تزیینات نوروز

بیسکوییت و شیرینی نوروز 95 _ سری شانزدهم

بیسکوییت و شیرینی نوروز 95 _ سری شانزدهم

بیسکوییت و شیرینی نوروز 95

Biscuits - and - sweets - New Year -95 -_- Series - XVI (1)

 

نوروز 95

شیرینی بادامی

مواد لازم:

بادام شیرین ۱۲۵ گرم  .  پودر قند ۱۵۰ گرم  .  روغن جامد 150 گرم

آرد گندم  ۱۲۵ گرم  .  پودر هل 2 قاشق چایخوری  .  مغز بادام مقداری برای تزئین

طرز تهیه :

بادام ها را 10 دقیقه در اب جوش بریزید سپس پوست بادام ها را جدا کنید ، بادام های بدون پوست را پس از خشک شدن با دستگاه اسیاب کنید تا بافتی نرم و خمیری پیدا کنند.

درون کاسه ای پودر قند ، هل و روغن جامد را با همزن برقی انقدر بزنید تا مخلوط نرم و سفید رنگی بدست اید سپس کم کم ارد را اضافه کرده و با قاشق مخلوط کنید ، پس از مخلوط شدن تمام مواد بادام اسیاب شده را اضافه کنید سپس خمیر را حدود 1 ساعت استراحت دهید.

داخل سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و گلوله های کوچکی از خمیر بگیرید و پهن کنید و در سینی بچینید سپس روی هر کدام یک بادام قرار دهید و کمی کره یا زرده تخم مرغ روی ان بزنید.

سینی را درون فری که از نیم ساعت قبل با حرارت 160 درجه سانتیگراد گرم کرده اید به مدت 10 – 15 دقیقه قرار دهید ( وقتی زیر شیرینی ها  کمی طلایی شد یعنی پخته است ) ؛ اجازه دهید شیرینی ها خنک شوند سپس درون ظرف مناسب قرار دهید و سرو کنید.

نکته ها :

این شیرینی های کوچک و ترد مناسب برای مهمانی های عصرانه و جشن هایی مانند عید و تولد میباشد ؛ برای تهیه اینشیرینی فقط از روغن جامد استفاده کنید چون کره یا روغن مایع موجب میشود شیرینی بافت خوبی پیدا نکند و پس از پخت خرد شود.

Biscuits - and - sweets - New Year -95 -_- Series - XVI (2)

 هفت سین 95

 

شیرینی کراکر شکلاتی

 

مواد لازم :

آرد 2 لیوان  .  زرده تخم مرغ 1 عدد  .  پودر قند 1 لیوان  .  کره 200 گرم

مغز گردو یا بادام 100 گرم  .  اسانس وانیل چند قطره  .  نمک نوک قاشق چایخوری

 

کرم میانی شیرینی کراکر

تخم مرغ 2 عدد  .  کاکائو 1 قاشق غذاخوری  .  شکر 1 لیوان  .  کره 150 گرم  .  عسل 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه :

کره نرم شده ، زرده تخم مرغ ، پودر قند ، نمک و اسانس وانیل را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شود سپس مغز گردو یا بادام کوبیده شده و آرد را اضافه و مخلوط کنید تا مایه شیرینی یکدست شود و خمیر لطیفی بدست بیاید ( دقت کنید که زیاد هم نزنید و همچنین فقط با قاشق یا با دور کند همزن مخلوط کنید چون حرارت دست موجب به روغنافتادن شیرینی میشود ).

خمیر شیرینی را داخل کیسه فریزر بگذارید و به مدت 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد و سفت شود.

پس از 1 ساعت که خمیر شیرینی سرد شد از یخچال خارج کنید ، روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیر شیرینی را با وردنه به قطر نیم سانتیمتر پهن کنید سپس با قالب شیرینی ها را قالب بزنید ( به همین صورت تمام خمیر را با قالب شیرینی قالب بزنید و آماده کنید ).

شیرینی های قالب زده را داخل سینی فر بچینید و سینی را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا لبه های شیرینی طلایی شود ( پس از پخت شیرینی ها بسیار شکننده اند ، اجازه دهید شیرینی ها خوب سرد شوند سپس از سینی فر خارج کنید ).

برای تهیه کرم کره را داخل قابلمه و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب شود سپس شکر ، عسل ، تخم مرغ و پودر کاکائو را اضافه کنید ، هم بزنید تا کرم خودش را بگیرد و کمی غلیظ شود ( دقت کنید که حرارت بسیار کم باشد تا تخم مرغ بسته نشود ) ، پس از آماده شدن کرم قابلمه را از روی حرارت بردارید و داخل آب سرد قرار دهید تا کرم سرد شود سپس کرم را با همزن بزنید تا بافتی نرم و خامه ای پیدا کند.

میان دو شیرینی مقداری کرم بزنید و روی هم قرار دهید و به هم بچسبانید ( به همین صورت تمام شیرینی ها را آماده کنید ) ؛ برای روی شیرینی ها مقداری شکلات را روی حرارت بخار آب ذوب کنید ( روش بن ماری ) سپس شکلات آب شده را روی شیرینی ها بزنید ، شیرینی ها را داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شوند و سرو کنید.

بیسکوییت و شیرینی نوروز 95

تزیینات نوروز

عید 1395

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا