خورش ها

دستور پخت خورش هلو

دستور پخت خورش هلو

Recipe - cooking - stews - Peach

برای پخت خورش هلو می توانید از کمپوت هلو هم استفاده کنید

معمولا از هلو برای درست کردن دسرها و کیک های تابستانی استفاده می شود. ولی این بار با هلو یک خورش متفاوت آموزش داده ایم. خورشی که فکرش را هم نمی توانید بکنید چقدر خوشمزه و هیجان انگیز است.

مواد لازم برای خورش هلو : براي 5 تا 6 نفر

 هلو  5 عدد
 ران مرغ  2 عدد
 سينه مرغ  1 عدد
 روغن 1 پيمانه
نمک به میزان لازم
پياز ريز شده 1/2 پیمانه
آب ليموی تازه 4 قاشق سوپخوری
آرد 1 قاشق سوپخوری
زعفران حل شده 1 قاشق سوپخوری
آلو بخارا بدون هسته 6-5 عدد
شکر 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه خورش هلو :

تكه های مرغ را شسته و پوست شان را جدا و آنها را نصف كنيد. سپس با 2 قاشق سوپخوري روغن و 1/2 قاشق مرباخوري نمك مرغ را مزه دار کرده و به مدت 1 ساعت در يخچال قرار دهيد.

پياز را با 3 قاشق سوپخوري روغن تفت داده تا طلايي شود. تكه‌هاي مرغ را اضافه کرده و آنها را تفت دهید. کمی آب گرم اضافه کنید تا روي سطح مرغ را بگيرد و بگذاريد بپزد.

آب لیموی تازه، شكر و زعفران را به خورش اضافه کنید. آرد را در یک کاسه با 3 قاشق آب سرد حل کنید، سپس آن را به خورش اضافه کنید و صبر کنید تا خورش کمی جا بیفتد. در این زمان آلو بخاراها را بشویید و آنها را به مدت 15 دقیقه داخل آب جوش خیس کنید، سپس به خورش اضافه کنید.

هلوها را پوست گرفته، هسته آنها را در آورده و آنها را خرد کنید. هلو های خرد شده را در یک تابه با 3 قاشق سوپخوري روغن تفت دهيد تا طلايي شوند، سپس آنها را به خورش اضافه کنید تا پخته شوند ولي له نشوند. خورش را بچشید و در صورت نیاز آب لیمو و شکر بیشتری اضافه کنید. وقتی خورش آماده شد آن را در ظرف مورد نظر بریزید و سرو کنید.

نکاتی برای پخت خورش هلو :
به جاي هلو از كمپوت هلو هم مي‌توانيد استفاده كنيد و  آب كمپوت هلو را براي پخت مرغ استفاده كنيد. در صورت استفاده از کمپوت، شكر را حذف کنید.

 

 

 

++++++++++++++++

++++++++++++++++

++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا