد متوسط

پیاز :یک عدد متوسط

سیر :یک حبه

کره :50 گرم

برنج :سه لیوان یا 600گرم

سبزی پلویی (پاک کرده و ریز خرد شده ) :250 گرم {شامل تره ،جعفری ،شوید به نسبت مساوی و یکی دو ساقه شنبلیله

سیر تازه :یک تا دو کله

آبلیمو :سه قاشق غذاخوری

زعفران و نمک و زردچوبه و پودر سیر و روغن مایع : به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا محتویات شکم و تیره استخوانی وسط ماهی ها را خارج می کنیم (البته بهتره موقع خرید از همانجا بخواهید تا اینکار براتون انجام بدهند )و سپس با نمک وابلیمو وپودر سیر وزعفران ماهی ها را کاملا مزه دار می کنیم .مخصوصا از این مواد داخل شکم ماهی را خوب با برس از این مواد آغشته می کنیم .و ماهی ها را حدود یک ساعت در یخچال می گذاریم .

ابتدا پیاز خرد شده را کاملا در روغن تفت می دهیم ودر آخر تفت سیر رنده شده را به ان می افزاییم و سیر را حدود یک تا دو دقیقه تفت می دهیم ودر آخر زردچوبه را اضافه می کنیم (حدود یک قاشق چایخوری ). ابتدا پیاز خرد شده را کاملا در روغن تفت می دهیم ودر آخر تفت سیر رنده شده را به ان می افزاییم و سیر را حدود یک تا دو دقیقه تفت می دهیم ودر آخر زردچوبه را اضافه می کنیم (حدود یک قاشق چایخوری )

سپس کمی روغن در ظرف (که بهتره نچسب باشه ) مناسب فر می ریزیم .و ماهی ها در کف آن می گذاریم ..به طوریکه کله یک ماهی مقابل دم ماهی دیگه باشه .و بعد آن را روی حرارت ملایم آن را تفت می دهیم وبعد ماهی ها را بر می گردونیم .در این مرحله اگه کمی پیاز داغ از شکم ماهی ها خارج شد .انها را بردارید وروی ماهی ها بریزید .آخه اگه کف ظرف بمونند بعد در فر می سوزند .

در فاصله تفت دادن ماهی ها برنج را آبکش می کنیم (بهتره کمی زنده باشه ) .سیر تازه را به همراه ساقه های سبز آن خیلی خیلی ریز خرد می کنیم و با سبزی خرد شده مخلوط می کنیم .(استفاده از ساقه های سیر هم خیلی برنج را خوش عطر می کنه ). و بعد برنج ابکش شده و سبزی خرد شده را با هم مخلوط می کینم .

حالا مخلوط برنج و سبزی را روی ماهی می ریزم و خیلی خوب با کفگیر برنج را  فشار می دهیم تا بعد قالبی در بیاد .روی برنج راروغن داغ وکره های خرد شده قرار می دهیم . در آخر روی ان فویل می کشیم و فویل را با چاقو  چند تا سوراخ ایجاد می کنیم و در حرارت 200 درجه سانتیگراد در طبقه وسط فر به مدت یک ساعت ونیم می پزیم. و بعد راحت آنرا برمی گردانیم.

ته چین ماهی

تازه های آموزش انواع غذاها

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا