تزیینات نوروز

تزیین هفت سین و سبزه نوروز 95 (سری هفده)

تزیین هفت سین و سبزه نوروز 95 (سری هفده)

هفت سین و سبزه نوروز 95

تزیین - هفت سین - و - سبزه - نوروز -95 - سری - هفده (1)

نکاتی در مورد سبزه عید

بعد از انتخاب سبزه آن ها را در ظرفی ریخته و آب بخیسانید تا چند شبی به همین حالت باشند. دقت داشته باشید که در این مدت باید آب آن را چند باری عوض کنید تا خراب نشوند و دستمالی نم دار و نخی روی آن قرار دهید.
افکار – سبزه نشانی از طبیعت و سرسبزی که هر ساله سر سفره هفت سین آن را می بینم از جمله دغدغه هایی است که این روزها خانم بری تهیه آن دارند و برخی دقیق نمی دانند که باید چه کاری انجام دهند.یکی از هفت سین سفره عید نشانی از طبیعت است و ما را به یاد نعمت هایی می اندازد که خداوند هر ساله از همین راه در اختیار ما قرار می دهد. با توجه به اینکه به روزها عید نزدیک شده ایم نیاز است تا با طرز درست کردن یک سبزه زیبا آشنا شوید.** اول از همه انتخاب یکی از دانه هایی است که می توانید به کمک آن سبزه را درست کنید. گندم، ما، عدس و جو انتخاب هایی هستند که در مقابل شما قرار دارند. از هر کدام از این دانه ها یک نوع سبزه رویش می کند که البته همه آن ها مناسب سفره هفت سین هستند.** بعد از انتخاب سبزه آن ها را در ظرفی ریخته و آب بخیسانید تا چند شبی به همین حالت باشند. دقت داشته باشید که در این مدت باید آب آن را چند باری عوض کنید تا خراب نشوند و دستمالی نم دار و نخی روی آن قرار دهید.

** پس از سبز شدن دانه ها دستمال را از روی آن بردارید و بگذارید تا به راحتی رشد کنند. اگر امروز قصد دارید سبزه را بیاندازید بهتر است از ماش یا گندم استفاده کنید اما اگر تا چند روز دیگر این کار را می خواهید انجام دهید می توانید از شاهی یا خاکشیر استفاده کنید که البته به زیبایی دیگر سبزه ها نیستند.

** در دوران عید هر چند روز یکبار نوک سبزه ها را کمی کوتاه کنید تا زیبایی خود را از دست ندهند و همیشه زیبا و یک دست باشند. همچنین در روز طبیعت سعی کنید سبزه خود را در طبیعت و در خاک قرار دهید . انداختن سبزه در رودخانه تنها آب رودخانه ها را آلوده و کثیف می کند.

** برای نگهداری از سبزه ها هیچوقت از مواد شیمیایی استفاده نکنید و همیشه به این نکته توجه کنید که باید روزی دوبار آن را آب دهید تا خراب نشود. طرح های مختلف مانند کاشتن سبزه در پوسته تخم مرغ می تواند یک ایده جالب برای سفره هفت سین باشد.

تزیین - هفت سین - و - سبزه - نوروز -95 - سری - هفده (2)

تزیین سبزه نوروز 95

تزیین - هفت سین - و - سبزه - نوروز -95 - سری - هفده (3)

تزیین سفره هقت سین با سبزه های جدید

تزیین - هفت سین - و - سبزه - نوروز -95 - سری - هفده (4)

هفت‌سین سفره‌ای است که ایرانیان هنگام نوروز می‌آرایند. این سفره ممکن است روی زمین یا روی میز گذاشته شود. اعضای خانواده معمولاً لحظهٔ تحویل سال را در کنار سفرهٔ هفت‌سین می‌گذرانند. برخی، سفره را در مدت سیزده روز نوروز نگه می‌دارند و در پایان این دوره، در روز سیزده نوروز، سبزه را به آب می سپارند.
سفرهٔ هفت‌سین ویژه نوروز است. به گفتهٔ دانشنامهٔ ایرانیکا، دیگر ملیّت‌هایی که ریشه ایرانی دارند و با ایرانیان فرهنگ و سنت‌های مشترک دارند (مانند افغانان، تاجیکان، و ارمنیان) این سفره را حاضر می‌کنند و این سفره در میان کردها و زرتشتیان (که هر دو از نگهدارندگان و آیین‌های باستانی ایرانی بوده‌اند) نیز رواج دارد. در سفرهٔ هفت سین معمولاً هفت جزء یا بیشتر که با حرف سین آغاز می‌شوند قرار می‌گیرد که معمولاً از مجموعهٔ زیر انتخاب می‌شوند: سیر، سیب، سبزه، سنجد، سرکه، سمنو، سماق، سنبل، سکه، سپند، سپستان، سوهان، سوسن، سرمه، سنگک، سبزی، سیاهدانه. از این سین‌ها (و نیز اجزاء دیگر این سفره) معمولاً به نماد مفاهیمی چون نوزایی، باروری، فراوانی، ثروت، و مانند آنها یاد می‌شود.

تزیین - هفت سین - و - سبزه - نوروز -95 - سری - هفده (5)

نوروز 95

تزیین - هفت سین - و - سبزه - نوروز -95 - سری - هفده (6)

 

 

هفت سین و سبزه نوروز 95

تزیینات نوروز

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا